2020-05-14, 00:25
Medlem
PaulPaljetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilly2001
Jag tror, efter att ha läst igenom fup, att hon mördades i vardagsrummet med tanke på den mängd blod som fanns där. När man använde sånt där blått ljus för att se blod så lös hela rummet upp.
Sedan tror jag att han lade henne på sängen, det var en mindre mängd blod på sängen men det kan bero på att hon just mördades på vardagsrumsgolvet. Man fann även ett örngott i sophuset som idioten hade lagt i en påse med sitt namn på. På ena sidan av örngottet var det fullt av torkat blod såg det ut som.
Till sist tror jag att han tog kroppen till duschen och styckade den, det hade varit en förklaring till de rispor och jack som man fann på golvet i duschen, som man beskrev som: på golvet inne i duschdelen sågs skador i plastgolvet i form av jack och rispor. Skadorna var rena i sina snittytor och såg inte ut att vara vanliga slitageskador.

Wilma förstod inte det förrän det var försent. Hon var naiv och för ung för att förstå.
Står i ett av förhören att Tishko tvingade Wilma att ringa sin tjejkompis för att komma dit och ha trekant. När de alla satt i soffan sa Tishko åt Wilma att ställa sig i hallen och titta på medan han hade sex med hennes ”vän”, Wilma klarade inte av detta och gick in i sovrummet istället men hörde allt.
Bara det indikerar på vilken kontroll han hade över henne, han gjorde vad han ville. Men jag kan inte förstå hur man kan göra något sådant, jag förstår inte.
Jag kan verkligen heller inte förstå hur hennes familj inte ingrep, hon var ju minderårig, dom kunde ha gjort så mycket mer än att bara släppa henne.

Ni som sitter här och skriver att hon borde skylla sig själv äcklar mig. Det är väl klart att hon inte visste om vad han var kapabel till när dom blev ett par. Speciellt inte som en OERFAREN 17 ÅRING.

Om Tishko blir frisläppt ger jag helt upp hoppet om Sverige. Det land jag växte upp i har blivit ett jävla getto och straffen som utdelas är ett skämt!

Peace
Håller med dig. Det framgår i FUP att Wilma inte visste så mycket om vad som var "normalt" och "rätt" i förhållanden etc. Tishko kunde göra vad han ville, och Wilma hängde på som så många andra naiva ungdomar som försöker förstå och hitta rätt.
Citera
2020-05-14, 00:29
Medlem
Poddes avatar
Det är många som tycker det är konstigt att man inte hittade huvudet tidigare, men det beror nog på att polisen jobbar otroligt långsamt och försiktigt för att få sllting dokumenterat. Man kan inte rota igenom alla skåp i all hast utan man går fram systematiskt, fotar allt från fler vinklar o.s.v.

Dessutom är det väldigt långsökt att tro man ska hitta kroppsdelar eller något annat stort i lägenheten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enial
Det är dock lite luddigt om det är polisen som tagit bilderna för att "visa" vad pappan såg, eller om pappan har tagit bilderna.

Är det polisen så kan ju pappen förklaras av att de troligtvis skyddat ytorna från kontaminering vid brottsplatsundersökningen.

Omnämns i FUP att det är polisen som lagt ut "brunpappret"i lägenheten, bland annat i samband med att de lyfte ut blodiga fynd ur garderoben.
Citera
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av with3r
Är Emelie hennes halvsyster? Dotter till blattevurmarkvinnan hennes pappa blev ihop med?

Emelie och Wilma är helsyskon, går att läsa i Emelies förhör.
Citera
2020-05-14, 00:31
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChewBacca2014
Tycker detsamma, När ena kompisen berättar om något som hänt Wilma hemma hos henne med pappan är allt det maskat, Undrar vad som
Hände

Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Tack! Hittade det, läser nu så det ryker!

Men fastnade på sid. 2 direkt. ? Grannen hörde bråket den 14/11 ca kl 19.00-20.00 om jag minns rätt, när det plötsligt blev tyst. Vem bråkade där med (troligen) Wilma? För att, enligt tidslinjen på fuppet var T. på järnvägstationen i Uv. betalade biljett med Wilmas kort till Ljungkile, 18.54, tåget gick 19.07.
Senare irrade han i Ljungkile 20.00 .... tills polisen körde honom hem. ???

Alla grannar har sagt olika tider.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RainOfMisery
Mördaren sa bokstavligen att han ville stycka henne och ha sex med hennes kroppsdelar ca 1 år innan mordet. Detta är lite allvarligare än "ung och naiv".

Ja såklart, men hon var väl rädd också. Visste inte vad hon skulle göra. Hennes familj verkar ju ”bry sig” mer om henne nu än innan hennes död. Hon kände sig förmodligen hjälplös.
Och oavsett är hon minderårig.
Hade du skrivit samma sak om det var din dotter det handlade om? Inte hennes fel på något sätt.
Senast redigerad av Lilly2001 2020-05-14 kl. 00:34.
Citera
Medlem
Knuxs avatar
Citat:
Jag tror, efter att ha läst igenom fup, att hon mördades i vardagsrummet med tanke på den mängd blod som fanns där. När man använde sånt där blått ljus för att se blod så lös hela rummet upp.
Sedan tror jag att han lade henne på sängen, det var en mindre mängd blod på sängen men det kan bero på att hon just mördades på vardagsrumsgolvet. Man fann även ett örngott i sophuset som idioten hade lagt i en påse med sitt namn på. På ena sidan av örngottet var det fullt av torkat blod såg det ut som.
Till sist tror jag att han tog kroppen till duschen och styckade den, det hade varit en förklaring till de rispor och jack som man fann på golvet i duschen, som man beskrev som: på golvet inne i duschdelen sågs skador i plastgolvet i form av jack och rispor. Skadorna var rena i sina snittytor och såg inte ut att vara vanliga slitageskador.

