2020-05-13, 22:17
Medlem
notknapparens avatar
Finns det något hopp om att FUP blir tillgängligt på @nonadas jottacloud någonsin mer?
Ser att skribenten inte varit aktiv på kontot sedan 27april.

Känns meningslöst att delta i tråden nu utan den möjligheten.
Citera
2020-05-13, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det behöver inte specifikt vara JS, för min del behöver det inte finnas en specifik historik om våldsamheter sedan tidigare med LWs mördare. Det kanske kan räcka med att det finns anledning att en farhåga att ens hälften av liknande "tjafs" som pågått mellan SD och LW ska börja?

Återigen, för mig framstår såväl SD som LW som knäppa, rubbade, manipulativa. När LW anmälde ofredandet så hade hon ju inte ens på något sätt avvisat SD eller gjort klart för honom att hon inte uppskattade vissa saker. Men fantiserade att en skickad bild på Kilimanjaro innebar en gemensam framtid och bortratad HD. Hon talade nedsättande om HD och bla bla och summan av kardemumman när hon tillfrågas i förhöret om vad hon är rädd ska hända: Jo, det är förtal och sådant, hon är pastor och pastorn ligger inte med gifta grannen. Trots att hon själv tillstår att hon inför SD sagt att hon eventuellt skulle berätta för HD om deras förhållande!?!?. Det är ju typ 11 poäng av 10 möjliga på crazyskalan. Hon vill pressa den gifta pojkvännen med atthota med att "vara ärlig" till dennes fru, som hon en gång vigt med sängkamraten. Men hon vill inte att det ska komma ut att pastorn knullar den gifta grannen!?!?
Det här skulle i annat sammanhang kunna vara komiskt, men här är det mer obehagligt. Inte bara för att LW nu blev mördad, utan för att hon verkar se det som ett svårt smolk i bägaren att HD faktiskt blev bättre. Jag skulle inte utesluta att LW faktiskt var såpass manipulativ att hon snarare hade hopp om att HD skulle falla tillbaka i djup depression igen snarare än att vara rakryggad och berätta någon jäkla sanning. Att hon uttrycker sig med dessutom i tredje person ser ju ut att indikera att hon inte fullt var hemma i "här och nu" själv.

Alltså alla har ju sina egenheter här i livet. Nu är en av de två du nämner ej med oss andra lyckligt lottade varelser.

Låt oss nu fokusera på hur SD talar om LW och hennes person i presens under förhandlingarna istället. Det är ju något udda att inte hålla koll på rätt tempus i en sådant avgörande ögonblick av sitt liv. Kanske hör det bara ihop med ett sätt att tala i en domstol? Eller förresten, det är nog bara ett led av en verklighetsbild som SD upprätthåller genom att också t.ex se ner i bord när det blir "overkligt".
Citera
2020-05-13, 22:45
Medlem
Lyssnade till St*fan Alb*nssons vittnesmål i TR på YTs del 10 av Rättegången. Han berättar att LW blivit skrämd av vad SD skrev och så till henne via telefon under ett besök i Sthlm 2016. Det var också han som tyckte att hon skulle söka skyddat boende när hon berättade 4/5 18 att nu hade hon" övertaget".
Det jag fastnade för är att SD skrivit eller sagt ngt som SA minns som att SD skadat, kanske till och med gjort sig av med, människor förrut. Det enda jag minns att FUP hade med var pinne i hjulet på barn som cyklade. Annat?
SD kan ha ljugit om det, SA kan ha missuppfattat, men.... mina tankar snurrar ändå till t.ex. tvättstugemordet i Örebro. Fanns det ngt DNA där borde man fått träffa nu när SD häktats om det var han som var GM där, eller hur?
Citera
2020-05-13, 22:46
Medlem
S tjatade på L att börja geocacha. Kanske för att han var sjukt sugen på sex. Han behövde en ställföreträdande fru när ordinarie var handlingsförlamad, deprimerad och led av underlivsproblem?
Kan det ha varit så att det var H som hade problem med blödningar vid sex? Jag tror iaf att det var hon som kläckte idén om blodigt sex för att förklara eventuella blodspår.

