2020-05-14, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Varför i helvete ringde han inte polisen efter dessa skrik? 😩

Det är vidrigt att läsa alla dessa förhör med grannar som hört bråk, höga skrik, och som vet vilken lägenhet de kommer från och INGEN gör nåt. Ingen ringer polisen, ingen går det för att kolla läget, ingen ringer på, ingenting! Och när skriken tystnar så tror de att det är lugnt. Ja för att han har dödat henne! Hoppas folk lär sig nåt av detta, hon kunde med stor sannolikhet kunnat räddas
Citera
2020-05-14, 13:10
Medlem
KnasTramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Tågvården vittnar om att Tishko troligen inte haft någonting med sig på tåget. Jag tror att han åkt för att dumpa telefonen och kontokortet.
Telefonen har inte dumpats vid resan, den har stängts av i närheten av MGMs bostad dagen efter. Att kontokortet har dumpats i anknytning till resan känns dock sannolikt.
Citera
2020-05-14, 13:12
Avslutad
Måste bara säga att jag hade så jävla fel i mina posts från november/december! Efter att ha läst FUP förstår tom. jag att blodspåren/NFC hela tiden har varit polisens fokus. "Fyndet" (huvet) var bara pricken över i. Att MGM satt och blånekade var ju uppenbart såhär i efterhand. (Hur fasen kunde denna Anette hålla masken, vilken ängel!)

Galet att "fyndet" dröjde nio dagar förresten. Det blir svårt att bortförklara!

Det jag mest undrar över nu är om MGM:s familj avskrivits för att få ett mer vattentätt åtal, och de faktiskt var inblandade till viss del (med skyddande, städ och fordon etc.)

Jag avfärdade tidigt vemsa som konspirationsteoretiker, men såhär i efterhand ter sig vemsa:s analys av twitterkontona som klockren. Via FUP har vi förstått att MGM hade alla BO:s lösenord, så det kanske var MGM som "tog över" BO:s twitter (@wilmanouvelle) och försökte boosta sitt/sina egna konton mha. flickvännens konto och diverse Trumpmemer/bottar. Ev. för blygsam BTC-vinning. Varvid saker och ting togs bort/bytte namn etc. Sista aktivitet den 13:e november är ju minst sagt flagrerande!

USA-resan tycks mig vara en skenmanöver för att få/låna pengar av släktingar, som sedan gått till narkotika. Tror förövrigt inte MGM endast körde "grönt" och "brunt"... Besökarnas beskrivning av MGM:s tillstånd under helgen stinker benso.

Ljungskile-grejen är mystisk. Kanske filppade han ur? Tror inte han dumpade resten av Wilma under den här resan. Motivet kanske var så enkelt som att få det att se ut som om W drog till Göteborg.

För övrigt kan jag köpa att våldsbrottet skedde under någon sorts psykos. Amnesi tror jag fortfarande är BS. MGM vet precis vad han har ställt till med. Efter att ha sett raddan av kvacksalviga/pop-psykologiska verk som presenterades som MGM:s lektyr i FUP, verkar han mer och mer som en allvarlig narcissist med Dunning-Kruger syndrom deluxe. Han trodde kanske på allvar att han hela tiden var steget före utredarna?

Hoppas aset åker dit rejält och att han är på seriös 24/7 vak så att han inte kan ta nån jävla genväg ur skiten.
Senast redigerad av löktårta 2020-05-14 kl. 13:17.
Citera
2020-05-14, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Tågvården vittnar om att Tishko troligen inte haft någonting med sig på tåget. Jag tror att han åkt för att dumpa telefonen och kontokortet.
Mobilen stängde av först den 15 nov kl 13.55, alltså dagen efter. Och enligt telefonbolaget stängdes den av manuellt.
Citera
2020-05-14, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Familjebanden är oerhört starka i vissa kulturer. Så är det bara. Och så hedern mitt i allt detta kan jag tänka. Att en son befläckar sin fars heder är rena rama självmordet. Tvivlar starkt på att den pappan kommer hälsa på sin son i finkan.

Men din inbacill

Du vet ju ingenting om heder.
Tror du "hedern" är kvaddad om sonen gör det som koranen uppmanar att göra: halshugga "skökan"
Hedern hade varit mer krossad (enligt dom som stödjer detta tänk) genom att INTE agera när hon, tex vill lämna förhållandet.
Dom mördar ju för att UPPRÄTTHÅLLA ´hedern, hur kan du ha missat det
Alla balkong-utkast mm är ju för att dom andra inte ska tänka att han ´tillät´ kvinnan att leva svenskt
Senast redigerad av Emoist 2020-05-14 kl. 13:29.
Citera
2020-05-14, 13:16
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dogeatingadog
Polisen hämtar honom på motorvägen mellan Ljungkile och Uddevalla när flera uppringare varnat för en ensam fotgängare vandrar på vägrenen samma kväll som han misstänks ha mördat Vilma, helt lerig om kläderna är han osv. Antagligen dumpades hon nånstans innan detta tillfälle.

