Citat:
Ursprungligen postat av
Nukommerhon
Finns studier på där det finns biologiska förklaringar till detta, vid cykeln så ökar intresset för män med högre testosteron och bra gener (de ansågs som bra jägare) därför bra partners att fortplanta sig med. Det riskfyllda beteendet ingår också i detta. (Finns i vetenskapens värld)
+ Om spekulationerna stämmer och har man blivit utsatt för sexuella övergrepp löper man större risk för att utsätta sig för liknande situationer igen. Därför också en förklaring till varför många dras till denna typen av män.
Kan så vara, men i Wilmas fall så var ju Tishko hennes första kärlek. Hon visste inget innan honom. Man kan läsa i förhöret med hennes syster att hon frågat om det är normalt att ha strypsex, då hon inte visste detta eftersom Tishko var hennes första sexuella erfarenhet.
Hon hade heller ingenstans att ta vägen, enligt hennes syster, då mamman inte verkade bry sig och hennes pappa bodde långt ut på landet. Så hon kände sig tvungen att gå tillbaka till honom.
Otroligt hemskt. Hon var endast 17år, hon visste inte bättre och ingen gjorde något. Mamman visste t.o.m om att Tishko inte var snäll mot henne.
Hade det varit min dotter hade jag hämtat hem henne själv, oavsett om jag var så tvungen att släpa hem henne. Hade hon sedan dragit ändå hade jag ringt polisen på killen.