Siameserna håller ihop!
Team Fusk
Team Redrum (baklängesord)
Team Selective Out of Memory
Citera
2020-05-13, 23:03
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Lyssnade till St*fan Alb*nssons vittnesmål i TR på YTs del 10 av Rättegången. Han berättar att LW blivit skrämd av vad SD skrev och så till henne via telefon under ett besök i Sthlm 2016. Det var också han som tyckte att hon skulle söka skyddat boende när hon berättade 4/5 18 att nu hade hon" övertaget".
Det jag fastnade för är att SD skrivit eller sagt ngt som SA minns som att SD skadat, kanske till och med gjort sig av med, människor förrut. Det enda jag minns att FUP hade med var pinne i hjulet på barn som cyklade. Annat?
SD kan ha ljugit om det, SA kan ha missuppfattat, men.... mina tankar snurrar ändå till t.ex. tvättstugemordet i Örebro. Fanns det ngt DNA där borde man fått träffa nu när SD häktats om det var han som var GM där, eller hur?
Ja jag tror det är SD som begått alla morden som Quick tog på sig plus några till.

Visserligen var han bara cirka 10 år vid tiden för Appojauremorden men han verkar ha en fantastisk kapacitet på en massa olika områden, som till exempel

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-05-13 kl. 23:20.
Citera
2020-05-13, 23:19
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag har inte fått svar på hur det var grönmålat.
Var det målat grönt så kunde färgen falla av/skavas av och jag håller med om att det då faller bort.
Finns det andra sätt att "grönmåla" ett armeringsjärn, typ bränna fast någon typ av färg som sitter kvar och inte skavs av oavsett vad? I så fall behöver det inte falla bort.
Rätt uppfattat av dig, det finns gröna (omålade) armeringsjärn ute i handeln. Och då blir ett försvunnet järn genast högintressant.
Citera
2020-05-13, 23:29
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Finns det något hopp om att FUP blir tillgängligt på @nonadas jottacloud någonsin mer?
Ser att skribenten inte varit aktiv på kontot sedan 27april.

Känns meningslöst att delta i tråden nu utan den möjligheten.
Nu gissar jag hej vilt och är kanske helt ute och cyklar men brukar inte olika nedladdningstjänster ha begränsningar som handlar om en trafik med x antal nedladdade MB/GB eller liknande per tidsenhet (dag/vecka till exempel)?
I så fall borde det bara vara att vänta lite så fungerar det igen.

Eller har jag fel och det är så att bara en viss mängd data kan laddas ned och sedan är det stopp?

Eller också har jottacloud tröttnat på allt tjafs i tråden och stoppat nedladdningarna?
Citera
2020-05-13, 23:58
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
Det jobbas vidare av våra detektiver. Ligger lite efter men måste tvunget skriva så alla som inte läst reviews inläggs får lite att tänka på. Men fanns det alltså armeringsjärn på fyndplatsen som kan ha utgjort ett vapen?

Vi var ju tidigare inne på hammare eller mindre hacka som bidrog skadorna i trädet. Är inte det mer "handy" att ha innanför rocken? Tänker att det vapnet kan vara någonstans rakt framför näsan. Kanske på SD:s jobb? Utmed/vid de platser hen rörde sig före det var dags förhör. Ja, eller där hen var strax därefter. Skulle väl träffa en del "klienter" den dagen. Syftar på 15 maj.
Tack för att du uppmärksammar!

Ur domslutet: "Föremålet har troligtvis varit ”halvvasst”. Det är ett föremål med klart markerad kant, men inte kniv, dolk eller liknande."

Armeringsjärnsändar omsluts av en vass kant.

Bilaga 148, s 56:
"Efter det att han hade pratat med polisen i fredags den 13/9 frågade SR om SD hade lagt tillbaka lådan med stövlar, armeringsjärn mm som SD sa att han hade plockat ur tjänstebilen tidigare under våren. SD svarade då att han hade kvar sakerna i sitt garage men att han skulle se till att dessa kom tillbaka till jobbet.
SR uppgav att det var han själv som hade fixat det armeringsjärn som han nämnde i tidigare förhör och att det sedan var en annan tidigare kollega som hade låtit lackera detta grönt. SR uppgav på fråga att det var ett räfflat armeringsjärn i diametern åtta eller tio millimeter tjockt. SR har inte kvar några andra delar från det järnet.
"

SD hade haft ett armeringsjärn i sitt garage alltsedan våren -18. I september har SR ännu inte fått tillbaka verktyget. - Kom det någonsin tillrätta?

Om armeringsjärnet låg i garaget borde det ha uppmärksammats vid genomsökningen av villan under maj månad?
Citera
2020-05-14, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
En korrigering: det finns ingen loggremsa med 17 loggar. Varje cash har sin egen loggremsa, så denna loggremsa motsvarade 1 logg. Vi vet inte varför LW har bytt ut den. Om det endast var för att "bevisa" att HD inte hade loggat den så hade det räckt med att fotografera den på plats. Enligt reviewers så var loggremsan både oskadd och hade plats för fler att skriva in sin logg, så det är en gåta för oss alla varför just denna var utbytt, fotad och varför hon skickade bild på den till SD denna kväll.