Tips: läs igenom hela fup:en o bilda en egen uppfattning, lägg ingen trovärdighet i det Aftonbladet skriver, dem vet att dem tjänar klicks på det här.

Han kan inte ha dumpat Wilmas kropp ved det tillfellet for han tog jo tåget fra Uddevalla til Ljungkile. Men kanskje han kastade henne mobil der, så den var langt vekk från Gøteborggt om någon skulle finne den. Men jag lurar på varfor han va der i 2 timmar? kanskje han letade etter en "bra" dumpa henne senere.
Lurer ochså på om det var han som vaskade seg i åen der från fup side 797:

"Killen stod med ryggen mot dem och när Lisbeth tittade så började killen gå sidledes ner mot vattnet. Det är ganska brant ner mot ån och det var därför han gick sidledes. Därefter böjde han sig ner, fortfarande med ryggen mot dem, och det såg ut som att han tvättade sina händer. Lisbeth uppger att hon fick en obehaglig känsla av killen och att hon gick iväg för att låsa sin bil av den anledningen. När hon kom tillbaka en liten stund senare stod killen fortfarande kvar och tvättade sig. Hon säger att det är svårt att uppskatta hur länge han stod där men att det inte var så länge, max några minuter."
Citera
2020-05-14, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Intressant. Framgår det något om man sökt i närheten av där hon bor?
Har läst hela protokollet och har inte sett att det framkommer någonstans. Det enda som finns är att han hade den damens nycklar hemma.
Citera
2020-05-14, 13:17
Medlem
Kan det vara så att det trubbiga våldet utfördes av en fotoram i exempelvis metall? De hade ju några ramar i lägenheten och det skulle isåfall stå för det rektangulära märke i blodet i vardagsrummet. I det märket syns något som ser ut som det ”stöd” ramar brukar ha bakom sig för att kunna stå på bord. Vet ni vad jag menar? Tänk er en situation där tumult uppstår och han greppar närmsta föremål, att sedan slå någon upprepat i ansiktet med hörnet av en metallram, då blir man nog rätt sarjad.
Citera
2020-05-14, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
Men din inbacill

Du vet ju ingenting om heder.

Tror du "hedern" är kvaddad om sonen gör det som koranen uppmanar att göra: halshugga "skökan", hedern hade varit mer krossad (enligt dom som stödjer detta tänk) genom att INTE agera när hon, tex vill lämna förhållandet.
Man mördar ju för att UPPRÄTTHÅLLA
Vi är här för diskussion. Varför är du så mån om att kalla mig "inbacill" (jag antar att du menar "imbecill") och fara ut på det viset? Det ser olika ut i olika familjer. Nej, jag har inte full koll på hederskulturen, men jag vet att vissa män inte står ut med att bli lämnade och de tappar ansiktet. Och i vissa kulturer kan det handla om sin egen heder. Jag vet definitivt inte vad som ligger till grund här.
Citera
2020-05-14, 13:22
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnasTrams
Telefonen har inte dumpats vid resan, den har stängts av i närheten av MGMs bostad dagen efter. Att kontokortet har dumpats i anknytning till resan känns dock sannolikt.

Nei tror nok den var avstängt redan den 14.nov når han var i Ljungkile.

Fup side 610:

Jag ringde wilma på torsdagen den 14/11 klockan 20:45 på kvällen men då var mobilen
avstängd.
Citera
2020-05-14, 13:23
Medlem
Tänk att en enda arab kan tillföra samhället så här mycket problem.
Man ser ju redans på hans attityd vad har är förrän! detta är inte alls förvånande.
Räcker ju med att se hans uppkäftiga arroganta nylle.

Så hur i helvete kunde man släppa in dethär aset i landet från början!?
Kan tänka att han hade denna framtoning redan när han lämna i ansökan om PUT.
Resulterade i familjetragedi och tusentals sidor och timmar i utredningar, sen livstids vård å förvar eller återanpassning. Pengar man kunde lagt på individer som är tacksamma medborgare ist

LÄR nångång: IF it looks like a dog, acts like a dog -it probably is a dog
Senast redigerad av Emoist 2020-05-14 kl. 13:27.
Citera
2020-05-14, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jo, absolut. Tänker att blodet lätt hamnar på ställen man inte ser eller kan få bort det ifrån. T ex under naglarna. Om han dessutom haft på sig några klädesplagg eller tagit på sig kläderna direkt efter detta borde man hittat mer blod på kläderna också.

Men som sagt vi hoppas innerligt att detta inte hänt!

Ja, han verkar ju inte va så bra på att röja undan bevis med tanke på alla besudlingar precis överallt på bilder i fup. Säkert var där så grisigt så att det tedde sig rent för honom i jämförelse.

Ja, vem vet vad han haft för sig...
Bara att sova med ett ruttnande huvud i garderoben, dessutom placerat en skylt med "tough life" på samma hylla och, vad det som ut som på bild, efter placeringen av väskan.
Just den garderoben hade varit den enda som även stod öppen när polis anlände.
Många "små" saker som tillslut ger en helhetsbild av en mkt störd person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in