2020-05-14, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Två likhundar markerade tydligt uppe på vinden den 13 januari 2020. Och även på golvet uppe i trapphuset på våning 4. (Eller 3) minns inte på rak arm.

Hennes kropp har någon gång varit upp på vinden misstänker jag.

Låter troligt! Eller som någon annan skrev, huvudet och att det förflyttats flera gånger.
Citera
2020-05-14, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
En död kropp måste ligga på underlaget i minst 15-20 minuter innan likdoft uppträder. Enbart blod reagerar inte en likhund på. Det är skillnad på olika sorters tjänstehundar beroende på vad de är tränade på. Om Wilma avled på vardagsrumsgolvet och hon släpades bort därifrån efter 5 minuter, så uppträder inte den likdoft som en likhund reagerar på.

Huvudet låg i garderoben...
Citera
2020-05-14, 13:48
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnasTrams
Telefonen har inte dumpats vid resan, den har stängts av i närheten av MGMs bostad dagen efter. Att kontokortet har dumpats i anknytning till resan känns dock sannolikt.

Vart i fup framkommer detta? (Sorry, missat..)
Citera
2020-05-14, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Vad har ni för teorier om kuddarna, kuddfodralen som är söndriga?

Blod på kudden, mgm försöker göra sig av med dom.
Citera
2020-05-14, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
Men när du inser vad muslimer tror på, fattar du att han utifrån deras principer inte agerade "stört" utan snarare eftersträvansvärt.
= han ångrade inte det han gjort, var väl så full av hat att han inte kunde lägga band på sig att ens hålla kätt

Ok du tänker så. Hängde inte med först. Ja det är möjligt att han agerade utefter kulturella föreställningar ja men samtidigt så begränsar jag inte min åsikt om honom som sådan bara på att han kallade henne för dåliga saker utan helheten tänker jag. Möjligt har kurdisk eller muslimsk kultur spelat in men hans agerande är ju märkligt utöver det. Alltifrån hans ganska dålig uppfattning om hans situation till agerandet. Han har haft tur på så sätt att han lyckats få undan kroppen men utöver det är det ju spretigt minst sagt
Citera
2020-05-14, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norris1234
Absolut men i Lotta fallet fanns där en kropp. Hur som helst kan Tishko välja att vänta med sin utsaga till själva åtalet.. Han har ingen skyldighet att lämna kompletterande uppgifter. En stor del av försvaret kommer läggas på just den punkten tror jag, att i avsaknaden på kropp och dödsorsak måste T frias från mordmisstanke och yrka på brott mot griftefriden och grov misshandel. Även om det för dig och mig är solklart att han bragt henne om livet.

Ja, det är möjligt att försvaret, sent omsider, kommer tvärvända från blånekande till någon alternativ berättelse. Eftersom T:s trovärdighet är rejält skadad, då han tigit och ljugit sig igenom hela förundersökningen, måste hans berättelse då vara utomordentligt bra samt stämma med övrig bevisning. Vilka osannolika och fåniga påståenden som helst innebär inte att "rimligt tvivel" föreligger.

Sen saknar vi inte helt och hållet kropp och dödsorsak. Huvudet visar på att kraftig misshandel skett före döden. Flickan själv har inte åstadkommit misshandeln. Alternativ gärningsperson som bl a ska ha haft tillgång till T:s bostad vid det aktuella tillfället är svår att se. Om T befinns skyldig till misshandeln undrar jag hur han ska klara sig ifrån detta med att han var likgiltig och passiv efteråt istället för att kontakta hjälp. Hans agerande, misshandel + uteblivet hjälpsökande, har då lett till flickans död = mord (med minst likgiltighetsuppsåt).

Om T börjar prata får vi hoppas på någonting mer substantiellt än Mats Alms matning med friterade räkor/strimlad biff utförd av mystiska kineser i "Linda Chen"-fallet.....
Citera
2020-05-14, 13:52
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
I försök att spä ut urinen inför provtagning avs droger. En klassiker i missbrukarsammanhang.
0,08 mg/ml Keratinin, normalt är över 0,25 mg/ml alltså urin utspätt ca 3 ggr normal koncentration.
Citera
2020-05-14, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Vad har ni för teorier om kuddarna, kuddfodralen som är söndriga?

Min teori är att hon kanske hållt upp kudden framför sig för att på något sätt försöka komma undan knivhugg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dogeatingadog
Polisen hämtar honom på motorvägen mellan Ljungkile och Uddevalla när flera uppringare varnat för en ensam fotgängare vandrar på vägrenen samma kväll som han misstänks ha mördat Vilma, helt lerig om kläderna är han osv. Antagligen dumpades hon nånstans innan detta tillfälle.

Tips: läs igenom hela fup:en o bilda en egen uppfattning, lägg ingen trovärdighet i det Aftonbladet skriver, dem vet att dem tjänar klicks på det här.

Är flera vittnen som sett honom vid en bäck
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Har letat i tråden men inte hittat någon bild på kräket eller finns det ingen?

Jodå det finns bilder
Här har du en från FUP, från övervakningskamera:
https://forumbilder.com/i/r5I3

Ursprungligen publicerat av T34Panzer
Citat
”Badookontot ser ut att vara genuint.
Verifierat via hans Facebook.
Och ansiktsdragen ser definitivt ut att stämma med bilden man sett innan.
https://badoo.com/sv/profile/0607793011

Så här kommer 4 bilder på Tishko, varav 3 är opublicerade i tråden:

https://forumbilder.com/images/2020/01/13/79CC353F-5CB6-4F94-8FF8-A80C34B7E4A5.jpg

https://forumbilder.com/images/2020/01/13/CA3BE2CC-DDAB-47F2-8BC7-64B4294D9FB0.jpg

https://forumbilder.com/images/2020/01/13/2B677EAA-AA18-404B-A621-E27F2180F560.jpg

https://forumbilder.com/images/2020/01/13/3750277B-3125-472C-995A-BC6E11710EAC.jpg
Citera
2020-05-14, 13:54
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
Men när du inser vad muslimer tror på, fattar du att han utifrån deras principer inte agerade "stört" utan snarare eftersträvansvärt.
= han ångrade inte det han gjort, var väl så full av hat att han inte kunde lägga band på sig att ens hålla kätt
Fast han beskrivs som kristen och anti-muslim av flera vittnen? Så var får du det ifrån att han är muslim?
Citera
2020-05-14, 13:55
Medlem
tinkyminkys avatar
En annan sak jag tänkt på är att vissa grannar säger sig ha hört skrik vid 20-21. Då var ju Tishko ute på sitt lilla äventyr.

Om han nu mördat Wilma mellan 17-18, är det inte lite ont om tid att hinna stycka henne (eller delar av henne) för att sedan hinna med tåget 19:07?

(Jag tror att Wilma är död när han tar tåget, men tror inte att han hunnit stycka henne. Tågresan har ett annat syfte.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in