Vi vet inte heller vilken reaktion den gav hos SD. Detta med fuskloggarna var ett irriterat ämne mellan HD och LW och inkluderade även flera andra så man kan anta att syftet med bilden har varit någon form av provokation, men vi vet inte. Vi vet också att även SD fick någon logg borttagen, men vi vet inte vilken (eller jag vet inte, kanske någon geocashare vet?).

Vad vi vet, är precis det du skriver, att LW tog bort 17 av HDs loggar två gånger om eftersom HD loggade om den igen. Efter LWs död loggade HD om för en tredje och sista gång.

Bra sammanfattning för oss okunniga om loggar av cachar! Har följt tråden från början, dock inte i detalj, så minns inte hur detaljerat följande har diskuterats tidigare. Ber om ursäkt om det är noga genomgånget tidigare. Att Len* inte accepterade fusk med loggning, dvs loggning utan att man fysiskt varit där vet vi. Jag undrar därför om någon (geocachare) vet hur avgörande det var för Stef*n och H*nna att ha de 17 cacherna klara inför USA-resan? Var det avgörande för att de skulle kunna deltaga fullt ut i eventet i USA, eller hur värderar ni som är insatta i geocaching det ? Omvänt, vad hade konsekvenserna blivit om de inte hade haft cacherna loggade innan resan, som väl hade varit fallet om Len* hade fått leva?

Undrar också över om hur noga man har granskat hur ekonomin för geocaching-eventet i Örebro
har redovisats. Någon som vet? Len* uttryckte någonstans , minns tyvärr inte var o när, att hon visste att Stef*n och Hann* hade använt pengar från den kassan för egen del. De jobbade ju nära med eventet, så Len* hade förmodligen god insyn också i ekonomin. När nu Len*a började uttrycka oberoende och distans, skulle detta också kunnat väcka mycket oro om vad hon kunde tänkas avslöja om eventuella oegentligheter. En trumf som hon måste ha haft, men som inte behövde oroa Stef*n så länge de hade en tight relation. Nu var inte relationen tight längre.
Senast redigerad av morningcloud 2020-05-14 kl. 00:06.
Citera
2020-05-14, 01:24
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Det är i ngt av de två första Rättegången avsnitten på YT som det uttalandet finns med. SD säger också att han inte tänker sig en framtid m HD som fru.

Var det då SD tjatade om att HD gjorde fel som var kvar med honom? Vet att jag reagerade på att han pep så jävla mycket om just det, att HD gjorde fel.
Vidare såg han inte någon framtid med henne då hans svek var för stort bla bla bla...
Allt lät falskt.

En sak som jag funderat över är att å ena sidan anses den fortsatta affären med LW utgöra ett motiv (då LW hotade med att avslöja SD) men samtidigt skriver några att HD redan visste. Hur ligger det till?

Vidare undrar jag hur HD ens ville ta LWs cacher den tredje och sista gången. Riktigt sjukt.
Citera
2020-05-14, 02:00
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Var det då SD tjatade om att HD gjorde fel som var kvar med honom? Vet att jag reagerade på att han pep så jävla mycket om just det, att HD gjorde fel.
Vidare såg han inte någon framtid med henne då hans svek var för stort bla bla bla...
Allt lät falskt.

En sak som jag funderat över är att å ena sidan anses den fortsatta affären med LW utgöra ett motiv (då LW hotade med att avslöja SD) men samtidigt skriver några att HD redan visste. Hur ligger det till?

Vidare undrar jag hur HD ens ville ta LWs cacher den tredje och sista gången. Riktigt sjukt.

Intressant att fundera kring tycker jag, och även att spekulera kring. Man kan ju börja fundera på hur långt tillbaks i tiden mordplanerna sträcker sig och hur mycket som kan vara skådespel av paret Davidsson för att dölja planering och även att dölja och maskera motiv. En del tråddeltagare har tidigare spekulerat kring förhållandet HD-Sillen som falskt ifrån HDs sida. Man får läsa dessa två älskares chattloggar igen med nya mer kritiska ögon. Det förhållandet får ju HD att se ut som om hon inte kan tänkas sitta och förbereda för LWs mord och nära ett gigantiskt hat mot henne. Medans SD inte ges eller kanske ens vill ha den typen av socialt alibi. Passar in i min bild av hur jag tror SD vill att folk ska kunna veta vad han gjort och HD vill kunna se oskyldig och omotiverad ut. Även för HD blir SD hjälten som starkt och resolut löser problemsituationen och tar på sig all risk. Tänk att han tog den risken för sin "drömkvinna". Vilken beundransvärd person vi fått bevittna...klipper in från diagnosmanualen för narcissistisk personlighetsstörning:

