2020-05-14, 12:07
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Men det känns märkligt, jag hade nog gjort mig av med huvudet först av allt.

Kanske att han tänkte att hittar man huvudet - så blir det plötsligt väldigt tydligt om det hade hittats ute (djur kan gräva upp det osv.) att Wilma är avliden och inte lever och är försvunnen av egen fri vilja etc = större press ifrån Polisen på just honom. De har ju inte hittat resterande av hennes kropp - man kan verkligen undra var den är?

Så fruktansvärt alltihop - stackars Wilma ... man vill inte ta in riktigt vad hon måste ha gått igenom innan döden inträdde - samt efteråt: skändningen av hennes kropp.

För att inte tala om vad hennes anhöriga går igenom ... Vidrigt!

Måtte de hitta resten av Wilma snart så att de anhöriga kan få begrava henne till fullo. Att leva i denna ovisshet och alla tankar om VAD hände egentligen? Och att inte kunna gå till en grav och få sörja utan vetskap om var resten av kroppen är.
Citera
2020-05-14, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Någon som har en tanke???

För att T eller pappan har transporterat delar av henne eller sopor ifrån lägenheten såsom kläder eller likande som haft blod på sig. Är det lite stänk kan det ju vara av andra skäl. T kan ju ha slagit henne någon gång långt innan hon mördades tex
Senast redigerad av NoF8 2020-05-14 kl. 12:11.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googla
Precis.. Fick det intrycket också, många nämnde han var klipsk.. vem vet.. Kanske han är. Men spelar på ett spelplan han gjort typ alla fel man kan göra. Hävdade det var så lätt att göra sig av med bevis och diverse skit han påstod. Hans familj och alla kusiner har nog hjälpt honom... Massa med utländska namn i FUP, deras förhör var totalt substanslösa. Läste inte alla.. Men jag hittade bara en med ett invandrarnamn som var ärlig och han gick ut redan i början med att han trodde Tishko dödat henne, då fick han massa skit ur någon facebook grupp. Jag tänkte han lär ju bli "raderad" om han inte håller truten. Men mördaren, han låter ju ofantligt sjuk i huvudet när man lyssnar på systern. Han blev avundsjuk på hennes 2-åring för Wilma sa han var sötast i hela världen, eller att någon tutade när de åkte förbi henne så pratade han inte med henne på hela dagen.

Wilmas morsa och farsa är ju helt efterblivna. Farsan kanske hade lite lite vett, men hans flickvän tyckte inte om henne. Så han prioriterade bort sitt eget kött och blod för sin flickvän som inte kom överens med Wilma. Morsan tar nog priset: Årets morsa.

Citat:
Citat:
”Wilma och jag har samma föräldrar, mamma och pappa har inte kunnat prata med varandra
på 17 år, och jag har fått medla mellan dem. Min syster ville gärna bo hos mamma, hon
bönade och bad för det men mamma sa nej. Mamma har inte någon modersinstinkt
. Så därför
bodde hon hos mig, hon ville inte bo hos pappa då han bodde på landet i Lysekil.
Jag ville att våra föräldrar skulle hjälpa Wilma från Tishko men de har inte gjort något, pappa
försökte men mamma hade fullt upp med sitt. Mamma och Wilma hade mer en
kompisrelation men mamma har inte reagerat.
Mamma vet mycket också men om hon sagt
något till er vet jag inte”.

Ja mamman verkar som systern sade, helt sakna modersinstinkt.
Och sen en störd och hjärtlös pojkvän som lät henne förstå att ingen annan älskade henne. Bara han.

Det som kallas ”traumatisk bindning” (trauma bonding)

” Holberg och Enander beskriver också begreppet traumatisk bindning, vilket används när starka känslomässiga band utvecklas mellan två personer, där den ena upprepade gånger slår, trakasserar, hotar eller kränker den andra. Grunden är att maktbalansen är ojämn och att övergreppen är återkommande. Det typiska är att den underordnade personen utvecklar positiva känslor och attityder till förövaren. Detta fenomen har bland annat observerats i koncentrationsläger och vid gisslandraman.

I misshandelsrelationer upprepas oftast övergreppen, men samtidigt varvas de med vänligt och kärleksfullt beteende. Detta verkar leda till att bandet blir ännu starkare. Enligt inlärnings- och anknytningsteorier uppstår de starkaste banden mellan husdjur/människa eller förälder/barn när den som är överordnad i sitt beteende gentemot den underordnade är omväxlande positiv och negativ.

Sammanfattningsvis är det sannolikt att det traumatiska bandet blir så starkt till följd av att mannen pendlar kraftigt mellan våld och värme, samt att kvinnan upplever en intensiv blandning av kärlek, hat och rädsla. Resultatet av den här bindningen är att kvinnan kan uppleva sig som "trollbunden" av mannen, vilket leder till att hon kränker och sviker sig själv. Detta beskrivs ofta som det värsta av allt i en misshandelsrelation.”

http://www.valdmotnara.se/dusomjobbarmedfragan/omvaldinararelationer/valdinararelationer/processerivaldet.4.5c20c2d013b2d5c26a83b9.html

Stackars, stackars Wilma. 💔
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
Minns att styvmodern delade inlägg om att man ska rädda Afghaner, samtidigt som alla var ute o letade efter Wilma.
Hon varvade Wilmas efterlysningar med "låt Afghanerna stanna!"
Folk började klaga, och hon tog bort dom

nån som minns?
Som var med i tråden i början (säkert raderats)

Citat:
Ursprungligen postat av Matte01
Detta kommer jag ihåg! Hon hade skrivit inlägg om detta under den tiden det var skallgång tror jag, ganska många sådana inlägg någon kväll!

