2020-05-14, 02:24
Medlem
Groggnaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PippiAvdesyvhav
Regner med at dom har søkt efter Wilma i och rundt Bäveån?

Har för mig att de sökte grundligt både i och runt Bäveån. Be mig inte om källa på detta men tror att jag läste om det någonstans i början av tråden i November när det var fullt sökpådrag.
Citera
2020-05-14, 02:27
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groggnak
Har för mig att de sökte grundligt både i och runt Bäveån. Be mig inte om källa på detta men tror att jag läste om det någonstans i början av tråden i November när det var fullt sökpådrag.

Stemmer, dom har søkt nu i mai ochså.
Citera
2020-05-14, 02:30
Medlem
Groggnaks avatar
Har för mig att man inledningsvis letade febrilt i Ljungskile trakten efter att ha fått in tips men man gav upp o la fokus på Uddevalla istället.
Citera
2020-05-14, 02:42
Medlem
Googlas avatar
Får man citera från FUP?

Wilmas föräldrar verkade ju inte bry sig alls om ungen? Både mördarens farsa och Wilmas syster säger det. Sedan gråter de ut i media..
Citera
2020-05-14, 03:01
Medlem
myranmias avatar
Alltså killen måste vara sämst på att städa!
enl. FUP:en finns ju blod över allt!
Hur fan har han lyckats gömma kroppen... han måste ha fått hjälp!
Citera
2020-05-14, 03:04
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Troligen en stor väska, som hade en tillhörande kabinväska (den huvudet hittades i). Väskan har han stoppat Wilma i och forslat iväg med på tåget (tror jag). Fupen är svår att få överblick i, men det är bara att traggla på.

Den 18 åkte han fem gånger till lägenheten mellan sina brukare. Kan han gjort sig av med delar under den tiden?

Bilens logg visar klockslagen
Citera
2020-05-14, 03:05
Avslutad
Man får ju inget vidare gott intryck av Wilmas föräldrar, inte konstigt att flickan mådde dåligt med två föräldrar som inte verkade bry sig om henne, och ett kontrollerande psykfall till pojkvän.

Exempel:
"Min syster bodde hos mig, Wilmas föräldrar har inte tagit ansvar över Wilma, hon bodde hos mig heltid, jag hade ju koll på henne. Försörjde henne såg till att hon gick till skolan."

"Min syster ville gärna bo hos mamma, hon bönade och bad för det men mamma sa nej. Mamma har inte någon modersinstinkt."

"Jag har inte haft någon kontakt med min mamma på över ett år innan jag pratar med henne på
söndagen då Wilma var borta. Jag sa till mamma att Tishko låter påverkad och då svarar hon
att ja han har rökt hasch, jag frågade visste du det och hon svarar att jag vet mer än du tror.
Mamma vet mycket men jag vet inte hur mycket hon säger till er"

"Under kalaset med min son då Wilma öppnade upp sig lite så sa hon att Tishko tvingat Wilma
att ha med sig sina 15 åriga vänner i en trekant. Hanna från Kungälv nabbade på detta. Wilma
berättar att de sitter i vardagsrummet och så säger Tishko att Wilma kan stå i hallen och titta
på när han har sex med Hanna men Wilma kunde inte de utan gick in i sovrummet och hörde
allt istället. Jag sa till Wilma att detta inte var okej och sa detta till pappa också.
När Wilma berättade detta för min mamma så svarade mamma "det var väl dumt att välja en
kompis"
."

- Wilmas syster

Samma intryck får man lite överallt. Även tidigt vid Wilmas försvinnande så verkade Wilmas mamma ha ett större intresse för att vurma för invandrare än att hitta sin egen dotter.

Riktigt tragiskt.
Dessa twitterkonton, tillhörde de Tishko? Jag har läst att han var en Trump fanatiker iallafall.

Citat:
Ursprungligen postat av myranmia
Alltså killen måste vara sämst på att städa!
enl. FUP:en finns ju blod över allt!
Hur fan har han lyckats gömma kroppen... han måste ha fått hjälp!

Ja spontant så känns det inte som att han kunde klara av allt detta själv.

Highlight från FUP:

Vart är Wilma, Tishko - inget svar

Tishko sitter på förhörstolen och plötsligt kissar han på sig med förklaringen att han har druckit mycket vatten
Senast redigerad av alkomannen 2020-05-14 kl. 03:46.
Citera
2020-05-14, 03:29
Medlem
Alltså hatten av för våra förhörsledare! Efter tredje "ingen kommentar" plus en liten fniss från jäveln hade jag nog bankat skiten ur den jäveln, framför advokaten. Jag ska nog inte bli förhörsledare, den saken är säker.
Citera
2020-05-14, 03:40
Medlem
Vendetta187s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googla
Får man citera från FUP?

