2020-05-13, 21:35
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Folkmord, fittnylle m.m och ni förväntar er att vettigt folk ska ta er på allvar.
Suck...

Det är definitivt vållande till annans död, inget snack om saken men tyvärr kan inte en hel myndighet åtalas.

Att ni fortsätter förneka det uppenbara trots att vi leder dödsligan med råge och Tegnell släpper det ena sjuka uttalandet efter det andra.

Folkhälsomyndigheten har en hel jävla broschyr om avstånd i kollektivtrafiken men fattar inte varför man ska bara munskydd på ett flygplan.

Det är så jävla sjukt att man baxnar. Om det är NÅGON i hela jävla Sverige som arbetar för Putin så är det den mannen.
Citera
2020-05-13, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av victortich
Ok...så det kommer bli bättre framöver... Som med våra blattar?

Vad har invandrare att göra i denna fråga?
Försök håll dig till ännet även fast jag vet det är svårt när man lider av schizofreni.

Det är frågan om vad som i längden är bra för sjukvård, äldreomsorg och allmän folkhälsa.
Där spelar sysselsättning, ekonomi m.m in i ekvationen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jag skulle, definitivt, inte känna mig komfortabel i ett flygplan där mittstolen inte
inte är tom. Munskydden åker t.ex av när folk skall äta och dricka. Det är nog trångt ändå i ett flygplan.

Du behöver inte oroa dig. Anders säger att det är helt ok och ofarligt. Finns inga bevis på att du ska bli smittat på ett plan.

Nu till den stora frågan, hur kan ni i fårskocken tro på något denna mannen säger när du själv inser hur korkat och oansvarigt hans uttalande om flygplan är?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jag skulle, definitivt, inte känna mig komfortabel i ett flygplan där mittstolen inte
inte är tom. Munskydden åker t.ex av när folk skall äta och dricka. Det är nog trångt ändå i ett flygplan.
I samma riktlinje sägs att de inte skall servera någon mat ombord. Ät hemma innan du åker, ät igen när du kommit fram.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Visst är det så, FB har ju under alla år dragit till sig framförallt missnöjda/rädda, denna tråd är inget undantag

Är själv varken missförstådd eller rädd. Kollar bara på stats.

Vi ligger otroligt dåligt till när vi jämför döda per miljon.
Citera
2020-05-13, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Covid-19 har R2,6 som är den vedertagna siffran i Europa och världen att räkna på detta.

Hade det varit R3-5 så hade vi redan haft flockimmunitet i hela jävla Europa. Så smittsam är inte den här sjukdomen av allt att döma. Det går ju faktiskt ganska trögt med smittspridningen om vi ska vara ärliga.

Flockimmunitet börjar nog kicka in tidigare än man trott.

Covid-19 har inget R tal överhuvudtaget det är en sjukdom, Var R0 är på Sars-cov-2 är diskuteras fortfarande och ser ut att vara någonstans mellan 2,5-2,8 ja- men det finns rapporter upp till 5 fortfarande.

I övrigt diskuterar du som du har vett till märks.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Var väl 2 spädbarn men det var väl inte i sverige utan New York
d

Det pratades ommett barn i Sverige som ev var smittat av covid19 som dött.

Har inte hört mer sedan dess. Det var kanske en vecka sedan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Visst är det så, FB har ju under alla år dragit till sig framförallt missnöjda/rädda, denna tråd är inget undantag

Det är ju bara att se på språkbruket.
Det är ju white trash språkbruk så det skriker.
Ungefär samma ordförråd som i förorten.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Kallekula, Ulf, Ola är som de övriga regimmongona naturligtvis arbetslösa socialbidragstagare. Hur trodde ni annars de kunnat sitta och slicka Tegnells akter från morgon till kväll? Jovars, lockdown och karantänen står de själva för, alla andra skall stå på golvet och möta smittan för att betala dessa svagbegåvade månadspengen. Inga regimtroll utan en redig dos hyckleri med i spelet.

Klart det inte är svårt att ta fajten när pappa staten betalar.
Du har garanterat rätt. Jag hatar tanken på att jag går till jobbet varje dag för att försöka hålla ekonomin under armarna så att dylika förnekarkräk ska ha något att äta i morgon också.
Citera
2020-05-13, 21:39
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag blir inte riktigt klok på att man vissa dagar kommer med så stora upphämtade eftersläpningar. Skapas det stora eftersläpningar hela tiden eller är man på väg att hinna ifatt? Det går ju bättre i Stockholm nu och därför borde antalet döda minska märkbart. Ja det var lite allmänna funderingar. Sverige gick för några dagar sedan förbi Nederländerna i dödlighet och vi drar ifrån. Men avståndet till Frankrike är fortfarande stort. Jag tror dock att Sverige kommer att gå förbi Frankrike i denna destruktiva och sorgliga liga om vilka som är sämst.
Det är väl bara dödssiffror som släpar efter?
Tre veckor, om jag minns rätt, har systemet på sig. De flesta vårdcentraler i landet är slimmade, och man prioriterar givetvis alltid vård av levande framför statistikinsändning. Så för dödsfall som sker utanför sjukhusen får man helt enkelt räkna med att det tar tid. Jag har sällan lyssnat på de där presskonferenserna. Så jag vet inte hur myndighetsrepresentanterna uttrycker sig. Men för mig som arbetar i en glesbygdskommun är det inte alls förvånande att rapporteringen av dödsfall släpar efter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Det är definitivt vållande till annans död, inget snack om saken men tyvärr kan inte en hel myndighet åtalas.

Att ni fortsätter förneka det uppenbara trots att vi leder dödsligan med råge och Tegnell släpper det ena sjuka uttalandet efter det andra.

Folkhälsomyndigheten har en hel jävla broschyr om avstånd i kollektivtrafiken men fattar inte varför man ska bara munskydd på ett flygplan.

Det är så jävla sjukt att man baxnar. Om det är NÅGON i hela jävla Sverige som arbetar för Putin så är det den mannen.

Åter igen så är vi inte först i dödsligsn som du ljuger om.
Men oavsett så är det för mig givet att vi som inte haft lockdown initialt skulle ha högre dödssiffror än länder som haft det.
Det är rätt förväntat.
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Mitt säger att det mycket väl kan bli 200 smitthärdar ombord på ett flygplan som folk pillar på precis HELA tiden och sen överför viruset på sina händer på precis alla tänkbara platser.
Fascinerande.
Så man kan inte smittas på flygplan men du antar att om man har mask på sig så är dessa fulla av Covid-smitta?! Som man inte hade fått i sig utan mask då!?
Så smittan uppstår i masken på något sätt?

Din "logik" är verkligen i världsklass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in