Tack,,,
Ja, det var helt sjukt.
STYVmodern (viktigt att hålla dem isär, inte RIKTIGA modern alltså..) kommenterade att det var pga´rasism´ som folk störde sig på att hon engagerade sig för Afghanerna (förövarn) i den stund när styvdottern var försvunnen och han redan misstänkt. Hon skrev även på en kommentar : "-Men han är ju inte ens DÖMD än!"

Bara för att hon vurmar för ensamkommande utgick hon från att det inte var Tishko, trots att han redan var högst misstänkt.
Snacka om naiv och enträgen.
Undrar vad hon säger idag? "Vittnena är rasister"" ?
Senast redigerad av Emoist 2020-05-14 kl. 12:12.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Varför finns Wilmas blod i pappans bil då? 🤔

För att T har lånat den!?
Citera
2020-05-14, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av armatura
Det är ju ganska uppenbart att man använder pappan i förhören för att få honom att samarbeta. Typ "vi kommer ta in din pappa", "vi misstänker att han är inblandad" etc, märks ju tydligt att han reagerar starkt på det. När dom frågar om annat så svarar han ju inte och sitter och småskrattar.
Familjebanden är oerhört starka i vissa kulturer. Så är det bara. Och så hedern mitt i allt detta kan jag tänka. Att en son befläckar sin fars heder är rena rama självmordet. Tvivlar starkt på att den pappan kommer hälsa på sin son i finkan.
Citera
2020-05-14, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dogeatingadog
Polisen hämtar honom på motorvägen mellan Ljungkile och Uddevalla när flera uppringare varnat för en ensam fotgängare vandrar på vägrenen samma kväll som han misstänks ha mördat Vilma, helt lerig om kläderna är han osv. Antagligen dumpades hon nånstans innan detta tillfälle.

Tips: läs igenom hela fup:en o bilda en egen uppfattning, lägg ingen trovärdighet i det Aftonbladet skriver, dem vet att dem tjänar klicks på det här.

Som jag skrev ska fortsätta läsa den efter jobbet.

Gällade att polisen plockade upp honom så är det väl bekräftat att han tog ett tåg på Göteborg men ångrade sig och klev av. Eller missuppfattade jag något?
Citera
2020-05-14, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Nu när jag tänker efter, kan inte markeringarna i sovrummet berott på att huvudet har befunnit sig där.

... ja, när han slog det i paket?
Citera
2020-05-14, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon har suttit i den bilen många gånger. Hon kan ha blött näsblod, dragit loss ett nagelband som blött, skrapat knät, vad som helst. Jag har tyvärr inte läst hela bilundersökningen - hur mycket blod var det i bilen?

Min uppfattning var att det bara var en liten fläck på ett utav solskyddet. Inget mer.
Citera
2020-05-14, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jag tror att om det hade gått till så som du beskriver skulle man nog ha hittat sperma på Tishkos kropp eller kläder. Man skulle också troligen ha hittat Wilmas blod på Tishko, eftersom sex måste innehålla viss närkontakt...

För all del. Men borde han inte hunnit tvätta sig noga några ggr från den 14e tom 19e?
5 dagar mellan och säkerligen ett gäng duschar på det.
Hoppas innerligt att han ej förgripigt sig sexuellt på henne under eller efter dödens inträffande men efter att ha läst fup så skulle detta inte förvåna mig.
Oerhört skadad "man" :/
Citera
2020-05-14, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Familjebanden är oerhört starka i vissa kulturer. Så är det bara. Och så hedern mitt i allt detta kan jag tänka. Att en son befläckar sin fars heder är rena rama självmordet. Tvivlar starkt på att den pappan kommer hälsa på sin son i finkan.

Lite så. När man förhör personer av den här typen - dvs. känslokalla personer som inte bryr sig om det man vill få fram eller vill samarbeta - så måste man hitta sätt att engagera personen. Min bild efter att ha läst förhören är att han på ett ganska typiskt sätt blånekar och försöker dra ut på det så långt som möjligt, trots att han vet att polisen har tillräckligt för att låsa in honom.
Citera
2020-05-14, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
För att T eller pappan har transporterat delar av henne eller sopor ifrån lägenheten såsom kläder eller likande som haft blod på sig. Är det lite stänk kan det ju vara av andra skäl. T kan ju ha slagit henne någon gång långt innan hon mördades tex
Dom är ju kurder så antagligen är hela släkten inblandad i något sammanhang. Förmodliga det vanliga heders skiten, sonens heder och därmed familjens heder hade väl blivit kränkt för att hon ville göra slut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in