2020-05-14, 12:24
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Någon läkare är ute I SVD idag och hävdar att man kanske är immun mot Corona även om man inte har antikroppar.

Låter det verkligen rimligt?
Precis vad jag försökt säga i ett par dagar.
Vi har tex inte normalt antikroppar mot mässlingen och andra sjukdomar vi är immuna emot, oavsett om vi haft sjukdomen eller blivit vaccinerade.
Citera
2020-05-14, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Det finns lite olika omständigheter här som kan vara relevanta. Men exempelvis:

Sverige har tillåtit omfattande smittspridning bland unga. Åldrarna 0-39 år utgör bara 0.6 procent av dödsfallen. Det betyder att man i princip skulle kunna smitta alla under 40 år utan att få några stora dödstal.

Samma resonemang gäller egentligen alla i arbetsför ålder. 0-59 år är bara 5 procent av dödsfallen, så här kan man uppnå flockimmunitet, och fortfarande ha få dödsfall totalt sett.

I Spanien har man begränsat smittspridningen linjärt, samma distansering för alla åldersgrupper. Barn sägs ha varit underrepresenterade för antikroppar, vilket är tvärtom vad man vill se.

Det här är ju bara en teori, men det är ju helt i linje med Sveriges strategi, och tillräckligt för att förklara en väldigt stor skillnad i immunitet per dödsfall, om det fungerar.

Detta kan du nog räkna på om du jämför åldersfördelning bland de döda. Hur stor andel av befolkning under 50 eller under 60 har dött i respektiva land? Tror inte du får fram avgörande skillnader (har dock inte kollat, men gärna om du eller någon kan göra det). Sverige har ex inga döda barn. Medelåldern är ungefär densamma. IVA är nog svårare att jämföra då Sverige i högre utsträckning nekat äldre vård.
Citera
2020-05-14, 12:27
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Covid-19 är ett lurigt virus och har man en gång fått det så det så hjälper inga nya vaccin utan enbart bromsmediciner OM det är så illa vilket inte många tror.

Det där är en teori. Ingen vet.

Personligen tror jag att första batchen kommer vara tämligen verkningslös utan först fram mot
covid vaccin v.3.3 så börjar vi nå acceptabla resultat där det är lönsamt att vaccinera hela
befolkningen, inte bara grupper.
Citera
2020-05-14, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Verkligen rationellt att vilja flytta på grund av detta jävla mesvirus. En förkylning om man är frisk i övrigt . Kanske lite tappad smak. Internet och msm skrämmer verkligen upp folk men pratar man med folk som haft skiten (till 99% säkerhet ska tilläggas, Sverige testar ju inte) är det generellt en jävla axelryckning.

Sverige testar visst i stor omfattning. Däremot så är länderna utanför väst/europa dåliga på att testa.
Citera
2020-05-14, 12:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lebensmuede
Så Spanien där helvetet har brakat loss, uppvisar 5% av befolkningen antikroppar, men i lugna Slovenien är siffran 3% (se https://si.usembassy.gov/covid-19-information/, sök på "antibod" for att hitta källan i texten).

Hur går det ihop?

Det går ihop så att ALLT Som står i tidningar och studier är skitsnack. Det har vi sätt igenom. Idag är det enligt studien 5% smittade, nästa vecka 40% Smittade veckan efter 6% smittade.
Citera
2020-05-14, 12:30
Medlem
Säg har 100+ nya döda rapporterats idag med?
Citera
2020-05-14, 12:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Proofred
Skiter du själv om dina föräldrar eller du själv dör? Kom ihåg att du själv en gång kommer bli gammal. Vill du då bo i ett samhälle som inte räddar dig om du är sjuk och låter dig dö ensam? Redan nu: om smittspridningen sprider sig kan en operation som du behöver för att rädda ditt liv skjutas upp.

Jag har varit isolerad sen 10 mars. Och det händer INGENTING. dom kommer inte fram till ett skit så ja.Jag ska leva normalt får jag problem med andningen och blir dödsjuk så har jag tabletter hemma som får mig att somna in.

Så ja jag är beredd att dö för nu orkar jag inte leva såhär mer. Vad är det för liv. Man orkar inte ens gå ur sängen. Negativa nyheher i 70 jävla dygn. Nä fuck this.
Citera
2020-05-14, 12:32
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Nu skjuter Eckerö linjen upp alla avgångar fram tills 15e juli efter UDs rekommendation. Tack för kaffet förbannade j-la UD

Du vet att det där med ”tax-free” bara är en scam va?
Senast redigerad av JeffDavis 2020-05-14 kl. 12:34.
Citera
2020-05-14, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Precis vad jag försökt säga i ett par dagar.
Vi har tex inte normalt antikroppar mot mässlingen och andra sjukdomar vi är immuna emot, oavsett om vi haft sjukdomen eller blivit vaccinerade.

Citat:
Du har antikroppar mot mässling om du är immun efter att ha vaccinerat dig eller om du har haft sjukdomen. Det går att kontrollera med ett blodprov, men det finns oftast ingen anledning att göra det. Är du osäker så ges vaccin. Det medför inga ökade risker för biverkningar att få vaccin även om du redan haft mässling eller är vaccinerad mot den.

https://www.1177.se/fragor--svar/nationellt/behandling--hjalpmedel/jag-ar-osaker-pa-om-jag-ar-vaccinerad-mot-massling.-hur-kollar-jag-det/

Citat:
De flesta mödrar har antikroppar mot mässling, påssjuka och röda hund i sitt blod. Antikroppar förs över till barnet via moderkakan och ger ett visst skydd mot infektion under de första levnadsmånaderna. Om vaccinet ges för tidigt slås de försvaga.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/vaccinationer/fragor-och-svar/massling-passjuka-och-roda-hund/
Citera
2020-05-14, 12:33
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Är det dessa som kommer att dö som flugor i den andra vågen?
Andra vågen?

Det behövs ingen andra våg för att testa detta.
I Stockholm har smittan spridits under närmare två månader.

Många i området har redan haft sjukdomen och tillfrisknat.
Om det skulle vara så att immunitet inte existerar, eller är rent av skadligt hade vi redan haft ett antal fall med återinfekterade patienter som blir allvarligt sjuka i omgång 2.

Detsamma skulle rapporterats från Wuhan.
Citera
2020-05-14, 12:33
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Jag har varit isolerad sen 10 mars. Och det händer INGENTING. dom kommer inte fram till ett skit så ja.Jag ska leva normalt får jag problem med andningen och blir dödsjuk så har jag tabletter hemma som får mig att somna in.

Så ja jag är beredd att dö för nu orkar jag inte leva såhär mer. Vad är det för liv. Man orkar inte ens gå ur sängen. Negativa nyheher i 70 jävla dygn. Nä fuck this.

Jag är fan med dig! Jag ger det månaden ut sen skiter jag i det här.
Citera
2020-05-14, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nu är jag inte säker på vilket antikroppstest ni diskuterar. Är det detta nya, som ska vara säkert?

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/nytt-antikroppstest-ar-100--exakt-hyllas/

Sedan undrar jag på vilken dag i infektionen de där människorna som visade positivt på svabbtest (där man gör PCR på prov från näsan eller svalget och letar efter själva viruset) men negativt på antikroppstest, var? Har forskarna tagit hänsyn till det? Det kan ju vara så att antikropparna inte hade kickat in än, när antikroppsstestet togs.
Har ingen aning , är inte kunnig men vissa saker i studien behöver klargöras
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in