2020-05-14, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wawawa
15000 totalt per New York? Det ger isåfall ca 3000 per borough och har de brutet ned på antal invånare är det betydlig förre på tex staten island.

Båda undersökningarna är ju omfattande även om den i Spanien är lite mer omfattande.

15k med en befolkning på 19miljoner kontra 90k på en befolkning av 47miljoner.
Citera
2020-05-14, 00:24
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Måste såklart bero på att Tengele inte vill göra tester för tidigt. Bättre att låta folk hoppas på flockimmunitet än att krossa drömmarna med ett test som visar verkligheten. Tengele måste ju ha höga siffror på sina tester för att kunna fortsätta pladdra om flockimmunitet

Precis så är det. Testerna är helt tiden några veckor bort och sen ska det ”analyseras”.

Vad är det som är så jävla svårt. Skicka ut, blodprov, tillbaka och analysera skiten.

Kalla folk random till test i tält och analysera direkt. Folk är så jävla dumma i detta landet att man blir helt mållös.

Ni (inte du) är som ett gäng får som blir ledda runt hörnan till bultpistolen. Man skulle kunna tro att ni allihopa var analfabeter från Somalia.
Citera
Medlem
https://www.google.se/amp/s/www.theolivepress.es/spain-news/2020/05/13/breaking-only-5-of-spain-has-developed-immunity-from-coronavirus/amp/

Belgien 6% immuna.
Spanien 5%.

Vissa snackar hit och dit om att tester ej är perfekta och dylikt så ok låt oss säga att 10% har immunitet i länderna.
I Spanien skulle det innebära ytterligare 80-100 000 döda.
Alltså dessutom att dödligheten är minst 0,5%.
Min matte är kass och har ej suttit och räknat allt för ingående.
Fyll gärna i.
Om någon har något lugnande att komma med så kom med det nu för detta var för mig isf den definitiva spiken i kistan för Sveriges strategi.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Håller med. Detta är ett farligt virus. Det dödar och det kan döda alla.

Nu kommer, som du säger, facit - eller bekräftelsen på vad många av oss har anat oavsett vad desinformationen från t ex FHM försökt göra gällande om smittans oerhörda utbredning och mildhet.

Vi får in allt fler undersökningar om antikroppar: Belgien 6.2%, Spanien 5%. Det är där det ligger för de värst drabbade länderna.

Med så få antikroppar har vi förstås det värsta framför oss.

Över 1% dödlighet är en mycket hög dödlighet, en sådan risk som ingen skulle ta i något normalt sammanhang. Du tar inte bilen varje dag om du i snitt dör 3/ggr per år. Du väntar på ett säkrare fordon. Vi måste således vänta på ett verksamt läkemedel/vaccin och tills dess måste vi ducka.

Finns inga seriösa studier som säger att dödligheten är över 1%. 0.2-0.6% på sin höjd, beroende på demografi. 1%+ är rent trams och skrämselpropaganda. Den är lite värre än flunsan men inget att bekymra sig för gemene man.
Citera
2020-05-14, 00:25
Medlem
Har det uppmäts mätbara antikroppar på individer som haft ett relativt mild sjukdomsförlopp? Typ lite huvudvärk, nysningar osv, max lite feber etc?
Citera
2020-05-14, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Vem beräknar att 20 000 ska dö? Du själv?

Vem är det som inte gjort något??

Att munskydd och Lockdown är det enda en lågbegåvad Flashbackare förstår sig på vet jag vid det här laget. Men det finns ju dock andra saker men uppenbarligen låter dessa två ord ganska coolt hos gemene tonåring.

Björn Olsen går på känslor och inte vetenskap. Precis som Lockdown och munskydd faktiskt är i dagsläget.
Konstigt för alla länder som tog åtgärder snabbt har fina siffror, vad har Sverige att visa upp?
Du som är förnekare vad visste du om sjukdomen när den släpptes fri i Sverige mer ä att den dödar äldre då inga studier fanns. Du din förnekare visste inte att om man överlever sjukdomen så fanns inga bevis på återstående men tex lungproblem osv osv.
Tatuera in Tegnell på din balle och få corona och när du blir frisk så kanske den inte funkar ingen visste ju någonting. Alla länders epedemiologer är dumma men Tegnell är den smarta. Du om någon är tonåringen här.
Rika Sverige som visar sig vara ett u-land som är rädda för att stänga ner caféer osv osv ta nu och titta hur länders siffror ser ut och fortsätt heja på Tegnell.
Citera
2020-05-14, 00:27
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det är visst flera länder som ser Sverige som ett skräckexempel när det gäller bekämpande av coronaviruset:

I mängden av kritik som riktas mot Sveriges hantering.

Samtidigt så står Tegnell i TV och ler överlägset och den där sidekicken Gisecke brer på att man utomlands nu är imponerad över av hur vi har skött dem äldre och att omvärlden vill ta del av vårt kunnande!

Jag mår dålig när jag se dem, dom är som tagna ur en gammal krigsfilm.

Och så dessa mjäkiga mediemänniskor som står o bockar och skrapar med foten, ingen ställer en skarp fråga som att vilka länder det är som ger oss beröm?
Är det Stater eller någon enskild forskare? Tegnell och Gisecke snackar en massa skit om andra länders sätt hantera Corona "dem har nålat in sig ett hörn och tittar nu på Sverige!" och berömmer där i sig själva helt som oemotsagda.

