Flashback bygger pepparkakshus!
2020-05-14, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
da tipper jeg det er sønnen som visste navnet, omtrent lik alder og musikk til felles

De er også venner på Facebook.
Citera
2020-05-14, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
De er også venner på Facebook.
ja da tipper jeg ikke lenger, kanskje løsningen ligger lokalt, så gjenstår det å se hvor nære relasjonene er ..
Citera
2020-05-14, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
da tipper jeg det er sønnen som visste navnet, omtrent lik alder og musikk til felles

Var der som sto i avisa, at TH sa til politiet at sønnen visste navnet på mannen.
Citera
2020-05-14, 08:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Er ikke uenig med alle.
Husk, hvis alle er enige blir det ingen diskusjon,og flashback legges ned.

DET har du rett i, men hvis man skal være uenig, så bør man jo ha noe saklig, og ikke prate om masse ting som ikke har noe med saken å gjøre slik som du gjør.
Jeg registrerer at du slenger ut en påstand om at Wiborg begikk selvmord, men å klare å underbygge din påstand, da får du problemer og vil trekke deg unna.
Citera
2020-05-14, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Hon kanske hade tagit reda på hos någon jurist att hon skulle ha rätt att få mycket pengar vid en skilsmässa och talat om det för TH. Då kanske han ville få henne på bättre humör med hjälp av hund och teaterbesök.

Jeg tenker vel at om hun har tatt kontakt med en jurist for å få vite hvordan hun ville ligge an økonomisk ved en evnt.skilsmisse bør jo denne juristen ta kontakt med politiet og fortelle det.

Jeg antar dette er overflødig og si men politiet har vel sjekket datatrafikken hennes i tiden før drapet. Hun var jo på Fb, så antar hun var fortrolig med internett, ved å sjekke dette kan jo politiet finne ut om hun gjorde noen anonyme henvendelser på nett for å finne ut hva hun hadde krav på.
Citera
2020-05-14, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Men kan han ha messat och ringt ”åt henne”? Från sin position. Utan att det låter sig spåras?

Jeg vet ikke. Jeg tror livsbevisene er falske, men jeg vet ikke hvordan han gjorde det. Det kan hende at han har hatt en medhjelper for å få det til.

Politiet sier de har en plan for videre etterforskning. Ikke sikkert at politiet har fått fullført etterforskningen rundt livsbevisene ennå. Kanskje det må vente til de pågriper en ny medhjelper.

Det vil komme kjennelse fra Nedre Romerike tingrett i dag, om fortsatte ransakinger. Jeg leste ett sted at kjennelsen er ventet i morgentimene, og ett annet sted at kjennelsen vil komme tidligst kl 14:00 i dag.

Utviklingen vi ser nå, der TH har gått til retten for å stoppe ransakinger. Politiadvokaten har gjort et poeng av at Sloraveien 4 var hjemmet til AEH også. Offerets hjem. Kan virkelig en siktet ektemann nekte politiet å ransake offerets hjem når drapssiktede og offeret har hatt felles bosted. Hva skal han argumentere med. At han har særeie på Sloraveien 4, og at det er hans hjem, og at det har vært bare hans hjem siden 1993.

Og muligens vil TH nekte å stille til videre avhør hos politiet. En utvikling mediene må videreformidle. Gjør det vanskelig å bevare restene av et image av en fortvilet og sørgende mann. Det bare rakner.

Oppå dette kommer utspill fra Kihle, bistandsadvokat for de voksne barna. Med angrep på politiet. Det er sjokkerende.
Senast redigerad av kornblomst 2020-05-14 kl. 08:23. Anledning: rettelse av skrivefeil
Citera
2020-05-14, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
DET har du rett i, men hvis man skal være uenig, så bør man jo ha noe saklig, og ikke prate om masse ting som ikke har noe med saken å gjøre slik som du gjør.
Jeg registrerer at du slenger ut en påstand om at Wiborg begikk selvmord, men å klare å underbygge din påstand, da får du problemer og vil trekke deg unna.

Jeg refererer til- og støtter meg til norsk domstols avgjørelse, det er nokså saklig.
At Wiborg tok selvmord er ikke noe jeg slenger ut, det ble lansert som en plausibel teori både fra kommisjon, politi både i Norge og Danmark og fra den nokså objektive dokumentaren som gikk på TV i fjor, nokså saklig henvisning. Vi vil aldri få et svar på hva som egentlig skjedde, men man kan tenke seg fram til en logisk forklaring.
Jeg står fast på mitt synspunkt.
Senast redigerad av Mulholland007 2020-05-14 kl. 08:14.
Citera
2020-05-14, 08:13
Medlem
Citat:
Var der som sto i avisa, at TH sa til politiet at sønnen visste navnet på mannen.

"Flere ganger omtalte han den nå siktede mannen i 30-årene som «gutten», og da politiet spurte om navnet, svarte Tom Hagen at han ikke husket, får VG opplyst.

Han viste deretter til et familiemedlem som husket navnet."

