2020-05-14, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Det är många som tycker det är konstigt att man inte hittade huvudet tidigare, men det beror nog på att polisen jobbar otroligt långsamt och försiktigt för att få sllting dokumenterat. Man kan inte rota igenom alla skåp i all hast utan man går fram systematiskt, fotar allt från fler vinklar o.s.v.

Dessutom är det väldigt långsökt att tro man ska hitta kroppsdelar eller något annat stort i lägenheten.
Bra man hittade nått alls, möjligheten är ganska så stor att det är allt man kommer finna av Wilma..
Bra idioten gömde det i lägenheten 👍
Citera
2020-05-14, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knux
Det du "tror" är ju precis det händelseförloppet som åklagaren har beskrivit i Fup. Det är alltså inga nya händelseförlopp som du tror. Ville bara klargöra det hehe. Men ja. Troligast är Vardagsrummet och att stickningen sedan sker i badrummet. Det jag har invändningar mot är att kroppen ska ha lagts på sängen.. det borde vara mycket mer blod där tänker jag.

Var just därför jag skrev det, inte alla som Pallar läsa fup. Står dock inte att det är det polisen tror, kanske missat det isåfall.

Med tanke på den mängd blod som fanns i vardagsrummet så lär nog inte så mycket funnits kvar att rinna ut sedan om han lade henne på sängen. Jag funderar dock på om han avlägsnade huvudet från kroppen när hon låg på sängen eftersom kudden är blodig men inte överkastet så värst och kudden är ”av” på mitten, dvs ser ut som någon skurit i kudden.

Så när han la kroppen på sängen kanske han skar bort huvudet och sedan lade resten av kroppen i duschen som han där styckade, när han insåg att det blev mer blodigt än vad han räknat med. Överkastet lär han ha tvättat direkt efter blodbadet eftersom det inte var så mycket blod på det. Kudden sket han i att tvätta och slängde. Eventuellt.
Senast redigerad av Lilly2001 2020-05-14 kl. 00:43.
Citera
2020-05-14, 00:39
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Det du "tror" är ju precis det händelseförloppet som åklagaren har beskrivit i Fup. Det är alltså inga nya händelseförlopp som du tror. Ville bara klargöra det hehe. Men ja. Troligast är Vardagsrummet och att stickningen sedan sker i badrummet. Det jag har invändningar mot är att kroppen ska ha lagts på sängen.. det borde vara mycket mer blod där tänker jag.

Inte om den låg i ett duschdrapperi. Det jag reagerade på, var att hela det där överkastet saknades när en anhörig var in i lägenheten på söndagen den 17 november. Den anhöriga reagerade själv på det i fup. "Överkastet i sängen saknades".
Citera
2020-05-14, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilly2001
Fast de bilderna togs av pappan innan polisen ens genomsökt lägenheten. Han tog väl bilder för att se in eftersom Wilma var försvunnen och Tishko ej öppnade.

Det framgår inte att bilderna är tagna av hennes pappa. Snarare tyder deras formulering på motsatsen. De säger att "anledningen till dokumentationen är att Wilmas pappa i förhör talar om att han tittat in via
brevinkastet." De vill alltså visa hur det ser ut när man tittar in där och har därför tagit bilder i efterhand när de redan varit inne och undersökt lägenheten samt lagt ut skyddspapper på golvet.
Citera
2020-05-14, 00:44
Medlem
Knuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilly2001
Var just därför jag skrev det, inte alla som Pallar läsa fup. Står dock inte att det är det polisen tror, kanske missat det isåfall.

Med tanke på den mängd blod som fanns i vardagsrummet så lär nog inte så mycket funnits kvar att rinna ut sedan om han lade henne på sängen. Jag funderar dock på om han avlägsnade huvudet från kroppen när hon låg på sängen eftersom kudden är blodig men inte överkastet så värst och kudden är ”av” på mitten, dvs ser ut som någon skurit i kudden.
Får för mig att det blöder något jävulskt när man skär av huvudet? Det borde lämna enorma spår i sängen tänker jag. Däremot har jag tänkt på kuddarna som är skurna på mitten. Om det kan ha varit Wilma som använder kuddarna att skydda sig med mot Tishko som attackerar med kniven?

Han lyckas hugga henne i sängen. Sliter ut henne snabbt i vardagsrummet för att slippa bloda ner hela sängen. Fortsätter hugga henne i vardagsrummet. Tar sedan in henne och styckar i badrummet.

Därav så mycket blod precis överallt i lägenheten?
Citera
2020-05-14, 00:48
Medlem
Knuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Inte om den låg i ett duschdrapperi. Det jag reagerade på, var att hela det där överkastet saknades när en anhörig var in i lägenheten på söndagen den 17 november. Den anhöriga reagerade själv på det i fup. "Överkastet i sängen saknades".
Mamman pratar väl om ett duschdraperi i förhöret också. Att de köpte ett nytt till dem.
Får känslan av att han inte riktigt planerat mordet utan handlar i vrede. Attackerar henne som troligtvis försöker göra en del motstånd. Därav blodet precis överallt i lägenheten.

