2020-05-14, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Om jag säger 123 så säger du 45..
Ok vad var det jag inte svarade på?
Citera
2020-05-14, 05:30
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Du menar vid Spanskan?

Isf finns det hypoteser om att den äldre befolkningen hade en viss immunitet mot Spanskans virus eftersom de tidigare infekterats av ett liknande virus.

Och ja, konvalescenter blev immuna. Det var fö då man började använda konvalescentplasma med god effekt.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Spanska_sjukan

COVID-19 (Kinesiska sjukan) och Spanska sjukan har inget gemensamt. Dock kanske det gemensamma var att de tog myndigheter och ansvariga läkare som Tegnell med byxorna nere.
Citera
2020-05-14, 05:30
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:

Nä, jag pressade
Citera
2020-05-14, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
COVID-19 (Kinesiska sjukan) och Spanska sjukan har inget gemensamt. Dock kanske det gemensamma var att de tog myndigheter och ansvariga läkare som Tegnell med byxorna nere.
Nej det var bara i en bisats jag liknande symtombilderna med varandra. Man såg cytokinstormar även vid Spanskan.
Citera
2020-05-14, 05:32
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Nej. Isf blir vården till tortyr för de svaga patienterna.

Kom igen, för helvete!
Citera
2020-05-14, 05:34
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Naturligtvis har flockimmunitet varit strategin från första början, annars hade man ju agerat mycket kraftfullare än man gjorde. Man agerade ju inte alls vilket är helt sjukt!

Tegnell pratade ju om att vi gick på UKs linje vilka hade TUNG forskning bakom sitt val av strategi. Vi vet ju alla vilken strategi UK hade inan de tvärvände. Efter deras helomvändning började Tegnell istället säga att flockimmunitet är en effekt av vår strategi, inte vår strategi i sig.

Tror personligen att Tegnell och company inte visste från början vad de skulle göra samt inte heller hade resurser att agera.
Det blev som det alltid blir med Sverige, ingen koll alls!
Citera
Medlem
Citat:
Nä, jag pressade
Ja jag ser nu att mitt svar blev litet yxskaft . . . Har jobbat natt på en tung psykiatrisk avdelning, sorry.
Citera
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:

Ärligt talat så dig skulle man inte ha som sköterska. så empatilös, så låg begåvad likt alla tengell anhängarna är
Citera
2020-05-14, 05:35
Medlem
Citat:
Kom igen, för helvete!
Hur täker du nu? Det måste vara fruktansvärt att få luft nedpressad i trasiga lungor!
Citera
2020-05-14, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Barn verkar inte bli sjuka alls så då kan man ju räkna bort dessa när man tittar på flockimmuniteten i Sverige, eller?

Immunitet är inte svart eller vitt och det är inte heller bara antikroppar det handlar om. Kroppen känner igen ett virus som det varit i kontakt med tidigare.
Citera
2020-05-14, 05:37
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix19
Men vilket alternativ vore bättre menar du? Fattar du nu inte att alla länder som nu börjar öppna upp inte gör det för att dom har coronan under kontroll utan för att dom insett att deras strategi inte är hållbar?
Fattar du inte att de länder som öppnar upp nu gör det eftersom det är deras strategi?!? Det ingår i strategin att man långsamt öppnar upp efter att ha haft lock down.

Vad trodde du? Är du verkligen så korkad?
Citera
2020-05-14, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Ärligt talat så dig skulle man inte ha som sköterska. så empatilös, så låg begåvad likt alla tengell anhängarna är
Nu var det inte det jag frågade om. . .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in