2020-05-14, 01:10
Medlem
Dom lyckas inte få med Pappa A*hed i åtalet? Han städade ju bilen när han ljuger om att han fixade fjädrarna.
Fy fan vilken vidrig historia.
Citera
2020-05-14, 01:11
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Likväl är det något som händer ibland, åtminstone.
Minns ett fall i USA, där mördaren hade förvarat den mördade tjejens huvud hemma i garderoben, där även polisen fann det.
Även seriemördaren Jeffrey Dahmer behöll åtminstone ett av sina offers kranium som han hade placerat i bokhyllan.

Så medan det inte är vanligt, så händer det alltså, varför poliser bör ha sådana fall i åtanke för alla eventualiteter.

Jo det händer. Speciellt i fall med dessa seriemördare. De har kvar huvudet för att göra sexuella akter med det. Eller bara ha kvar som trofé. Sjuka grejer. Huruvida denna GM hade några sådana planer eller helt enkelt inte hann dumpa alla delar får man väl låta vara osagt tills vidare.
Citera
2020-05-14, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cre8iv
Efter åtalet, såklart! Farbror GW har haft rätt ganska många gånger.
Tv4-nyheterna ca kl 22.15 visade ganska många detaljer nu.

Ok spelar ingen roll GW är kriminolog inte jurist och har ofta fel när det hamnar i domstol. Gärningsmannaprofil är han bra på men inte juridik, så jag skiter fullständigt i hans teori om straffpåföljden.

Men bara så du vet så har han efter åtalet uttalat det här-
Citat:
23-åringen som misstänks för mordet på Wilma Andersson, kommer att få en fällande dom. Det är kriminologen och författaren Leif GW Persson övertygad om.
Bland annat är det kroppsdelen som hittades i mannens lägenhet, som kriminologen menar är stark bevisning.
"Det kommer att bli svårt att presentera någon alternativ förklaring till den här bevisningen och jag tycker att polisutredningen är föredömligt skött", säger Leif GW Persson till P4 Väst.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=7472674
Senast redigerad av Browser 2020-05-14 kl. 01:20.
Citera
2020-05-14, 01:26
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knux
Det du "tror" är ju precis det händelseförloppet som åklagaren har beskrivit i Fup. Det är alltså inga nya händelseförlopp som du tror. Ville bara klargöra det hehe. Men ja. Troligast är Vardagsrummet och att stickningen sedan sker i badrummet. Det jag har invändningar mot är att kroppen ska ha lagts på sängen.. det borde vara mycket mer blod där tänker jag.
Tack för infon. Det finns få saker jag hatar mer på Flashback än människors behov av att låtsas veta mer än kreti och pleti, när de egentligen bara rapar upp gammal skåpmat.
Citera
2020-05-14, 01:29
Medlem
Browndawgs avatar
Han kanske läste detta i FUP idag före han fick åka akut till sjukhus? Kursiv stil är fadern.

"Det är så som det står i tidningen att det har hittats en kroppsdel och den har hittats i
Tishkos och Wilmas lägenhet på Göteborgsvägen 23C.
-Har dom hittat den i lägenheten?
Ja. I lägenheten.
-Det betyder att det är han som gjort.

Det är din slutsats men givetvis är det mycket som pekar på det. Så är det. Kroppsdelen som
är från Wilma hittas i lägenheten som Tishko har tillgång till. Sen är det också så att det i
lägenheten är mycket blod i samma lägenhet. Stora mängder blod som man försökt städa
bort, dölja. I Tishkos lägenhet. Det är viktigt att du får veta. Man vill givetvis inte tro att det
är så men det är viktigt att du får veta hur läget ser ut just nu. Att du får höra det från oss. Så
är läget som det är nu.

-Det betyder det är han som gjort.

Jag kan inte säga att det är så nu eftersom inte allt är klart men med det som jag beskrivit så
är det klart att mycket tyder på att Tishko haft del i Wilmas död. Det som jag nämnt nu då,
sen fortsätter ju utredningen och det kommer komma fram fler saker. Det finns också saker
som vi väljer att inte lämna ut nu också.
Ja, vad ska jag säga. Jag hoppas om han gjort, han blir samma. Ni gör samma som han gjort,
om han gjort.

Från början har jag sagt att han inte är min son om han gjort det. Jag lovar. Om jag inte bor
här i Sverige, eller någonstans, är han inte min son.
"

Du kanske har kommit på saker som du inte nämnt tidigare. Saker
som har betydelse nu.
Jag vet ingenting men om han gjort är han inte min son. Bara det som jag kan säga. Aldrig att
jag vill se honom igen. Aldrig i mitt liv. Jag tänker att han också dog.
Jag har sagt till dig förut att om han inte har gjort något och han blir fri så ska jag tatuera in
hans namn här på mitt hjärta. Men har han gjort det är han inte min son. Aldrig
Senast redigerad av Browndawg 2020-05-14 kl. 01:31.
Citera
2020-05-14, 01:32
Medlem
Groggnaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Har missat att tyska likhundarna markerat som fan på vinden.
Han var ju väldigt nervös när anhöriga ville söka genom vinden, han ville inte det. Likdelar har nog varit där någon gång iallafall.

Kan det vara så att han förvarade resväskan som han möjligtvis transporterat delarna i på vinden?
Citera
2020-05-14, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ca, mellan tummen och pekfingret, 230 pers per år döms till rättspsyk. Inte så få alltså.