Wilmas föräldrar verkade ju inte bry sig alls om ungen? Både mördarens farsa och Wilmas syster säger det. Sedan gråter de ut i media..

Håller med dig fullt ut. Läst hela fuppen och verkar inte som dom brydde sig om henne särskilt mycket. Iallafall inte innan hon försvann .. Riktigt tragiskt läsning. Blir även riktigt rasande över äcklets beteende under förhören. Verkar inte minsta ångerfull och ler osv. Han tror även att han är smart / intelligent. Även vissa runt han verkar tycka liknande. Tycker seriöst att han verkar riktigt jävla korkad. Men det stör inte mig att han är korkad. Han sätter dit sig själv så det bara sjunger om det. Men hade önskat det skapades riktig "rättvisa" för denna idiot och inget svenskt fängelse eller våra skämt till straff som mördare väldigt ofta får
Citera
2020-05-14, 03:42
Medlem
Groggnaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalimist8
Har jag missat någonting men valde hon inte själv en våldsam, kriminell invandrare?

Nja, är man 15 (som hon var vid tillfället hon träffade MGM) så är man ung o naiv. Man har ingen självkänsla och kan inte rå för sina beslut på samma sätt som en vuxen kan. Dessutom med den familjedynamiken i bagaget och behovet av att känna sig älskad (jag poängterar vid 15 ÅRS ÅLDER) så är det inte konstigt att hon föll för någon som hon kände gav henne kärlek. Hon fastnade och kunde inte ta sig ut förhållandet när hon märkte hur destruktivt han betedde sig. Återigen, hon visste inte bättre. I FUP framkommer det flertal gånger där Wilma uppenbarligen undrat om vad som är rätt o fel. Är strypsex normalt har hon frågat sin syster etc... MGM hade ett grepp om henne, och stackarn hade ingenstans o ta vägen. Hennes föräldrar verkade inte bry sig, hon var helt enkelt fast utan att veta bättre. Fyfan stackars Wilma...
Citera
2020-05-14, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groggnak
Nja, är man 15 (som hon var vid tillfället hon träffade MGM) så är man ung o naiv. Man har ingen självkänsla och kan inte rå för sina beslut på samma sätt som en vuxen kan. Dessutom med den familjedynamiken i bagaget och behovet av att känna sig älskad (jag poängterar vid 15 ÅRS ÅLDER) så är det inte konstigt att hon föll för någon som hon kände gav henne kärlek. Hon fastnade och kunde inte ta sig ut förhållandet när hon märkte hur destruktivt han betedde sig. Återigen, hon visste inte bättre. I FUP framkommer det flertal gånger där Wilma uppenbarligen undrat om vad som är rätt o fel. Är strypsex normalt har hon frågat sin syster etc... MGM hade ett grepp om henne, och stackarn hade ingenstans o ta vägen. Hennes föräldrar verkade inte bry sig, hon var helt enkelt fast utan att veta bättre. Fyfan stackars Wilma...

Hon kanske var lågbegåvad? En normal tonåring på 15 år kan definitivt säga nej, kan göra slut, kan gå till polisen, kan ta hjälp av sociala myndigheter, skola mm. Det förutsätter ju att hon var normalbegåvad.
Citera
2020-05-14, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalimist8
Hon kanske var lågbegåvad? En normal tonåring på 15 år kan definitivt säga nej, kan göra slut, kan gå till polisen, kan ta hjälp av sociala myndigheter, skola mm. Det förutsätter ju att hon var normalbegåvad.
Har inget med begåvning att göra. Väldigt komplexa psykologiska processer sker i förhållanden som går över i kontroll, hot och våld. De dåliga stunderna vägs upp av vädjan om förlåtelse och att det aldrig ska hända igen, etc. Samtidigt så hoppas och ber offret för att allt ska gå tillbaka som det var. Sen finns det absolut faktorer som predisponerar en att hamna i såna förhållanden men det hela har inget med begåvning eller intelligens, eller för den delen kön, att göra.

Att GM sen utifrån vad vittnen sagt verkar ha blivit psykiskt sjuk spär bara på det hela. Finns ju folk överallt som är gifta med manodepressiva och emotionellt instabila människor som får ta mycket mer skit än många hade tolererat i ett vakuum, men stannar kvar för att de faktiskt bryr sig om sin partner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in