2020-05-13, 23:48
Medlem
Knuxs avatar
Jag har lite svårt att förstå Wilmas familjekonstellation?

Är det hennes biologiska pappa eller plast pappa som inte tycker om Wilma?

Både hennes plast mamma och biologiska verkar tyvärr inte helt reko.. ganska dumma individer rent intelligensmässigt.
Citera
2020-05-13, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Det verkar som Sverige inte har någon likhund, dom fick hjälp med hund från Tyskland, Sverige är ett U-land på många områden idag.

Sidan 96-97 beskriver hur polisen söker av med likhundar som är så svenska en hund kan bli.
Citera
2020-05-13, 23:51
Medlem
Knuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicals
"Du har i tidigare förhör sagt att de gjort slut flera gånger, vem är det som gör slut?
Det har varit Tishko som gjort slut alla gånger, för att han inte ville ha henne. När Wilma blir utkastad från Tishko så ringer hon mig eller mamma och ber om att få flytta till någon av oss, men jag kunde inte ta emot henne och mamma sa nej och hos pappa ville hon inte bo hos, hon kom inte överens med pappas nya tjej. Hon hade ingenstans att ta vägen så hon gick tillbaka till Tishko."

"Hur är Tishko mot Wilma när han gör slut och efteråt?
Han ville inte ha med henne att göra, han sa att han inte älskade henne men hon blev ju hemlös och var tvungen att gå tillbaka till honom.Wilma fick be om att få flytta till honom igen."

Vad är det för vidriga vuxna som denna tjej hade omkring sig egentligen?

Hon verkar inte haft mycket uppbackning hemifrån stackars tjej.. inte konstigt att man blir beroende av en psykotisk kurd när man inte är välkommen hem till sin biologiska familj vid 17 års ålder..
Citera
2020-05-13, 23:52
Medlem
Var det bara jag som reagerade att det på pappans foton från brevinkastet såg ut att ligga nån form av skyddspapp på golvet? Typ sån man har när man målar/tapetserar.

Edit: inte lusläst vartenda inlägg. Kan ha missat att någon annan tagit upp ämnet.
Citera
2020-05-13, 23:53
Medlem
barkies avatar
Hur i helvete kan man låta sin minderåriga dotter vara tillsammans med en sån där jävel?!??!? dagens jävla föräldrar alltså.
Citera
2020-05-13, 23:54
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Likeifliksom
Precis min tanke!!! Hur kan man inte reagera liksom?? Om man inte vågar att gå och knacka på dörren, så hade de ju kunnat ringa efter polisen! Det hade kunnat rädda Wilma. Visst, hon hade fortfarande varit grovt misshandlad, men iaf vid liv :-(

Eller hur. Jag menar, ett skrik - visst, då kanske man inte reagerar. MEN i 15-20 minuter??
Citera
2020-05-13, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
HELT OTROLIGT!!

Nu minns jag inte vem som tidigare skrev att det var huvudet man hittade i bostaden, men jag tyckte det verkade fullständigt osannolikt. Men hen hade rätt, så... hatten av, så att säga...

Instämmer helt. När jag först läste det där om huvud i garderoben tänkte jag att det aldrig kan stämma. Men jo. Helt sjukt. Nu ska jag grotta ner mig i FUP.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enial
Var det bara jag som reagerade att det på pappans foton från brevinkastet såg ut att ligga nån form av skyddspapp på golvet? Typ sån man har när man målar/tapetserar.

Edit: inte lusläst vartenda inlägg. Kan ha missat att någon annan tagit upp ämnet.

Vilken sida i FUP?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Jag hade en liknande pojkvän i samma ålder, att bli nedbruten och manipulerad är lättare än man tror..se bara på de som går med i sekter.
Alla kvinnor som misshandlas men stannar kvar, för att de blivit intalade att de är patrask och ingen förutom han vill ha dem.
Skulden är endast tishkos.
Ur rent straffrättslig synvinkel är det rätt sannolikt enbart Tishko som har skuld och skall lagföras.
På ett lite högre ansvarsplan, där inga alls kommer att lagföras, där ser jag de omnämnda figuranterna.
Jag hoppas, att de alla ska bli stigmatiserade, socialt utfrusna. Det har dom gjort sig väl förtjänta av!
Citera
2020-05-13, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Vilken sida i FUP?

539
Citera
2020-05-13, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Har läst en del i fupen och Wilmas föräldrar ger inget bra intryck alls.
Sammanfattning och/eller utdrag?
Citera
2020-05-13, 23:59
Medlem
KnasTramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enial

Hade helt missat detta. Anmärkningsvärt kan man lugnt säga...
Stort tack!

Bilderna finns på s. 528-529.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in