2020-05-13, 23:37
Medlem
Nukommerhons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
T gör inte bara bra i att Tiga.
Han gör nu det Bästa - i att tiga, i syfte att göra livet så lättsamt som möjligt för sig själv , som det bara går!!
När nu svensk white trash (i bohuslän, ja) formligen har kastat den stackars Wilma in i hans vård/våld, så tänker han faen inte ta på sig nån skuld, så där i onödan. Bättre att tiga - tom in i döden!

Citat:
Ursprungligen postat av Mr1931
True dat. Jag tänker: galet vad många vanliga killar det finns som inget hellre vill än att träffa en snygg tjej för att ha ett vanligt sunt förhållande med ömsesidig respekt. Varför i helskotta ska så många brudar då bestämt hänga med dessa avarter till människor? Blattar, psyksjuka, pundare, sadister, mördare, osv. Vad fan är det, på riktigt, som gör att tjejer dras till detta? Det står ju 20 vanliga killar på kö. Är det värt att råka illa ut?

Instämmer, håller man sig borta från männikoskräp så klarar man sig.

Finns studier på där det finns biologiska förklaringar till detta, vid cykeln så ökar intresset för män med högre testosteron och bra gener (de ansågs som bra jägare) därför bra partners att fortplanta sig med. Det riskfyllda beteendet ingår också i detta. (Finns i vetenskapens värld)

+ Om spekulationerna stämmer och har man blivit utsatt för sexuella övergrepp löper man större risk för att utsätta sig för liknande situationer igen. Därför också en förklaring till varför många dras till denna typen av män.
Citera
2020-05-13, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Läs FUP online eller ladda ner, garanterat virusfritt: https://www.docdroid.net/t1lLLzX/3280-19-pdf

Tack! Hittade det, läser nu så det ryker!

Men fastnade på sid. 2 direkt. ? Grannen hörde bråket den 14/11 ca kl 19.00-20.00 om jag minns rätt, när det plötsligt blev tyst. Vem bråkade där med (troligen) Wilma? För att, enligt tidslinjen på fuppet var T. på järnvägstationen i Uv. betalade biljett med Wilmas kort till Ljungkile, 18.54, tåget gick 19.07.
Senare irrade han i Ljungkile 20.00 .... tills polisen körde honom hem. ???
Citera
2020-05-13, 23:40
Medlem
myranmias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsdetective
Fan fick virus på mobilen vid nedladdningen av FUP, hela min kalender är plötsligt full med skit. Hur löser man det?

om det är Iphone gå till permutationer i kalender.... eller på inställningar. jag googlade och hittade en lösning sist det hände.
Citera
2020-05-13, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Rescue uddevalla stod det på, efter någon dag togs det bort och det förklaras ju nu ja.
Förstår inte riktigt vad som menas med att han gick med händerna rakt ut. Hur hade han händerna då? Hade det stått att han gick med armarna rakt ut så hade man förstått. Men händerna. Var dom vinklade då 90 grader från kroppen? Jag har aldrig sett någon gå på det viset. Låter konstigt. Inte riktigt normalt tycker jag.
Citera
2020-05-13, 23:41
Medlem
Pandalina4s avatar
Fanskapet är spelade. Är han av med restriktoner? Psykopat vilket inte ger rättspsykiatrisk vård. Tror forfarande han fått lugnande. Sparat.
Han är beräknande.
Största sorgen är nog vad mamma å pappa ska säga.
Citera
2020-05-13, 23:43
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Just så! För att förstå hur det kunde gå så helt åt he....e med stackars Wilma, så borde hela generationen före henne nagelfaras!
Hennes farsa, morsa, plastfarsan, samt plastmorsan ute i Lyse, aka flyktingkramare.
Då backar vi raskt 40år, samt funderar över vilken slags barndom dessa fyra haft.
En Socio-Patologisk djupanalys mao.
Först därefter kan man få en förståelse, betr. hur faen Wilma hamnade på Göteborgsvägen, i staden Uddevalla!
RIP Wilma, undrans om du får åtnjuta någon gravfrid?
Jag hade en liknande pojkvän i samma ålder, att bli nedbruten och manipulerad är lättare än man tror..se bara på de som går med i sekter.
Alla kvinnor som misshandlas men stannar kvar, för att de blivit intalade att de är patrask och ingen förutom han vill ha dem.
Skulden är endast tishkos.
Citera
2020-05-13, 23:44
Medlem
KnasTramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seventy7
Varför är vissa meningar i förhör och sånt sekretessbelagda (svartmarkerade)? I första förhöret med pappan så berättar han om något som Wilma berättat och det är censurerat.
När uppgifter i exempelvis förhör är "svartmarkerade" kallas det för att de är maskade.

Meningarna är svartmarkerade därför att myndigheten har gjort bedömningen att uppgifterna omfattas av sekretess. Om du är intresserad av sekretessreglerna kan du läsa OSL (https://lagen.nu/2009:400).

