2020-05-14, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Som jag skrev ska fortsätta läsa den efter jobbet.

Gällade att polisen plockade upp honom så är det väl bekräftat att han tog ett tåg på Göteborg men ångrade sig och klev av. Eller missuppfattade jag något?

Fast tidpunkterna stämmer ej. Hon var i livet senast 17. 18:47 handlade han i en kiosk, sedan begav han sig mot tågstation och sen tog han den där rundan som är markerad med GPS innan han slutligen blev hemkörd av en polis. Han kan omöjligt ha hunnit mörda och stycka en hel människokropp på ca 1 h? Jag tror han tog hand om kroppen när han kom hem den kvällen/natten.. Det tar tid att stycka och paketera och transportera en kropp. Troligtvis har han haft hjälp att både stycka och köra iväg med delarna.
Citera
2020-05-14, 12:16
Medlem
I MGM lägenhet hittades en anteckning där det stod.

"Akuta cash"

"FB->Google->BTC-> etc etc"

FB står ju antagligen för Facebook och BTC för Bitcoin. Men jag får inte ihop den kedjan hur Facebook och Google relaterar till Bitcoin och akuta cash. Någon som har några tankar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enial
Min uppfattning var att det bara var en liten fläck på ett utav solskyddet. Inget mer.
Pratar de inte om en lösnagel i förhören också?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Givetivs möjligt, och som jag skrev så tror jag inte MGM var i sitt sinnes fulla bruk, men endå. Det som i mitt tänkade mest går emot den teorin är att - Om du har en vätska spelar igen roll om det är blod, mjölk what ever. Ens instinkt säger direkt håll det borta från tyger där det sugs in på djupet.

Om man då har dödat någon, och iallafall i nån mån vill komma undan med det. Oavsett hur sop slut man är mellan öronen. Är då verkligen denna instinkt så pass borta att man bah "Nej fan, jag lägger henne i sängen". I min värld så är det den biten som känns väldigt långsökt - men som sagt tror inte MGM var i sitt sinnes fulla bruk så... givetvis fullt möjligt även det.

Tänker att man (om man inte planerat att döda) är väldigt irrationell i sitt handlande, allt handlar om att få bort kroppen och städa upp.. tror inte man lägger nån värdering i att "nej jag borde inte lägga henne på sängen" och med tanke på att så pass "lite" spår finns där så tyder det på att han lagt ut nåyy ovanpå överkastet innan, duschdraperi t.ex eftersom han har ett sprillans hänger i badrummet
Citera
2020-05-14, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Dom är ju kurder så antagligen är hela släkten inblandad i något sammanhang. Förmodliga det vanliga heders skiten, sonens heder och därmed familjens heder hade väl blivit kränkt för att hon ville göra slut

Något som ändå möjligen visar att pappan inte har haft med det att göra är vittnesmålet om hur arg han var på T när han undrade var W var någonstans. Att pappan anade oråd på något vis.

Blodet i bilen är ju även mycket lite blod så det kan tex komma ifrån något vardaglig eller att T misshandlat henne i bilen vid tidigare tillfälle skilt ifrån det som ledde till hennes död.
Citera
2020-05-14, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsdetective
Fast tidpunkterna stämmer ej. Hon var i livet senast 17. 18:47 handlade han i en kiosk, sedan begav han sig mot tågstation och sen tog han den där rundan som är markerad med GPS innan han slutligen blev hemkörd av en polis. Han kan omöjligt ha hunnit mörda och stycka en hel människokropp på ca 1 h? Jag tror han tog hand om kroppen när han kom hem den kvällen/natten.. Det tar tid att stycka och paketera och transportera en kropp. Troligtvis har han haft hjälp att både stycka och köra iväg med delarna.
Vad jag har problem med här är att en granne hörde vidriga skrik vid 18-tiden och andra grannar vid 21-22-tiden. Den biten begriper inte jag riktigt. Enligt tidslinjen svarade hon inte i mobilen fr o m sent på eftermiddagen-tidig kväll. Jag får inte ihop det.
Citera
2020-05-14, 12:19
Moderator
blomvattnares avatar
Undvik generella diskussioner om huruvida unga flickor bör tillåtas ha pojkvänner, särskilt utländska sådana.
I denna tråd blir det OT.

/Mod
Citera
2020-05-14, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsdetective

Grannarna hörde ju skriken vid 22. Speciellt iaktagelserna av grannen Göran ger ju en väldigt bra bild av tidpunkten. Eller? Vad får du 17 ifrån, var det då hon pratade med mamman sist?

Nej tror inte heller han styckade kroppen på en timme. Om det var han som gjorde det och inte fick hjälp så lär det ha tagit hela natten.
Citera
2020-05-14, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Pratar de inte om en lösnagel i förhören också?

Jo, de förhörde bla pappan om lösnageln.

En liten fläck med blod kan ju ha uppkommit Hur som. Låter som väldigt lite blod för att ens vara anmärkningsvärt. Jag tänker att man kanske har haft blodvite nånstans i ansiktet och tagit i solskyddet för att spegla sig eller så. Händer mig jämt, då jag en expert på att riva upp sårskorpor från klämda finnar osv. 🤷‍♀️
Citera
2020-05-14, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
För all del. Men borde han inte hunnit tvätta sig noga några ggr från den 14e tom 19e?
5 dagar mellan och säkerligen ett gäng duschar på det.
Hoppas innerligt att han ej förgripigt sig sexuellt på henne under eller efter dödens inträffande men efter att ha läst fup så skulle detta inte förvåna mig.
Oerhört skadad "man" :/

DNA-spår sitter ganska hårt. Om du kollar på UV-bilderna från badrummet i FUPen så gissar jag att han tvättat duschen med klorin (finns klorin i ett av skåpen) men man ser tydligt massvis med spår i handfatet, där han antagligen spolat tills man inte längre ser något blod och nöjt sig.

Sammanfattning BlueStar-undersökning.
Citera
2020-05-14, 12:22
Medlem
Läste i gårdagens VG.NO (Norge alltså) om saknade, förmodligen mördade människor.

I ett eller flera fall har misstänkt, efter sannolika skäl ,gärningsman dömts till 25 års fängelse för MORD,trots avsaknad av kropp(ar).
Det finns alltså stort hopp att få Tischo dömd för mord samt fängelse!!!
Citera
2020-05-14, 12:23
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vad jag har problem med här är att en granne hörde vidriga skrik vid 18-tiden och andra grannar vid 21-22-tiden. Den biten begriper inte jag riktigt. Enligt tidslinjen svarade hon inte i mobilen fr o m sent på eftermiddagen-tidig kväll. Jag får inte ihop det.

Han kan ju ha misshandlat henne grovt - lämnat henne i affekt - kommit tillbaka - fortsatt - och sen gick det överstyr och han fick panik och styckade henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in