2020-05-14, 12:47
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auto29
mm men den kulturen han kommer ifrån tror jag att han fick hjälp av sin familj..kan ju ha fel men det är min uppfattning.

möjligen att det är gammalt blod frpn tidigare misshandel som skett i bilen dwt går ju inte att bevisa tidpunkten föe blodet tror jag eftersom pappan säger att dom lånar bilen

Ja undra hur de går vidare med det 🤔
Citera
2020-05-14, 12:48
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon har suttit i den bilen många gånger. Hon kan ha blött näsblod, dragit loss ett nagelband som blött, skrapat knät, vad som helst. Jag har tyvärr inte läst hela bilundersökningen - hur mycket blod var det i bilen?

Ja så kan det vara 🤔 ser inget om hur mycket blod 🤔
Citera
2020-05-14, 12:48
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon har suttit i den bilen många gånger. Hon kan ha blött näsblod, dragit loss ett nagelband som blött, skrapat knät, vad som helst. Jag har tyvärr inte läst hela bilundersökningen - hur mycket blod var det i bilen?

Ja så kan det ju vara 🤔 jag kan inte se någonstans hur mycket blod 🤔
Citera
2020-05-14, 12:50
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Har du läst förhören? De har nog försökt ganska mycket att få fram detta från föräldrarna, men eftersom ingen av dem har hört något från garaget (eller säger nåt mer som tyder på att han lånat bilen) så verkar det inte som att de kommer så mycket längre där.

Ja jag håller på 🙈😂 många sidor....nej det blir ju väldigt svårt detta att komma fram till
Citera
2020-05-14, 12:50
Medlem
meiis avatar
Åhhhh VAD jag skulle vilja gå på denna rättegång 😏
Citera
2020-05-14, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsdetective
Ja precis, 17:01 är sista livstecknet från telefonen. Och vid 18:47 fastnar han på en övervakningskamera, ensam, utan Wilma. Tänker att hon redan var mördar då. Sen var han ju ute och yrade och gick en väldigt konstig promenad osv fram tills att polisen körde hem honom....Jo, men någon/några av grannarna hörde ju skrik runt 18. Tänker också att skrik kan ha kommit från de som hjälpte honom, när de fick syn på kroppen, att det uppstod bråk/skrik i samband med det.. Alternativt att grannen ej är helt säker på tidpunkt. Är ju rejält svårt att minnas en tidpunkt tänker jag, ofta kollar man ju ej klockan. Jag knackade på mina grannar igår kväll pga spelade sjukt hög musik när mina barn sov, men skulle aldrig kunna återge en exakt tid idag,mer än att det var mellan typ 20-22:30..

Jo, men grannen Göran gick ju till jobbet vid 23, gick dessutom upp halva våningen och hörde bråk mellan en tjej och en kille och så gick det från högljudda skrik till knäpp tyst. Han säger att det var en timme innan han gick till jobbet. Låter ju ganska konstigt att han skulle ha tagit fel på om det var 1 eller 5 timmar innan gick till jobbet eller?

Edit: Dessutom säger andra grannen som var osäker på tid och tag att han såg Göran i titthålet gå upp för tappen.
Citera
2020-05-14, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Ja så kan det vara 🤔 ser inget om hur mycket blod 🤔

"mindre blodbesudling påvisad" enl fup.

Se s. 441 för bild.
Citera
2020-05-14, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ardeidae
Du ser resväskan på bilder från första husrannsakan på sidorna 213, 238 och 240 i FUP.

aa såg det nu tack
Citera
2020-05-14, 12:53
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Han har även "erkänt" dråp en gång enligt vakten

"Fredrik berättar
Tishko har börjat prata igen efter att ha varit tyst ett tag.
Han pratade ena arbetspasset men jag sa att jag var tvungen att gå. Han pratade då om att han
var skyldig till dråp.
Dagen efter sa han att han var oskyldig.
Samma dagen eller dagen efter började han säga "rent hypotetiskt" om jag skulle erkänna för
dig skulle du säga något till polisen då. För i så fall får du kanske vittna i rättegång.
Jag tänkte då att han kanske fått reda på att jag talat med polisen."

...
"Han frågade lite om vad jag trodde om fallet, om jag trodde att han skulle få fängelse. Jag sa
att jag inte visste det men det ser ju inte bra ut för dig med tanke på det du har berättat för mig
om att det låg ett huvud i din garderob. Han sa att han var livrädd för fängelse.
Sen sa han igen att han var skyldig till dråp och inte till mordet."

Undrar hur hans advokat Beatrice Ramsell ska få till planteringen av huvudet i Ts garderob...
Citera
2020-05-14, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enial
"mindre blodbesudling påvisad" enl fup.

Se s. 441 för bild.
Om jag minns rätt i fupen så åkte Wilma ofta i bilen och hon satt i framsätet. Och jag kan tänka att hon pillat på en plita i ansiktet, fått lite blod på fingret, fällt ner solskyddet samtidigt. Inget att tala om. Att häkta ett par personer för den fläcken.... snacka om överkurs!
Citera
2020-05-14, 12:56
Medlem
när man omlöser förhöret med pappan till T så får man en annan bild, dp han direkt säger att då har han gjort det när han står inför faktum att dom har hittat hennes huvud i resväskan och sen fortsätter fadern med hård ord om sonen så det är möjligt att fadern saknat aning
Citera
2020-05-14, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Som sagt helt möjligt iom att han troligtvis inte var i sitt sinnes fulla bruk. Men ändå, varför inte bara linda in henne i draperiet där hon låg oavsett var, istället för att göra sig besväret att först flytta kroppen ändå. Även om man inte tänker rationellt så tänker jag att man iallfall bör fungera så pass att man inte gör det svårare för sig själv, även om man kanske gör en del underliga saker?

Det är inte så enkelt tror jag. Jag tror verkligen inte att man är kapabel att tänka mer klart än "få bort kroppen". Och tur är väl det på sätt och vis..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in