Citat:
Ursprungligen postat av
outoftheblue
Skillnaden tycks bestå i mängden virus. Det börjar förstöras snabbt, men finns det mycket av ta av blir ändå en del kvar, som vid radioaktivt sönderfall där den kvarvarande mängden avtar exponentiellt. Jag tror faktiskt ingen har hävdat att en ensam viruspartikel överlever 3 dygn på rostfritt stål eller 1 dygn på kartong.
Jag kör karantän på mina grejor i ett dygn (post och så), kylvaror åker in i kylen och får ligga ett par dagar. Det är ju beroende av temperatur också, jag har minst 23 grader hemma och ganska torr luft. Sen kan man ju ha otur ändå, men då har jag i alla fall gjort vad jag kan, med den kunskap som finns. Får jag leverans av paket så spritar jag av skiten. Vet inte hur långt man ska gå egentligen, sist jag fick leverans från Apotea så ringde snubben inte ens på, han bara la det på bron. Kommer det ny information så kan jag starta upp en karantänkyl.
Tänk om man kunde få ett antikroppstest i det här fantastiska högteknologiska landet? Då kunde man ju släppa lite på restriktionerna om man visste att man har antikroppar. Nu är det bara jobbigt, för alla.