Mulig han peker på sin nevø, som også var med på møtene? Hvis det ikke er sønnen.

Edit: Nevøen er interessant i dette. Han jobbet også med TH tidlig 90-tall sies det. Hvorfor sluttet han den gangen? Og hvorfor sitter han i styret nå?
Senast redigerad av agvvv 2020-05-14 kl. 08:16.
Citera
2020-05-14, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Kanske familjens rykte och heder som även barnen är beroende av för sitt anseende. Hemskt för barnen om arbetskamrater och vänner skulle få reda på att en förälder skulle vara mördare.

Venner/kollegaer må jo for lengst ha forstått hvem som er disse barnas foreldre. Tviler på at de klarer å skjule det
Vil tro at alle i barnas krets etterhvert vet hvem foreldrene til disse er for lengst.
Citera
2020-05-14, 08:17
Bannlyst
Citat:
Jeg refererer til- og støtter meg til norsk domstols avgjørelse, det er nokså saklig.
At Wiborg tok selvmord er ikke noe jeg slenger ut, det ble lansert som en plausibel teori både fra kommosjon, og fra den nokså objektive dokumentaren som gikk på TV i fjor. Vi vil aldri få et svar på hva som egentlig skjedde, men man kan tenke seg fram til en logisk forklaring.
Jeg står fast på mitt synspunkt.

Men tv2-reportasjen vil du ikke snakke om. Den som henleggelsen bygger på At Wiborg ba om beskyttelse fordi han hadde blitt truet. Alle slike ting vil du ikke diskutere, men prøver å prate deg unna med svar som ikke har noe med saken å gjøre. Alle vet jo at myndighetene prøver å dekke over dette som et selvmord, men det er ikke det jeg snakker om.
Citera
2020-05-14, 08:28
Medlem
[quote=POlROT|71566011]Enig med deg. Jeg forstår heller ikke hvordan politiet kan mene å ha et klart bilde av THs motiv. Er dette motivet noe de har gjettet seg til? Kan ikke politiet greie å tenke seg at mannen ikke har noe motiv i det hele tatt? Og ikke bare dette med motiv - men det å være i stand til å planlegge og/eller å utføre en så grov forbrytelse er ikke noe som hvem som helst er i stand til å gjøre. Hvilke verktøy har politiet som de bruker for å avgjøre om et menneske er i stand til å utføre slike handlinger? Det ønsker jeg å vite.

"Politiet: – Har et klart bilde av Tom Hagens motiv
Politiet har en klar formening om hva som skal være motivet for at Tom Hagen skal ha vært involvert i drapshandlingen mot kona."
https://www.bt.no/nyheter/innenriks/i/awVEdd/politiet-har-et-klart-bilde-av-tom-hagens-motiv[/QUOTE

Nå vet vi ikke med sikkerhet hva politiet er motivet. Jeg føler vel at dette med å gå ut med teori om hva motivet er trolig er planlagt lekkasje av politiet for å få TH og evnt.sammensvorne til å føle seg utrygg.

Merket meg at klausulen på disse pengene AEH skulle få som gave gikk ut etter at hun fyllte 67 år.

Uansett er det så lite penger at jeg har vanskelig for å tro at selv den verste gjerrigknark dreper for å slippe å betale disse ut.

Men det er noe jeg virkelig forstår at politiet finner merkelig, og det er det faktum at de ikke klarer å få noe skikkelig svar av TH ang.denne urimelige ektepakten

Jeg lurer også på hva som gjorde at den ble endret i 1993 og huset ført over på han. Kan ektepakten være falsk og AEH ha funnet ut dette.
Ektepakten var ikke laget av juristen som laget den første. Var 1993 et turbulent år i ekteskapet hvor AEH ønsket og ta ut skilsmisse tro?
Citera
2020-05-14, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Jeg tenker vel at om hun har tatt kontakt med en jurist for å få vite hvordan hun ville ligge an økonomisk ved en evnt.skilsmisse bør jo denne juristen ta kontakt med politiet og fortelle det.

Jeg antar dette er overflødig og si men politiet har vel sjekket datatrafikken hennes i tiden før drapet. Hun var jo på Fb, så antar hun var fortrolig med internett, ved å sjekke dette kan jo politiet finne ut om hun gjorde noen anonyme henvendelser på nett for å finne ut hva hun hadde krav på.

Problemet ved det er at man som jurist har taushetsplikt, også om hvem som kontakter deg. Spørsmålet er om man er fritatt for taushetsplikten i et slikt tilfelle som dette, og jeg tror faktisk ikke det så lenge hun "bare" har forsvunnet (man kan jo teoretisk sett ikke vite 100% sikkert om hun ikke har forsvunnet på egenhånd).

Dette spørsmålet har jeg fundert mye over - om det kan sitte en advokat et sted og vite noe om saken, men som ikke kan melde seg pga. taushetsplikten.

Kom gjerne med tilbakemeldinger dersom noen har stålkontroll rundt taushetsplikt og etikk i slike tilfeller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in