Hade han planerat det bättre så skulle han hållit sig till exempelvis badrummet endast.
Citera
2020-05-14, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Det är många som tycker det är konstigt att man inte hittade huvudet tidigare, men det beror nog på att polisen jobbar otroligt långsamt och försiktigt för att få sllting dokumenterat. Man kan inte rota igenom alla skåp i all hast utan man går fram systematiskt, fotar allt från fler vinklar o.s.v.

Dessutom är det väldigt långsökt att tro man ska hitta kroppsdelar eller något annat stort i lägenheten.

Likväl är det något som händer ibland, åtminstone.
Minns ett fall i USA, där mördaren hade förvarat den mördade tjejens huvud hemma i garderoben, där även polisen fann det.
Även seriemördaren Jeffrey Dahmer behöll åtminstone ett av sina offers kranium som han hade placerat i bokhyllan.

Så medan det inte är vanligt, så händer det alltså, varför poliser bör ha sådana fall i åtanke för alla eventualiteter.
Citera
2020-05-14, 00:56
Medlem
Citat:
Får för mig att det blöder något jävulskt när man skär av huvudet? Det borde lämna enorma spår i sängen tänker jag. Däremot har jag tänkt på kuddarna som är skurna på mitten. Om det kan ha varit Wilma som använder kuddarna att skydda sig med mot Tishko som attackerar med kniven?

Han lyckas hugga henne i sängen. Sliter ut henne snabbt i vardagsrummet för att slippa bloda ner hela sängen. Fortsätter hugga henne i vardagsrummet. Tar sedan in henne och styckar i badrummet.

Jag gissar bara, men det kanske inte blöder lika kraftigt om huvudet skärs av när personen är död och varit så en stund, då hjärtat slutat pumpa runt blodet. Men det känns mer rimligt att han utförde hela styckningen i badrummet. Dels p.g.a. skärmärkena i plastmattan och dels då han, även i hans tillstånd, måste insett att det är mer praktiskt att göra det i badrummet med tanke på städning o.s.v.

Däremot tror jag inte att han gick från sängen till vardagsrummet. Likhundarna markerade i sängen och då måste kroppen legat där 15-20 minuter. Det omvända scenariot kan dock vara möjligt; att han påbörjade det hela i vardagsrummet medelst trubbigt våld och avslutade med en dödsstöt i sängen, för att sedan förflytta henne till badrummet en stund senare.
Senast redigerad av ArPharazon 2020-05-14 kl. 01:03.
Citera
2020-05-14, 00:56
Medlem
BiggusDs avatar
Citat:

Likhundarna markerade bara på sängen, enligt FUP behöver en kropp ligga i 15-20minuter för att hundarna ska få spår.

Jag gissar på tvärt om, misshandeln påbörjas i vardagsrummet, Wilma tuppar av. T bär henne till sängen och våldtar henne (enligt granne brukar paret bråka för att senare samsas med högljudd sex). Wilma vaknar till och MGM tar då hennes liv. Styckningen sker i duschen, baserat på skär och huggmärkena i golvet, samt att det är den enda platsen det inte finns något spårbart blod, enligt FUP kan avsaknaden av blod bero på rikliga mängder vatten som spolats.
Citera
2020-05-14, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T02
Jättekul, verkligen! Alla svenskar är ju heders och alla "blattar" är avskum? Väx upp om du nu har en dotter. Låter tragiskt att du ens har barn.

Rent generellt, ja. Sen finns det undantag givetvis.
Citera
2020-05-14, 01:07
Medlem
FruStormuftis avatar
Inga personer man vill ha kontakt med.
Nu när ni vet, käkar ni där på deras matställen?
Vem köper käk av dem liksom
Citera
2020-05-14, 01:08
Medlem
Browndawgs avatar
Har missat att tyska likhundarna markerat som fan på vinden.

Dom var dit igen den 13.01.2020. Och båda hundarna markerade för liklukt på vinden. Sid 103 (siffran på "pappret").

"I ett av vindsutrymmena på den vänstra vinden markerade tjänstehunden. Det yttrade sig på det sättet
att tjänstehunden skällde högt och målinriktat i riktning mot fyndplatsen. I markeringsområdet fanns
diverse kassar med osorterade klädesplagg.
Polizeikommissar Duwensee sökte med sin tjänstehund Thor igenom trapphuset från vinden till
källarområdet i samband med ett finsök. En markering gjordes då vid vänster lägenhetsdörr på fjärde
våningen. Ytterligare en markering gjordes av tjänstehunden Thor i golvområdet på fjärde våningen."

Han var ju väldigt nervös när anhöriga ville söka genom vinden, han ville inte det. Likdelar har nog varit där någon gång iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in