2020-05-14, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enial
Var det bara jag som reagerade att det på pappans foton från brevinkastet såg ut att ligga nån form av skyddspapp på golvet? Typ sån man har när man målar/tapetserar.

Edit: inte lusläst vartenda inlägg. Kan ha missat att någon annan tagit upp ämnet.

Det är väl bilder som polisen tagit i samband med förhöret med pappan?
Citera
2020-05-14, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnasTrams
Hade helt missat detta. Anmärkningsvärt kan man lugnt säga...
Stort tack!

Bilderna finns på s. 528-529.

Det är dock lite luddigt om det är polisen som tagit bilderna för att "visa" vad pappan såg, eller om pappan har tagit bilderna.

Är det polisen så kan ju pappen förklaras av att de troligtvis skyddat ytorna från kontaminering vid brottsplatsundersökningen.
Citera
2020-05-14, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VattenWaterAqua

Kan mycket väl vara så. Tyckte inte det framgick så tydligt, men jag kanske missat något. Blev avbruten konstant under min läsning, så det är troligt. ☺️
Citera
2020-05-14, 00:06
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enial
Det är dock lite luddigt om det är polisen som tagit bilderna för att "visa" vad pappan såg, eller om pappan har tagit bilderna.

Är det polisen så kan ju pappen förklaras av att de troligtvis skyddat ytorna från kontaminering vid brottsplatsundersökningen.

Det står tydligt att det är polisens bilder för stt visa vad papan kan ha sett.
Citera
2020-05-14, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Det galna här är att Wilmas blodiga huvud, med blodbesudlade sakerna, kniv mm. finns i lägenheten hela tiden tillsammans med poliserna medans mgm sitter häktad. Hoppas de inte är kända "kurdhatare"! Pinsamt illa på alla sätt.
Han har dessutom sår/skorpor på nästan varenda finger, på händer och armar
Citera
2020-05-14, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VattenWaterAqua

Jag får också den uppfattningen. Formuleringen nedan förstår jag som att de förklarar att anledningen till att de tagit dessa foton är att pappan berättat vad han sett i förhör och då vill polisen ge en bild av vad man ser när man tittar in genom brevinkastet.

"Bilderna har tagits in via brevinkastet i lägenhetsdörren och luckorna som hör till brevinkastet
hölls uppe med handen. Anledningen till dokumentationen är att Wilmas pappa i förhör talar om att han tittat in via
brevinkastet."
Citera
2020-05-14, 00:12
Medlem
Jag tror, efter att ha läst igenom fup, att hon mördades i vardagsrummet med tanke på den mängd blod som fanns där. När man använde sånt där blått ljus för att se blod så lös hela rummet upp.
Sedan tror jag att han lade henne på sängen, det var en mindre mängd blod på sängen men det kan bero på att hon just mördades på vardagsrumsgolvet. Man fann även ett örngott i sophuset som idioten hade lagt i en påse med sitt namn på. På ena sidan av örngottet var det fullt av torkat blod såg det ut som.
Till sist tror jag att han tog kroppen till duschen och styckade den, det hade varit en förklaring till de rispor och jack som man fann på golvet i duschen, som man beskrev som: på golvet inne i duschdelen sågs skador i plastgolvet i form av jack och rispor. Skadorna var rena i sina snittytor och såg inte ut att vara vanliga slitageskador.

Wilma förstod inte det förrän det var försent. Hon var naiv och för ung för att förstå.
Står i ett av förhören att Tishko tvingade Wilma att ringa sin tjejkompis för att komma dit och ha trekant. När de alla satt i soffan sa Tishko åt Wilma att ställa sig i hallen och titta på medan han hade sex med hennes ”vän”, Wilma klarade inte av detta och gick in i sovrummet istället men hörde allt.
Bara det indikerar på vilken kontroll han hade över henne, han gjorde vad han ville. Men jag kan inte förstå hur man kan göra något sådant, jag förstår inte.
Jag kan verkligen heller inte förstå hur hennes familj inte ingrep, hon var ju minderårig, dom kunde ha gjort så mycket mer än att bara släppa henne.

Ni som sitter här och skriver att hon borde skylla sig själv äcklar mig. Det är väl klart att hon inte visste om vad han var kapabel till när dom blev ett par. Speciellt inte som en OERFAREN 17 ÅRING.

Om Tishko blir frisläppt ger jag helt upp hoppet om Sverige. Det land jag växte upp i har blivit ett jävla getto och straffen som utdelas är ett skämt!

