2020-05-14, 13:56
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Vad har ni för teorier om kuddarna, kuddfodralen som är söndriga?

Han har väl jagat henne med kniv i lägenheten (med tanke på blodstänken på väggarna) och sen knuffat ner henne i sängen och huggit/skurit henne vilt skulle jag tro.
Citera
2020-05-14, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Undrar hur hans advokat Beatrice Ramsell ska få till planteringen av huvudet i Ts garderob...

Det enda hon kan försöka med är att så tvivel. Alternativa GM är ju starkt begränsat inne i hans bostad så det tvivel hon får gå på är att hon dog genom att hon själv åsamkade sig skador som ledde till det. Styckningen kommer han inte undan och det vet hon om. Han har fingeravtryck på emballage hon har styckats i hans lägenhet. Det vet advokat inte är värt att bråka om. Hon behöver inte få till någon förklaring utan bara säga att T placerat huvudet där. De kommer lägga allt krut på att ducka undan mordet.
Citera
2020-05-14, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jodå det finns bilder
Här har du en från FUP, från övervakningskamera:
https://forumbilder.com/i/r5I3

Ursprungligen publicerat av T34Panzer
Citat
”Badookontot ser ut att vara genuint.
Verifierat via hans Facebook.
Och ansiktsdragen ser definitivt ut att stämma med bilden man sett innan.
https://badoo.com/sv/profile/0607793011

Så här kommer 4 bilder på Tishko, varav 3 är opublicerade i tråden:

https://forumbilder.com/images/2020/01/13/79CC353F-5CB6-4F94-8FF8-A80C34B7E4A5.jpg

https://forumbilder.com/images/2020/01/13/CA3BE2CC-DDAB-47F2-8BC7-64B4294D9FB0.jpg

https://forumbilder.com/images/2020/01/13/2B677EAA-AA18-404B-A621-E27F2180F560.jpg

https://forumbilder.com/images/2020/01/13/3750277B-3125-472C-995A-BC6E11710EAC.jpg

Måste säga att du håller en stabil hög nivå och är riktigt påläst. Uppskattat med dina inlägg.
Citera
2020-05-14, 13:58
Avslutad
Citat:

1. Han tryckte kudden över ansiktet när han skar huvudet av henne för att slippa se. Detta skedde post mortem, i duschen.
2. Hon försökte avvärja ett knivhugg mha. av kudden. Problemet med den här teorin är att hon vid det här laget blött så mycket att jag har svårt att se hur hon ens kunde vara vid medvetande.
Citera
2020-05-14, 13:59
Medlem
Etrades avatar
Sorry jag orkar inte leta igenom hela tråden.
Huvudet hittades i en väska i lägenheten, där är jag med.
Har det framkommit vilken kroppsdel som hittades "intill ett vatten"?
Citera
2020-05-14, 14:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Sorry jag orkar inte leta igenom hela tråden.
Huvudet hittades i en väska i lägenheten, där är jag med.
Har det framkommit vilken kroppsdel som hittades "intill ett vatten"?

Ingen alls. Trådsanning/rykte. Det enda polis har är huvudet och blod/vävnadsstänk.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
En annan sak jag tänkt på är att vissa grannar säger sig ha hört skrik vid 20-21. Då var ju Tishko ute på sitt lilla äventyr.

Om han nu mördat Wilma mellan 17-18, är det inte lite ont om tid att hinna stycka henne (eller delar av henne) för att sedan hinna med tåget 19:07?

(Jag tror att Wilma är död när han tar tåget, men tror inte att han hunnit stycka henne. Tågresan har ett annat syfte.)

Tågresan är i panik, han flyr platsen i panik efter hon dött. Vid Ljungskile har han sansat sig en aning och kommer på att han måste städa undan.

Att han inte är i skick får vi klart för oss av det märkliga beteendet på E6 och polisens observationer när dom kör hem honom.

Det finns massor av olika tidpunkter enligt grannar. En hörde hemska skrik kring 18.00. Han väcktes av sitt barn på grund av skriken. Och såg då en annan granne gå upp. Och han är relativt säker på klockslaget 18.00 för han hade lagt sig och vila efter jobbet bara.
Citera
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enial
Min teori är att hon kanske hållt upp kudden framför sig för att på något sätt försöka komma undan knivhugg.
Hade han huggit igenom kudden, som jag först tänkte (först kväva sen hugga genom för att "slippa se") så hade det sett annorlunda ut. Det hade dessutom varit riktat mot huvudet och där fanns inga skärskador vad jag läst?

Tror det börjat i sovrummet med slag och sen fortsatt i vardagsrummet med kniv. Kanske finns något i detaljtexten i den tekniska analysen om detta (förloppet). Har mest läst förhör och kollat bilderna.

Kan också använts vid styckning/huvudet. Är inte helt säker på att han faktiskt styckat mer utan kanske bort resten av kroppen i ett stycke någonstans.
Senast redigerad av JustLikeMoney 2020-05-14 kl. 14:08.
Citera
2020-05-14, 14:02
Medlem
Citat:

Som andra sagt så antingen att de har skadats i striden eller att han när han styckat henne haft de under för att få svikt i leder etc. Tagit första bästa så att säga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Det enda den här pinsamma episoden bevisar för mig är hur pass allvarlig MGM underskattat sina motståndare. Här sitter en kille som läser pop-psykologi ("How to win friends and influence people" för helvete!) och försöker "blåsa" (sic) en proffsförhörare med världens amatörmanöver! Dunning-Kruger så det skriker om det... En medioker person med IQ 110 som ständigt omgett sig med analfabeta, tvåsiffrigt IQ-minions för att "blåsa" upp sitt eget ego.

Han har en kreatinin-nivå på 0.08 i droganalysen, så han har väl druckit några liter vatten för att försöka pissa rent...
Citera
Avslutad
Citat:
En annan sak jag tänkt på är att vissa grannar säger sig ha hört skrik vid 20-21. Då var ju Tishko ute på sitt lilla äventyr.

Den enklaste förklaringen är otillförlitligt vittnesmål angående tidspunkten.
Citera
Medlem
Groggnaks avatar
Citat:

Om han nu mördat Wilma mellan 17-18, är det inte lite ont om tid att hinna stycka henne (eller delar av henne) för att sedan hinna med tåget 19:07?

(Jag tror att Wilma är död när han tar tåget, men tror inte att han hunnit stycka henne. Tågresan har ett annat syfte.)

Håller med, tror stenhårt att mordet sker mellan 17-18. Drar sedan på vift mot Göteborg i halvt psykostillstånd för att lugna tankarna/fly. Inser att han inte kan lämna kroppen o mordplatsen som den är o hoppar av i Ljungskile. Gör eventuellt sig av med kontokortet här. Vandrar sedan hem i brist på pengar o psykisk närvaro längs E6. Blir hemskjutsad av polisen. Kommer hem o påbörjar styckningsprocessen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in