Om du anser att myndigheten har gjort en felaktig maskning kan du alltid överklaga beslutet.
Citera
2020-05-13, 23:44
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Förstår inte riktigt vad som menas med att han gick med händerna rakt ut. Hur hade han händerna då? Hade det stått att han gick med armarna rakt ut så hade man förstått. Men händerna. Var dom vinklade då 90 grader från kroppen? Jag har aldrig sett någon gå på det viset. Låter konstigt. Inte riktigt normalt tycker jag.
Det har jag missat, ja märkligt verkligen!
Citera
2020-05-13, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nukommerhon
Finns studier på där det finns biologiska förklaringar till detta, vid cykeln så ökar intresset för män med högre testosteron och bra gener (de ansågs som bra jägare) därför bra partners att fortplanta sig med. Det riskfyllda beteendet ingår också i detta. (Finns i vetenskapens värld)

+ Om spekulationerna stämmer och har man blivit utsatt för sexuella övergrepp löper man större risk för att utsätta sig för liknande situationer igen. Därför också en förklaring till varför många dras till denna typen av män.

Kan så vara, men i Wilmas fall så var ju Tishko hennes första kärlek. Hon visste inget innan honom. Man kan läsa i förhöret med hennes syster att hon frågat om det är normalt att ha strypsex, då hon inte visste detta eftersom Tishko var hennes första sexuella erfarenhet.
Hon hade heller ingenstans att ta vägen, enligt hennes syster, då mamman inte verkade bry sig och hennes pappa bodde långt ut på landet. Så hon kände sig tvungen att gå tillbaka till honom.

Otroligt hemskt. Hon var endast 17år, hon visste inte bättre och ingen gjorde något. Mamman visste t.o.m om att Tishko inte var snäll mot henne.
Hade det varit min dotter hade jag hämtat hem henne själv, oavsett om jag var så tvungen att släpa hem henne. Hade hon sedan dragit ändå hade jag ringt polisen på killen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det finns naturligtvis en massa bevisning om annat än själva dödsorsaken, och bevisläget gällande annat än dödsorsaken är vad jag kan se oftast gott, men vad åklagaren skriver i stämningsansökan om dödsorsaken är ju att Wilma dödats genom upprepat trubbigt våld, våld som varit av sådan art att det separerat muskelvävnad från hennes kropp och/eller annat våld som inte närmare kan preciseras. Det är klart bättre än vad åklagaren hade på Mats Alm, men det är fortfarande ingen dödsorsak i konventionell mening. Sen har du alldeles rätt i att det borde gå att hävda likgiltighetsuppsåt vad gäller att T lät W dö, men jag ser inte att åklagaren själv uttryckligen gör detta, utan han säkrar i stället försiktigt upp med ett alternativyrkande på grov misshandel och grovt vållande till annans död, innan han kommer till det självklart bevisade griftefridsbrottet.

Jag hoppas att domstolen anser att bevisningen räcker för en mordddom, och tror att chanserna för det är hyfsade, men jag vågar inte säga att det är självklart. Men dömd blir han ju, under alla förhållanden.

Du har en förmåga att aldrig vilja ta ställning till vad domstolen kan komma fram till i en komplicerad fråga. Alltid är det blyga "jag tror men kan inte utesluta"-resonemang. Sedan när domen kommer dyker du upp och ska förklara andemeningen av den, som att folk inte kan läsa själva. Otroligt tröttsamt.

Själv har jag inget emot att skriva mer direkt vad jag tror domslutet kommer bli: grov misshandel och grovt vållande till annans död. Naturligtvis också brott mot griftefriden. Det finns oklarheter i händelseförloppet och jag tror inte tingsrätten anser att våldet är annat än sparkar och slag ungefär. Då brukar det inte landa på uppsåtligt dödande.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Tack! Hittade det, läser nu så det ryker!

Men fastnade på sid. 2 direkt. ? Grannen hörde bråket den 14/11 ca kl 19.00-20.00 om jag minns rätt, när det plötsligt blev tyst. Vem bråkade där med (troligen) Wilma? För att, enligt tidslinjen på fuppet var T. på järnvägstationen i Uv. betalade biljett med Wilmas kort till Ljungkile, 18.54, tåget gick 19.07.
Senare irrade han i Ljungkile 20.00 .... tills polisen körde honom hem. ???

Den grannen verkar ruggigt osäker på tidpunkt, han säger att det var mörkt men senast klockan 20. Sen fortsätter han med att han inte vet om det var den 14 ens. Om jag tänker på samma förhör som du.
Citera
2020-05-13, 23:48
Medlem
Tropicalss avatar
"Du har i tidigare förhör sagt att de gjort slut flera gånger, vem är det som gör slut?
Det har varit Tishko som gjort slut alla gånger, för att han inte ville ha henne. När Wilma blir utkastad från Tishko så ringer hon mig eller mamma och ber om att få flytta till någon av oss, men jag kunde inte ta emot henne och mamma sa nej och hos pappa ville hon inte bo hos, hon kom inte överens med pappas nya tjej. Hon hade ingenstans att ta vägen så hon gick tillbaka till Tishko."

"Hur är Tishko mot Wilma när han gör slut och efteråt?
Han ville inte ha med henne att göra, han sa att han inte älskade henne men hon blev ju hemlös och var tvungen att gå tillbaka till honom.Wilma fick be om att få flytta till honom igen."

Vad är det för vidriga vuxna som denna tjej hade omkring sig egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in