2020-05-14, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kkkrim
Då håller du med om att om "de riskfria" sköter sin distansering så kommer vi bli klara snabbare och kan öppna upp så alla kan komma i arbete igen?
Ja det gör jag. Sen har vi väl olika uppfattningar om hur långt smittspridningen ska få gå.
Citera
2020-05-14, 12:50
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Dom som har ringa mängd antikroppar har förmodligen en mycket bristfällig immunitet.
Som ett dåligt vaccin.

Det beror ju på om minnesceller och primade plasmaceller finns.
Citera
2020-05-14, 12:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag solar mig genom ett öppet fönster när jag får chansen. Men min tjej är så jävla frusen av sig så jag får inte ha fönstret öppet så länge.

Jag har inget emot asiaterna. Virus kan uppstå var som helst. Nästa virus kanske uppstår i Östermalmshallen när en räka ramlar ner i plommonmarmeladen.

Alla virus kommer ju från dom. I stort sätt.
Citera
2020-05-14, 12:52
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Hur möjligt i procent uttryckt av de som har smittats, har du någon aning?

Det kan man nog omöjligt veta.
Citera
2020-05-14, 12:52
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Alla virus kommer ju från dom. I stort sätt.

Ja de har otur de där asiaterna. Sen är ju Asien jävligt stort med.
Citera
2020-05-14, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Fast du själv sa ju häromdagen att sjukvården orkar max en vecka till.. Att du själv är helt slutkört och att dina kollegor typ gråter över värkande axlar och mår dåligt.

Hur ska du ha det? Orkar du/ni eller inte?

Ja, så är det. Vården och personalen är slut.

Jag beskrev bara en avmattning inom covidvården. Personalens hälsa är en annan sak.

De trasiga vårdande kvinnorna i vården har inte lagats den senaste veckan, vad jag vet.

Inte psykena heller. Att ge undermålig vård till palliativa patienter är ingenting man glömmer.
Citera
2020-05-14, 12:53
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Jag har inget emot asiaterna. Virus kan uppstå var som helst. Nästa virus kanske uppstår i Östermalmshallen när en räka ramlar ner i plommonmarmeladen.
Fast nu är det ju så att vi har viruset i Sverige och resten av världen för att de satans sneögonen mörkade problemet. Det är så typiskt svenskt att okritiskt förlåta den som drar olycka över en. Covid-19 är asiaternas fel, må de brinna i helvetet för vad de orsakat. PUNKT.
Citera
2020-05-14, 12:54
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Fast nu är det ju så att vi har viruset i Sverige och resten av världen för att de satans sneögonen mörkade problemet. Det är så typiskt svenskt att okritiskt förlåta den som drar olycka över en. Covid-19 är asiaternas fel, må de brinna i helvetet för vad de orsakat. PUNKT.

Jag är mer av en vända-andra-kinden-till-snubbe. Virus kommer och går. Thats life.
Citera
2020-05-14, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ja, så är det. Vården och personalen är slut.

Jag beskrev bara en avmattning inom covidvården. Personalens hälsa är en annan sak.

De trasiga vårdande kvinnorna i vården har inte lagats den senaste veckan, vad jag vet.

Inte psykena heller. Att ge undermålig vård till palliativa patienter är ingenting man glömmer.
Ursäkta du har säkert redan sagt detta redan men hur är det med munskydd andra skydd där du jobbar? Finns det tillgängligt för er?
Citera
2020-05-14, 12:56
Medlem
Nikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Fast nu inser nog de flesta att det går inte att räkna så som du och vissa gör. Detta är inte enkel matematik.

Vad menar du?

Om dödstal kontra immunitet stämmer i två länder såsom i Spanien och Belgien. Varför skulle det inte stämma i Sverige? Det är samma virus, alla länderna, som smittar, dödar och ger immunitet.

Förklara gärna varför?
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Jag är mer av en vända-andra-kinden-till-snubbe. Virus kommer och går. Thats life.
Virus behöver inte komma och gå tills de blir pandemier, det skulle du förstå om du inte vore så upptagen med att vända andra kinden till så att du får en smäll till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proofred
Detta kan du nog räkna på om du jämför åldersfördelning bland de döda. Hur stor andel av befolkning under 50 eller under 60 har dött i respektiva land? Tror inte du får fram avgörande skillnader (har dock inte kollat, men gärna om du eller någon kan göra det). Sverige har ex inga döda barn. Medelåldern är ungefär densamma. IVA är nog svårare att jämföra då Sverige i högre utsträckning nekat äldre vård.
Vi kan jämföra:

0-39 år
Spanien: 0.5% av dödsfallen
Sverige: 0.6%

40-59 år
Spanien: 4.0%
Sverige: 4.6%

Så det finns en tendens i den riktningen, men det är svårt att dra några slutsatser från det. De är en så liten grupp, och det kan det vara stora skillnader mellan länderna, både ifråga om vad de fått för möjligheter till intensivvård, men också ifråga om hur man registrerar dödsfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in