Wilma förstod inte det förrän det var försent. Hon var naiv och för ung för att förstå.
Står i ett av förhören att Tishko tvingade Wilma att ringa sin tjejkompis för att komma dit och ha trekant. När de alla satt i soffan sa Tishko åt Wilma att ställa sig i hallen och titta på medan han hade sex med hennes ”vän”, Wilma klarade inte av detta och gick in i sovrummet istället men hörde allt.
Bara det indikerar på vilken kontroll han hade över henne, han gjorde vad han ville. Men jag kan inte förstå hur man kan göra något sådant, jag förstår inte.
Jag kan verkligen heller inte förstå hur hennes familj inte ingrep, hon var ju minderårig, dom kunde ha gjort så mycket mer än att bara släppa henne.

Ni som sitter här och skriver att hon borde skylla sig själv äcklar mig. Det är väl klart att hon inte visste om vad han var kapabel till när dom blev ett par. Speciellt inte som en OERFAREN 17 ÅRING.

Om Tishko blir frisläppt ger jag helt upp hoppet om Sverige. Det land jag växte upp i har blivit ett jävla getto och straffen som utdelas är ett skämt!

Peace
Det du "tror" är ju precis det händelseförloppet som åklagaren har beskrivit i Fup. Det är alltså inga nya händelseförlopp som du tror. Ville bara klargöra det hehe. Men ja. Troligast är Vardagsrummet och att stickningen sedan sker i badrummet. Det jag har invändningar mot är att kroppen ska ha lagts på sängen.. det borde vara mycket mer blod där tänker jag.
Citera
2020-05-14, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
Tro inte så gott om barbarer! naivt

Men sluta, du är ett jävla skämt. Du argumenterar med en artikel om får.. och sen kallar mig naiv - du tycker alltså att teorin om att någon pizzeriaägare valt att blanda sig i mordet och där efter servera sina kunder delar av kroppen för att göra sig av med bevis är ett troligt händelseförlopp. Och du kallar mig naiv. Herre Jesus. Jag är mållös.
Citera
2020-05-14, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duke7.0
Omnämns i FUP att det är polisen som lagt ut "brunpappret"i lägenheten, bland annat i samband med att de lyfte ut blodiga fynd ur garderoben.

Fast de bilderna togs av pappan innan polisen ens genomsökt lägenheten. Han tog väl bilder för att se in eftersom Wilma var försvunnen och Tishko ej öppnade.
Citera
2020-05-14, 00:35
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scion
Du har en förmåga att aldrig vilja ta ställning till vad domstolen kan komma fram till i en komplicerad fråga. Alltid är det blyga "jag tror men kan inte utesluta"-resonemang. Sedan när domen kommer dyker du upp och ska förklara andemeningen av den, som att folk inte kan läsa själva. Otroligt tröttsamt.

Själv har jag inget emot att skriva mer direkt vad jag tror domslutet kommer bli: grov misshandel och grovt vållande till annans död. Naturligtvis också brott mot griftefriden. Det finns oklarheter i händelseförloppet och jag tror inte tingsrätten anser att våldet är annat än sparkar och slag ungefär. Då brukar det inte landa på uppsåtligt dödande.
Där är väl bra det?
Det vi får av människor av de med juridisk erfarenhet. Ev suttit i ting eller t.o.m. advokat. Eller kanske tog åren å blev åkaagare? Jag tröttnade innan dess Men de kan bidra.
Senast redigerad av Pandalina4 2020-05-14 kl. 00:52.
Citera
2020-05-14, 00:37
Medlem
Knuxs avatar
Citat:
Fast de bilderna togs av pappan innan polisen ens genomsökt lägenheten. Han tog väl bilder för att se in eftersom Wilma var försvunnen och Tishko ej öppnade.
Bilderna togs av polisen efter att pappan i förhör sagt att han tittat in genom brevinkastet.
Pappan tog alltså inga bilder.

Polisen vill visa vad man ser genom brevinkastet bara. Det står klart och tydligt i FUP
Citera
2020-05-14, 00:38
Medlem
-poke-s avatar
Citat:
Pappan säger att han med säkerhet vet att hans son inte gjort det som han misstänks för.

– Min son skulle aldrig göra nåt sånt här. Aldrig. Jag lovar, säger han enligt Expressen.

Källa: https://nyheter24.se/nyheter/936310-mordmisstankte-pojkvannens-pappa-om-forsvunna-wilma-jag-lovar

^Vad hände med pappan, jag vill minnas att han anhölls för medhjälp men att han sedan släpptes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in