Citat:
Ursprungligen postat av
Knux
Det du "tror" är ju precis det händelseförloppet som åklagaren har beskrivit i Fup. Det är alltså inga nya händelseförlopp som du tror. Ville bara klargöra det hehe. Men ja. Troligast är Vardagsrummet och att stickningen sedan sker i badrummet. Det jag har invändningar mot är att kroppen ska ha lagts på sängen.. det borde vara mycket mer blod där tänker jag.
Var just därför jag skrev det, inte alla som Pallar läsa fup. Står dock inte att det är det polisen tror, kanske missat det isåfall.
Med tanke på den mängd blod som fanns i vardagsrummet så lär nog inte så mycket funnits kvar att rinna ut sedan om han lade henne på sängen. Jag funderar dock på om han avlägsnade huvudet från kroppen när hon låg på sängen eftersom kudden är blodig men inte överkastet så värst och kudden är ”av” på mitten, dvs ser ut som någon skurit i kudden.
Så när han la kroppen på sängen kanske han skar bort huvudet och sedan lade resten av kroppen i duschen som han där styckade, när han insåg att det blev mer blodigt än vad han räknat med. Överkastet lär han ha tvättat direkt efter blodbadet eftersom det inte var så mycket blod på det. Kudden sket han i att tvätta och slängde. Eventuellt.