Alla brottskategorier ja men det är fan inte många oavsett.
Citera
2020-05-14, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knux
Det du "tror" är ju precis det händelseförloppet som åklagaren har beskrivit i Fup. Det är alltså inga nya händelseförlopp som du tror. Ville bara klargöra det hehe. Men ja. Troligast är Vardagsrummet och att stickningen sedan sker i badrummet. Det jag har invändningar mot är att kroppen ska ha lagts på sängen.. det borde vara mycket mer blod där tänker jag.

Ja styckningen bör ha skett i duschen eftersom det syns i plastmattan att han karvat med kniv. Och den ena tyska likhunden markerar sängen och det betyder att W döda kropp legat i sängen. Frågan är istället om det inte är så att större delen av lägenheten är ett stort jäkla slagfält i släpande, styckning, misshandel och kletande på väggar, dörrkarmar, möbler, sängen, duschen osv. Sängen belyses med bluestar och konturen anger en kropp. Blodbilden i lägenheten är massiv. En kuddes stoppning som slängts i soparna visar blod och att kudden är skuren i, och stoppningen har även spolats ner på toaletten och orsakat stopp.

Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Tack för infon. Det finns få saker jag hatar mer på Flashback än människors behov av att låtsas veta mer än kreti och pleti, när de egentligen bara rapar upp gammal skåpmat.

Fast det mest sannolika förlopp är väl ändå den som uttrycks från tekniker och utbildade mordutredare som analyserar blodbild får analyssvar från NFC och som stämmer med rättsmedicinskt utlåtande. Eller trodde du att vilda fantasier så som försvarets påstående om att huvudet måste ha placerats i lägenheten av en annan person är mer sannolik?
Senast redigerad av Browser 2020-05-14 kl. 01:41.
Citera
2020-05-14, 01:39
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Fup side 785
Från avhør med en som hadde tilsyn med Tishko på natten i fengslet:

" Det kändes som han fiskade efter information av mig då han sa att polisen hade hittat en kropp i floden och jag frågade varför tror du det och han svarade att någon sagt det till honom, men det kändes som han fiskade efter information, jag vet inte om det var så men det är min känsla.

Han sa att på ett sätt hade det varit skönt om de hittade en kropp men att de kanske hittar hans
fingeravtryck på den. Han säger att han är oskyldig men att han var ändå orolig för att det skulle finns fingeravtryck, jag sa vad bra om de hittar en kropp om du är oskyldig."(mitt fetande)

Hvilken FLOD er det han prater om? Någon som vet?
For meg høres det ut som om han vet at kroppen skal befinner seg i der i denne FLOD
Citera
2020-05-14, 01:41
Medlem
Groggnaks avatar
Fyfan, hoppas innerligt att stackars Wilma fick dö snabbt och att det inte var någon utdragen tortyr som pågick... FUPen talar tyvärr mot detta med tanke på alla skador mot huvudet som anses utförda innan döden..
Citera
2020-05-14, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PippiAvdesyvhav
Fup side 785
Från avhør med en som hadde tilsyn med Tishko på natten i fengslet:

" Det kändes som han fiskade efter information av mig då han sa att polisen hade hittat en kropp i floden och jag frågade varför tror du det och han svarade att någon sagt det till honom, men det kändes som han fiskade efter information, jag vet inte om det var så men det är min känsla.

Han sa att på ett sätt hade det varit skönt om de hittade en kropp men att de kanske hittar hans
fingeravtryck på den. Han säger att han är oskyldig men att han var ändå orolig för att det skulle finns fingeravtryck, jag sa vad bra om de hittar en kropp om du är oskyldig."(mitt fetande)

Hvilken FLOD er det han prater om? Någon som vet?
For meg høres det ut som om han vet at kroppen skal befinner seg i der i denne FLOD

Troligen Bäveån.
Citera
2020-05-14, 01:47
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -poke-
^Vad hände med pappan, jag vill minnas att han anhölls för medhjälp men att han sedan släpptes.

Ja tror inte han är inblandad.
Reaktionen när han fick reda på att det var huvudet som hittats i lägenheten.
Det kan ju vara spelad överraskning men han säger:

-Men, då är det han som har gjort det.

En annan som fick en överraskning var ju MGM i samma situation.
Försvarsadvokaten krävde att få veta vad som var fyndet i lägenheten.
I efterföljande förhör hade Fhl tagit med huvet....nej men foton av huvet.

Då tyckte MGM att det blev för mycket.

Citat:
Jag har i tidigare förhör den 28 november frågat dig vad det är som ligger i den
väskan. Du, Tishko har valt att svara ingen kommentar. Det var det här polisen
hittade i väskan (visar fotot på ett paket).

Hittades det så – ja i väskan
Linjalen ligger där så att du kan se storleken när man inte har ett perspektiv
Tishko tittar och vänder på fotot under tystnad i ca 1 minut.

Vad är det som är intressant med själva bilden Tishko. Ser ut som du mäter –
ingen kommentar

När det paketet i väskan packades upp fann vi detta, ett huvud.(visar fotot på
huvudet). Det har konstaterats att det är Wilmas huvud. Vad har du för
kommentar till detta fynd – vad fasen visar ni det här för mig för

Därför du har efterfrågat vad det är för kroppsdel som ligger i väskan. Det är
konstaterat att det är Wilmas huvud. Vad har du för kommentar till det här fyndet
ingen kommentar
Vill du ta en paus
Det är brutalt
Ärendet är brutalt
Varför visar ni det för mig det hade räckt att säga vad det är

Jo men det blir ju väldigt. Vi måste visa vad vi har. Ena stunden så efterfrågas
det vad vi har och sen när man väl får se det så tycker man att det är brutalt
Senast redigerad av PeterNoster 2020-05-14 kl. 01:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in