Samtidigt så riktas det hela tiden kritik ifrån stater, Tyskland, Kina etc etc över vår släpphänta hantering, bara det att vi inte bär ansiktsmasker i det offentliga då Tegnell påstår att dom gör ingen nytta.
Senast redigerad av Hursomhelsting 2020-05-14 kl. 00:34.
Citera
2020-05-14, 00:28
Medlem
Jaro Paros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
[/b]

Tackar för medhållet. Jag tycker din liknelse är klockren. Säger också att prio 1 är vaccin och/eller effektiva läkemedel. Fram till dess borde strategin vara att begränsa smittan så mycket det bara går och det tycker jag inte vi gör i Sverige. Vi är så rädda för ekonomin och förändringar i samhället. Skolstängningar anses kosta för mycket för att nämna ett exempel. Man vill inte att folk ska ducka smittan. Sedan har vi hela galenskapen kring flockimmunitet.

Jag tycker liknelsen inte alls var klockren. Viruset är olika farligt för olika grupper. Även om det finns undantag är det flest äldre och människor med underliggande sjukdomar som tyvärr avlider i corona.

Man ska absolut inte sticka under stol med att äldrevården har totalt misslyckat med att skydda riskgrupperna. Däremot bör man samtidigt faktiskt på riktigt undersöka vilken effekt på de dödstalen öppna grundskolor och att människor fick röra sig mer fritt än i andra länder har på misslyckandet i äldrevården att göra.

Jag menar att man båda kan göra rätt och fel samtidigt. Kanske var det ett bra beslut att behålla grundskolorna öppna och låta människors ha större frihet att röra sig SAMTIDIGT som man misslyckades med att se till att smittan höll sig borta från äldre.
Citera
2020-05-14, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
"Denne enheten på størrelse med et frimerke overvåker koronasymptomer"

"Enheten kan hjelpe forskere med å kartlegge symptommønstre og tidlige symptomer på koronasmitte."

https://www.dn.no/staticprojects/2020/01/coronaviruset/#53818

Oj intressant, fattade inte allt men det är en liten grej på halsen som mäter symtom alltså.. Verkar ju bra om man kan ha det på sjukhus för patienter eller hemma, för övervakning av patienter.
Citera
2020-05-14, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Både Tegnell och Giesecke pratar ju ofta i media om hur nära vi är flockimmunitet. Tegnell har i början t.o.m. sagt att det är dit man måste nå. Sedan om man talar tystare om det, om man senare märker att det verkar väldigt knepigt att nå dit, så innebär det inte att man inte haft det som ett mål. I SvD idag kallade Arpi det för "hårklyverier" att säga att man inte har det som mål. Jag håller med om det, it's all semantics...

Det är otroligt tydligt att AT och Giesecke hela tiden kollar efter det och uttalar sig hoppfullt om det. Annars skulle de ju inte hållt på och uttala sig i media om sina förhoppningar att det kan ske i april eller maj eller juni.

Att säga att man då inte har det som mål är ganska fånigt. WHO har dessutom fördömt flockimmunitet men det verkar inte nått fram i Sverige.

Jag har sett rätt många presskonferenser och intervjuer med Tegnell och jag har inte hört att han nämner att det är Sveriges strategi. Däremot får han ju frågan då och då
Citera
2020-05-14, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Vem beräknar att 20 000 ska dö? Du själv?

Vem är det som inte gjort något??

Att munskydd och Lockdown är det enda en lågbegåvad Flashbackare förstår sig på vet jag vid det här laget. Men det finns ju dock andra saker men uppenbarligen låter dessa två ord ganska coolt hos gemene tonåring.

Björn Olsen går på känslor och inte vetenskap. Precis som Lockdown och munskydd faktiskt är i dagsläget.

Oh herre.....
Vi får helt enkelt återkomma senare. Orkar inte förklara såhär grundläggande saker längre. Vi är mitt i en pandemi, vi har inte tid att haka upp oss på om 1+1 inte egentligen är =11.
Otroligt asså.
Lockdown och ansiktsmasker ingen vetenskaplig grund bakom?
Wow.
Man kan diskutera om det är värt alla liv man räddar.
Men man kan inte diskutera om det funkar eller inte.
Detta är skrämmande.
Du skrämmer mig.
Citera
2020-05-14, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Förstår du inte vad det innebär för dödstal för Sverige? 50.000

50 fucking tusen, döda. Det Björn Olsen mfl larmat sig hesa om.

Varför är 3% en orimlig siffra? Det är Stockholm som har runt 10% vilka är extremt hårt drabbat jämfört med resten av Sverige.

Jag ser att ditt tänk återfinns bland många som kommenterar på AB med idolbilder av Tegnell. Är ni handikappade eller psykopater som skiter i dödstalen? Ni verkar inte behärska grundskolematematik eller dra slutsatser utifrån faktan som presenteras.
Visst skulle det vara nedslående om bara 3% av Sverige hade haft COVID-19.

Nu tror inte jag på den siffran, men om bara 3% av Sverige hade haft COVID-19 så kan inte barn smitta alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in