Till diagnosmanualen finns kriterier för diagnosen som ofta används vid diagnostisering, i bilagan Diagnostic criteria for research.[3] I denna står det att en person med störningen uppvisar minst fem av följande symtom:[4]

1. Har överdrivna känslor av att vara viktig och betydande
2. Fantiserar ofta om till exempel rikedom, framgång, makt eller kärlek
3. Anser att den bara ska umgås med eller associera sig med viktiga personer eftersom den själv är så viktig
4. Har ett överdrivet behov av beundran
5. Har orealistiska uppfattningar om sina egna rättigheter – exempelvis förväntar sig personen ofta den bästa behandlingen när denne söker sådan
6. Utnyttjar andra för att uppnå sina mål
7. Saknar eller har bristande empati
8. Tror att andra är avundsjuka på denne, men kan också själv vara avundsjuk på andra
9. Beter sig högfärdigt eller arrogant.

Fem av dessa krävs alltså. Finns det någon punkt som man inte kan bocka av när man studerar SD?
Senast redigerad av drunknar 2020-05-14 kl. 02:03.
Citera
2020-05-14, 06:13
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Allt lät falskt.

Enligt Hanna fick hon reda på fortsatta otroheten under flyget till USA. Detta gör att de flesta med åtminstone ett par hjärnceller förstår att hon ljuger.
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Intressant att fundera kring tycker jag, och även att spekulera kring. Man kan ju börja fundera på hur långt tillbaks i tiden mordplanerna sträcker sig och hur mycket som kan vara skådespel av paret Davidsson för att dölja planering och även att dölja och maskera motiv. En del tråddeltagare har tidigare spekulerat kring förhållandet HD-Sillen som falskt ifrån HDs sida. Man får läsa dessa två älskares chattloggar igen med nya mer kritiska ögon. Det förhållandet får ju HD att se ut som om hon inte kan tänkas sitta och förbereda för LWs mord och nära ett gigantiskt hat mot henne. Medans SD inte ges eller kanske ens vill ha den typen av socialt alibi. Passar in i min bild av hur jag tror SD vill att folk ska kunna veta vad han gjort och HD vill kunna se oskyldig och omotiverad ut. Även för HD blir SD hjälten som starkt och resolut löser problemsituationen och tar på sig all risk. Tänk att han tog den risken för sin "drömkvinna". Vilken beundransvärd person vi fått bevittna...klipper in från diagnosmanualen för narcissistisk personlighetsstörning:

Till diagnosmanualen finns kriterier för diagnosen som ofta används vid diagnostisering, i bilagan Diagnostic criteria for research.[3] I denna står det att en person med störningen uppvisar minst fem av följande symtom:[4]

1. Har överdrivna känslor av att vara viktig och betydande
2. Fantiserar ofta om till exempel rikedom, framgång, makt eller kärlek
3. Anser att den bara ska umgås med eller associera sig med viktiga personer eftersom den själv är så viktig
4. Har ett överdrivet behov av beundran
5. Har orealistiska uppfattningar om sina egna rättigheter – exempelvis förväntar sig personen ofta den bästa behandlingen när denne söker sådan
6. Utnyttjar andra för att uppnå sina mål
7. Saknar eller har bristande empati
8. Tror att andra är avundsjuka på denne, men kan också själv vara avundsjuk på andra
9. Beter sig högfärdigt eller arrogant.

Fem av dessa krävs alltså. Finns det någon punkt som man inte kan bocka av när man studerar SD?
Nej, han nailar testet med full poäng! Mvh lekman
Citat:
Ursprungligen postat av morningcloud
Undrar också över om hur noga man har granskat hur ekonomin för geocaching-eventet i Örebro
har redovisats. Någon som vet? Len* uttryckte någonstans , minns tyvärr inte var o när, att hon visste att Stef*n och Hann* hade använt pengar från den kassan för egen del. De jobbade ju nära med eventet, så Len* hade förmodligen god insyn också i ekonomin. När nu Len*a började uttrycka oberoende och distans, skulle detta också kunnat väcka mycket oro om vad hon kunde tänkas avslöja om eventuella oegentligheter. En trumf som hon måste ha haft, men som inte behövde oroa Stef*n så länge de hade en tight relation. Nu var inte relationen tight längre.
Vet bara att någon skrev igår om hur rätt stora belopp rörde sig skumt på hans konton från dag till dag.
Senast redigerad av StefanDavidsson 2020-05-14 kl. 06:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in