2020-05-14, 14:32
Medlem
Från FUP

Vad packade hon med för saker? - smink, lite kläder, handväska, bankkort och telefon

Du har använt det vid ett inköp på Netto på Göteborgsvägen i Uddevalla torsdagen den
14 november kl.14.30. vad har du för kommentar till det? – inget svar

Så finns det bilder på honom när han handlar med HENNES kort

Säger det dig något om jag säger att du har varit kontrollerad av polis på kvällen den
14 november? - kontrollerad varför då, varför skulle de göra de

Jag sa ju till dig att dina uppgifter inte stämmer gällande torsdag kväll. Du är
kontrollerad av polis vid 21.55 tiden på E6 norr om Ljungskile. Vad gjorde du där –
inget svar

Det jag tänkte kolla med dig idag, Thisko det här med att Wilma skulle kunna skada sig
själv genom att ta livet av sig. Vart skulle du kunna tänka dig att hon skulle kunna ta
vägen om hon bestämde sig för att skada sig själv – det skulle bara hon kunna veta
Det skulle bara hon veta. Men ni har ju varit – jag vill inte svara på mer frågor, faktiskt
Men du Tishko – det här är en svår situation för mig nu
Absolut – jag är klar nu
Citera
2020-05-14, 14:33
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanken009
Ja han hade ju en brukares nycklar hemma hos sig enligt protokollet.
Men inget dom verkar kollat vidare på.

Hoppas dom kollat det men att det finns i slasken till FUP. Lukten från ett sådant ställe borde annan personal ha upptäckt iofs, men man vet ju inte.
Citera
2020-05-14, 14:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jo det är nu sant. Det är en psykiskt klen stackare.
En feg liten skit som nog blundades inför verkligheten så länge det gick, om drömde om att slippa stå i rättegångens rampljus. Så att familjen inte ska behöva bli än mer utskämd. Men han ska stå till svars! Hoppas de har riktig bra koll på honom nu fram tills rättegången startar tisdagen den 26 maj

Sålänge han inte ges möjlighet att ta sitt liv i förvar. Verkar som om någan klantat till det rejält igår.
Citera
2020-05-14, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Sålänge han inte ges möjlighet att ta sitt liv i förvar. Verkar som om någan klantat till det rejält igår.

Vad skulle hänt igår mer än att han var apatisk?
Citera
2020-05-14, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitMan40Plus
I FUP finns en bild där hon röker något som skulle kunna vara vattenpipa eller möjlighet hasch. Jag har inte läst hela tråden men finns det något som pekar på att hon missbrukade hasch själv? I sådana fall borde socialtjänsten varit inkopplade så hon var minderårig men det hittar jag inte heller.

Det förutsätter ju att hon åkt dit på det någon gång eller att någon golat på att hon röker hasch eller hur? Är ju inte direkt alla som erkänner det och tror inte hennes vänner direkt ringde snut/familj/soc för att hon rökte hasch..
Citera
2020-05-14, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvarnarparn
Kreatinin? Det blodprovet används i vården som ett mått på en persons njurfunktion och nivån 0.08 existerar inte.

Visst, men nu snackar vi om urinprov och droganalys. Då använder man nivån av kreatinin i urinet för att avgöra hur utspädd urinen är, eller rättare sagt om personen ifråga hinkat i sig vatten för att pissa blankt.
Citera
2020-05-14, 14:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Vad skulle hänt igår mer än att han var apatisk?

Ingen vet, för det är locket på. Den jäkeln till snut fick veta igår natt att MGM levde och mådde bra på akuten men orkade inte höra av sig till media förräns i morse/fm. Jag tror och hoppas att MGM är på 24/7 vak. Allt annat vore förbannat ovarsamt.
Citera
2020-05-14, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitMan40Plus
I FUP finns en bild där hon röker något som skulle kunna vara vattenpipa eller möjlighet hasch. Jag har inte läst hela tråden men finns det något som pekar på att hon missbrukade hasch själv? I sådana fall borde socialtjänsten varit inkopplade så hon var minderårig men det hittar jag inte heller.
Hur stor andel av unga brukare av cannabis tror du är i kontakt med socialtjänsten?

Cannabisbruk var antagligen ett utan hennes mindre akuta problem. Socialtjänstens främsta anledning att vara i kontakt med Wilma borde väl om något ha varit hennes boendesituation samt sociala utsatthet i relation till det övergrepp hon utsatts för av pappan.

Men faktum är att sålänge ungdomarna inte hamnar på akuten eller hamnar i kriminalitet så faller fall som Wilma mellan stolarna. Man kan inte övervaka alla familjer, föräldrar och ungdomar. Så enkelt är det.
Citera
2020-05-14, 14:43
Medlem
Tishko, hallå, du vill inte hjälpa till. Det blir lite märkligt för mig som
försöker, flinar du åt det, tycker du det är roligt det här, det blir lite märkligt att man
inte försöker själv om man nu inte gjort henne illa utan hon skadat sig själv, så blir det
lite märkligt i min värld att du inte försöker på nått sätt ge oss nån hint om vart hon
skulle kunna ta vägen eller till vem…varför ler du… är du road av detta (tyst 30 sek).

Det känns som du är road, du ler, du tycker det här är kul. Varför ler du, vad är det
som är roligt
. (tyst 12 sek) – inget svar

Berätta vad det är som är kul – inget svar
Vad är det som är roligt eftersom du skrattar (tyst 30 sek) – inget svar

Tishko sitter på förhörstolen och plötsligt kissar han på sig med förklaringen att han
har druckit mycket vatten.
Citera
2020-05-14, 14:45
Medlem
Varför har Wilmas syster *m*li* skyddad identitet (s.568 FuP)
*=e
Citera
2020-05-14, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggeboii
Varför har Wilmas syster *m*li* skyddad identitet (s.568 FuP)
*=e

Hotfull expojkvän.
Citera
2020-05-14, 14:47
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Du borde undvika spekulationer som går emot bevisningen om du inte är intresserad av att fullt förklara ditt resonemang.

Varför känns det som att det har skett något i vardagsrummet? Vad är beläggen för detta?

Det är självklart inte omöjligt. Men du förklarar inte vad du grundar detta i.

Hur styrker det faktum att kroppen har varit i sovrummet det faktum att mordet skedde i vardagsrummet exakt? Kan du utveckla?
Har du läst FUP eller? Kolla blodspåren i vardagsrum, fönsterväggen, bakom teven, fåtöljen?

Se screens
Screenshot_20200514-144621_Drive.jpg

Screenshot_20200514-144527_Drive.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in