Peace
Senast redigerad av Lilly2001 2020-05-14 kl. 00:17.
Citera
2020-05-14, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullafisken
Kan inte svära på att det ser likadant ut i alla fall, men när jag var häktad misstänkt för narkotikabrott så fick jag FUPen samma dag som åtalet lämnades in.
Min gissning är att han fått den idag.
Så är det exakt! Men dem har ju lagt fram sin bevisning i slutförhören kraftigt o pressat honom. Allt kan inte vara en överraskning i fupen för honom, men att se det sammanhängande svart på vitt, och dessutom veta om vad vi alla andra oxå kan läsa, har nog utlöst en kraftig panik attack hos honom. Men 100 på att han repar sig, och forts neka in i döden!
Citera
2020-05-14, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harmanda
Milt sagt. Läste artikeln, där mamman pratar om sista samtalet, i aftonbladet nu. ”Hon ringde för hon behövde pengar till tandläkaren”. Vilken 17åring behöver pengar till käftis? Hennes mamma är lika gammal som jag och borde veta det är gratis till man är vuxen, nu till och med till man är 23. Det stämmer ju inte.

Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
All tandvård är inte fri för de unga. Vissa typer av tandreglering som endast görs av kosmetiska skäl brukar kosta.

Wilma hade tandreglering i underkäken.

Det behöver ju nödvändigtvis inte vara för att betala för besöket hos tandläkaren. Det framgår i förhöret med mamman på s. 538 att tandläkaren finns i Lysekil så det kan ha varit pengar till buss, mat eller liknande.
Citera
2020-05-14, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Hm, inte så många skulle bli fällda för mord med de kriterier du uppställer för fällande dom...

Du verkar känna rätt personligt för Tishko? Min analys är baserad på de fakta som framkommer i fup. Jag har ingen relation till någon av parterna även fast jag är benägen att tycka mer synd om flickan än gm i detta fall. Hon har givetvis inte orsakat skadorna själv utan dött en brutal död. Det finns inte en chans att Tishko inte blir fälld för att ha orsakat flickans död.
Dödsorsaken är ju INTE våld mot huvudet, det framkommer ganska klart!
Citera
2020-05-14, 00:23
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicals
"Du har i tidigare förhör sagt att de gjort slut flera gånger, vem är det som gör slut?
Det har varit Tishko som gjort slut alla gånger, för att han inte ville ha henne. När Wilma blir utkastad från Tishko så ringer hon mig eller mamma och ber om att få flytta till någon av oss, men jag kunde inte ta emot henne och mamma sa nej och hos pappa ville hon inte bo hos, hon kom inte överens med pappas nya tjej. Hon hade ingenstans att ta vägen så hon gick tillbaka till Tishko."

"Hur är Tishko mot Wilma när han gör slut och efteråt?
Han ville inte ha med henne att göra, han sa att han inte älskade henne men hon blev ju hemlös och var tvungen att gå tillbaka till honom.Wilma fick be om att få flytta till honom igen."

Vad är det för vidriga vuxna som denna tjej hade omkring sig egentligen?
Märkligt med sk styvmamman Emmelie Selander som sitter och gråter i TV (som hon inte kom överens med) om hur FIN Wilma var bla, bla, bla...kändes helt fel!
Citera
2020-05-14, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilly2001
Jag tror, efter att ha läst igenom fup, att hon mördades i vardagsrummet med tanke på den mängd blod som fanns där. När man använde sånt där blått ljus för att se blod så lös hela rummet upp.
Sedan tror jag att han lade henne på sängen, det var en mindre mängd blod på sängen men det kan bero på att hon just mördades på vardagsrumsgolvet. Man fann även ett örngott i sophuset som idioten hade lagt i en påse med sitt namn på. På ena sidan av örngottet var det fullt av torkat blod såg det ut som.
Till sist tror jag att han tog kroppen till duschen och styckade den, det hade varit en förklaring till de rispor och jack som man fann på golvet i duschen, som man beskrev som: på golvet inne i duschdelen sågs skador i plastgolvet i form av jack och rispor. Skadorna var rena i sina snittytor och såg inte ut att vara vanliga slitageskador.

Wilma förstod inte det förrän det var försent. Hon var naiv och för ung för att förstå.
Står i ett av förhören att Tishko tvingade Wilma att ringa sin tjejkompis för att komma dit och ha trekant. När de alla satt i soffan sa Tishko åt Wilma att ställa sig i hallen och titta på medan han hade sex med hennes ”vän”, Wilma klarade inte av detta och gick in i sovrummet istället men hörde allt.
Bara det indikerar på vilken kontroll han hade över henne, han gjorde vad han ville. Men jag kan inte förstå hur man kan göra något sådant, jag förstår inte.
Jag kan verkligen heller inte förstå hur hennes familj inte ingrep, hon var ju minderårig, dom kunde ha gjort så mycket mer än att bara släppa henne.

Ni som sitter här och skriver att hon borde skylla sig själv äcklar mig. Det är väl klart att hon inte visste om vad han var kapabel till när dom blev ett par. Speciellt inte som en OERFAREN 17 ÅRING.

Om Tishko blir frisläppt ger jag helt upp hoppet om Sverige. Det land jag växte upp i har blivit ett jävla getto och straffen som utdelas är ett skämt!

Peace

Mördaren sa bokstavligen att han ville stycka henne och ha sex med hennes kroppsdelar ca 1 år innan mordet. Detta är lite allvarligare än "ung och naiv".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in