2020-05-14, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abbagron
Nu kan man mer eller mindre inte få överdos av cannabis. Min gissning är uppskurna armar med ett vasst föremål. Förhoppningsvis död.

Överdos tror jag inte på, då han är häktad. Ett överfall (typ hämnd) är också mycket osannolikt.

Kanske fejkar han en sjukdom? Spelar apatisk, påstår sig ha corona-symptom, eller liknande.

Sjukt att tänka att denna person nu tar upp tid & kraft från sjukvården som troligen redan är belastad. Precis som han inte gjort tillräckligt skada. Han ska ut från Sverige. PUNKT!
Vilket land vill/kan ta emot honom?
Citera
Medlem
tinkyminkys avatar
Tågvården vittnar om att Tishko troligen inte haft någonting med sig på tåget. Jag tror att han åkt för att dumpa telefonen och kontokortet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Jag säger inte att han haft någon psykisk påverkan under dådet. Snarare efter. Och det är inget som det rättspolitiska tar hänsyn till

Jo, det gör man. Allvarlig psykisk störning vid gärningstillfället innebär (ändrades 2008) att man kan döma till fängelse om vissa förutsättningar är uppfyllda. Kanske mest relevant här är om det finns ett begränsat behov av rättspsykiatrisk vård. Om den psykiska störningen inneburit att GM saknat förmåga att inse gärningens innebörd eller att anpassa sitt händlande efter sådan insikt får man inte döma till fängelse (30:6 2st) under förutsättning att det inte är självförvållat.

Påföljden rättspsykiatrisk vård kan användas som alternativ till fängelse oavsett om GM var psykiskt störd vid gärningstillfället eller inte, vad som är avgörande är vårdbehovet vid domstillfället. Däremot påverkar det psykiska tillståndet vid gärningstillfället på så sätt att endast om GM led av en allvarlig psykisk störning får man använda särskild utskrivningsprövning.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norris1234
Precis, bilden sammantaget och hur han betett sig i förhören tyder på det.. tänker på jo*kim durh*n fallet.. de 3 dödade honom i samförstånd men ingen blev väl dömd för mord om jag inte minns fel. Gick inte att bevisa VEM som utfört det sista som ledde till döden. Samma här utan dödsorsak.

Jodå alla 3 (Markus Isaksson, Jimmy Larsson, Mattias Sandberg) dömdes i HR till fängelse i
16-17 år: https://www.expressen.se/nyheter/krim/anettes-son-joakim-mordad-av-tre-man/
Citera
2020-05-14, 13:05
Medlem
Citat:
Jo, men grannen Göran gick ju till jobbet vid 23, gick dessutom upp halva våningen och hörde bråk mellan en tjej och en kille och så gick det från högljudda skrik till knäpp tyst. Han säger att det var en timme innan han gick till jobbet. Låter ju ganska konstigt att han skulle ha tagit fel på om det var 1 eller 5 timmar innan gick till jobbet eller?

Edit: Dessutom säger andra grannen som var osäker på tid och tag att han såg Göran i titthålet gå upp för tappen.

Varför i helvete ringde han inte polisen efter dessa skrik? 😩
Citera
Medlem
Citat:
Dom flesta hade väl kodlås, och några få nycklar? Så långt som jag läst FUP så har jag iaf inte sett något om att de skulle ha hittat hemtjänstbrukares nycklar hemma hos honom.

Jo det hade han, till en R*t *=u
Citera
Medlem
Citat:
Dom flesta hade väl kodlås, och några få nycklar? Så långt som jag läst FUP så har jag iaf inte sett något om att de skulle ha hittat hemtjänstbrukares nycklar hemma hos honom.

Jo, han hade nycklarna till nån "rut" hemma. En kollega till T som också uppmärksammat att nycklarna hade saknats efter att hon kom tillbaka från en veckas ledighet/sjukdom.
Citera
2020-05-14, 13:06
Medlem
Nyfiken, vet vi vad snubben har för ursprung? Orkar inte skrolla igenom alla sidor. Har förstått att det är en utländsk/mellanöstern
Citera
2020-05-14, 13:07
Medlem
Citat:
Om jag inte minns helt fel nu, så hade hon vart på fest innan hon gick hem till T/MGM (har för mig det för info medans man fortfarande letade). Vet vi ens om någon av dem var hemma kl 18-21.30 ?

Jag läste igen i FUP nu. 22:00 körde Polisen T från E6 till centrala Uddevalla (ej exakt till lgh). Så låt säga att Tishko kom hem mellan. 22:15-22:30? Vet ju ej hur lång tid det tar att ta sig från centrum till T:s lägenhet. Polisen har skrivit i rapporten att Tishko hade rivmärken på händerna (22:00 den 14/11). Han blev alltså upplockad på E6 vid Ljungskile klockan 22. Detta talar för att brottet redan ägt rum alltså. Så grannen kan omöjligt hört skrik från T:s lägenhet exakt 22, för då befann han ju sig i en polisbil.
Citera
2020-05-14, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Tågvården vittnar om att Tishko troligen inte haft någonting med sig på tåget. Jag tror att han åkt för att dumpa telefonen och kontokortet.

Tåg har ju ofta hyllor för väskor och liknande emellan vagnarna. Man kanske inte vill knytas an till väskan så man har låtit den stå där utifall att lukt eller läckage inträffar. Då blir det ju jobbigt att ha den i knäet liksom. 😐
Citera
2020-05-14, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jodå alla 3 (Markus Isaksson, Jimmy Larsson, Mattias Sandberg) dömdes i HR till fängelse i
16-17 år: https://www.expressen.se/nyheter/krim/anettes-son-joakim-mordad-av-tre-man/

Ah! Tack för rättning!
Citera
2020-05-14, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enial
Jo, han hade nycklarna till nån "rut" hemma. En kollega till T som också uppmärksammat att nycklarna hade saknats efter att hon kom tillbaka från en veckas ledighet/sjukdom.

Intressant. Framgår det något om man sökt i närheten av där hon bor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in