Citat:
Ursprungligen postat av
Lyckligagatanden
Japp, karln är inte ond men under den tidigare utvecklingen av spridningen så var han naiv x4 men på slutet så har han växt, men jag är skeptiskt. En forskare ser siffror vi andra ser antalet döda.
Jag ser framför mig Anders Tegnell med en dumstrut mitt på Sergels torg. Han ska absolut inte vara en frontfigur, snarare en forskare bakom ett skrivbord. Han är inte dum så det är klart han tar till sig av kritiken och försöker ändra sin retorik, men det ändrar ju inte faktumet att strategin är fel från början. Varför är det så svårt i det här landet att erkänna att man har fel och ändra sig? T.o.m. Donald Trump, som är en fullblodsnarcissist kunde ändra sig, varför kan inte Anders Tegnell och FHM? I Sverige kan man hävda att man är en feministisk stormakt, samtidigt som man åker till Saudiarabien och drar på sig slöjor, det är något seriöst fel med det här landet. Ledningen står med byxorna nere, kejsaren är naken! Gör om, gör rätt!
Nu förespråkar jag inte en lockdown i det här läget, det är för sent. Det sa jag vi skulle ha i början på mars. Nu är det testa, testa, testa och isolera som gäller, med tvång om så behövs! (fotboja funkar) De där 100K testerna i veckan behöver skalas upp ytterligare, alla ska testas, vägrar du så blir det fängelse för dig, och tvångstest! (kanske får du den i tvåan också om du inte är snäll) Det går att lösa, om man vill.

I värsta fall blir du skjuten om du spottar på polisen. Det är inte raketforskning utan sunt förnuft, om vi inte vill ha en depression på halsen!
Jag sa också redan i början på mars att vi kommer att bli paria för omvärlden, nu är vi där. Vi har en chans, en!
Edit:
De riktiga bovarna i den här cirkusen är givetvis MSB (Myndigheten för Samhällsskydd och Beredskap) vi alla vet ju vem som är chef där!