2020-05-13, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Wilmas pappa eller pojkvännens pappa?

Wilmas biologiska pappa
Sid 641-642 samt 706
Får.en konstig känsla, kan ha fel men som sagt så nämns det i olika förhör
Citera
2020-05-13, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jag har funderat över det där med huvudet. Efter händelsen har man ju kunnat läsa att pojkvännen både varit psykotisk, påverkad, avtrubbad och näst intill hallucinerat. Jag tror det är så enkelt så att pojkvännen varit så psykotisk så att han har varit helt "borta" och inte vetat eller kommit ihåg att huvudet fanns kvar i lägenheten. I vart fall har han inte varit i stånd för att göra sig av med det.
Av skäl som T aldrig kommer bry sig med att diskutera fanns W.s huvud kvar i en garderob i hans Lgh. Klokast att Tiga.
Ni som i rollen av amatörutredare försöker er på att förklara och försvara utredarnas senfärdighet med att leta på detta huvud;
Ponera, att det brunnit våldsamt i denna Lgh, 3-4 dygn före det fyndet nu gjordes? Hur hade Ni då sett...på denna senfärdighet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Men GW vet väl fan inget som handlar om juridik. Är detta uttalande efter åtal eller innan?
Känns lagom ljummet oavsett. Väldigt få döms till vård.
Ca, mellan tummen och pekfingret, 230 pers per år döms till rättspsyk. Inte så få alltså.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
...eftersom han inte bara blev uppbränd i en kakelugn, utan huset där kakelugnen fanns i dessutom hann rivas innan utredningen hade kommit tillräckligt långt...

I kakelugnsmordet lyckades GW Larsson få Rodius att erkänna. Då är det inga problem att man inte har kroppen. I det här fallet är det inget problem att inte hela kroppen finns. Det som finns räcker ju för att det ska vara uppenbart att hon är död. Problemet är att fastställa dödsorsaken. Det var ju bristen på dödsorsak som friade Mats Alm, trots att det för alla var uppenbart att han ljög som en häst travade hela tiden. I det här fallet verkar åklagarens pitch vara Vi vet kanske inte exakt hur Wilma dog, men vi kan i alla fall avgöra att hon dog till följd av yttre våld.

Det återstår att se om det flyger i rätten.

Nja, är väl inte allt åklagaren påstår? Finns ju ca 40 punkters bevisning åberopad till styrkande av att just den tilltalade har misshandlat flickan dödligt i sin egen bostad. Efteråt har han inte gjort något för att hjälpa den dödligt skadade flickan (=likgiltighetsuppsåt till dödens inträffande/ mord) utan istället har han styckat henne. Finns inget realistiskt alternativt scenario här direkt.
Citera
2020-05-13, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det kan ha med logistik att göra, panik, psykos, vad som helst. Han gjorde sig av med den stora väskan, eller hur han nu gjort sig av med resten av Wilma. Han kan ha ställt undan väskan bara för att ta hand om senare. Städningen var viktigare. Ett snabbt öga i lägenheten - den ser faktiskt ren ut med blotta ögat om man inte tittar så noga. Men när det var klart så började han få ögonen på sig - han fick helt enkelt inte möjlighet. Han slängde upp den i garderoben. Sen blev han anhållen och sen kom han inte hem mer.
Precis så. Familjen ringde som galningar och folk knackade på dörren i ett kör. Han fick inte med sig alla delar direkt och hann aldrig undanskaffa huvudet. Även städningen visar ju att han inte haft oceaner av tid; små klickar med blod och vävnad skulle han ju kunnat gå och putsa på i veckor om han bara givits chansen.
Citera
2020-05-13, 22:18
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Enligt fupen så var det inte mycket blod i på sängöverkastet. Han kan ha slitit ner det och packat in henne i det gamla duschdraperiet, som du säger, och lagt henne på sängen. Där har hon fått ligga ett tag. Minst 15-20 min i alla fall. Men vad händer sen?

Gud, jag hoppas han inte lyckats med ett självmord idag.

Ja det var en plausibel teori.
Lätt att dra in henne på och haschkorkad som han är så tänker han att materialet är tätt...
Citera
2020-05-13, 22:19
Medlem
Harmandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Har läst en del i fupen och Wilmas föräldrar ger inget bra intryck alls.
Milt sagt. Läste artikeln, där mamman pratar om sista samtalet, i aftonbladet nu. ”Hon ringde för hon behövde pengar till tandläkaren”. Vilken 17åring behöver pengar till käftis? Hennes mamma är lika gammal som jag och borde veta det är gratis till man är vuxen, nu till och med till man är 23. Det stämmer ju inte.
Citera
2020-05-13, 22:20
Medlem
Browndawgs avatar
Sidan 521 i FUP. (enligt siffrorna på själva "pappret")

"Den kompis som kom till Tishko under söndagen när Marcus var hos Tishko, befann sig ute
vid sin bil i samband med att Marcus skulle gå till källaren och kolla runt, och Linda skulle gå
till vinden. När de stod där ute kom en annan kompis dit också, han kom i en privat bil. Han
var väktare på Torp. När han kom till platsen sade han att han nyligen sett Wilma på Torp
med en äldre man. Marcus uppfattade detta som skitsnack, så han lät Linda, Jenny och
Marcus pappa lyssna på honom medan Marcus gick ned i källaren och kollade. Marcus
berättar att hans pappa kanske har mer att tillägga vad gäller den kille som sade att han var
väktare på Torp. Killen kom i alla fall i en vit mindre skåpbil, typ Citroen Berlingo eller
Peugeot Partner."

Försökte någon kompis till Tishko lura bort dom anhöriga från att leta i bostaden? Hmm.
Citera
2020-05-13, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Man blir ju helt matt...av hans dumhet

Sid 921

” Men så sitter det ju även på tejpen på fyndet
– det är en bra fråga det med, men så mina fingeravtryck sitter på tejpen med

Ja, på aluminiumfolien och förpackningen.
– det kommer inte jag ihåg, de asså tejp liksom, om jag tar ut rulltejp då har jag mina fingeravtryck på den, om nån kommer in och lägger hennes huvud i min lägenhet och använder min tejp då har man på sig plasthandskar. Då är de redan där, det har inte jag tänkt på men det kan va så.

Den här personen då som ska ha planterat det här hos dig har onekligen kommit med huvudet opackat då?
– det kan eller i nått annat

Det har inte varit packat i din folie i alla fall förrän det kommer in i din bostad.
– ja det är vad jag antar om man inte har plockat upp mina fingeravtryck från någon annanstans i lägenheten.

Det skulle vara de då, men jag tänker det att den kan inte vara packat när det kommer i alla fall in i din bostad utan det måste packeteras i din bostad eftersom du har folien där.
– foliet måste ha kommit från min bostad, jag vet inte”

Javisst kan hans fingeravtryck på tejpen redan innan ..men max 20 cm av det som är exponerat runtom.
Här handlar det ju om flera meter, iallafall 1-2 m, som använts på de olika lagren

Gud ge mig styrka , vilka lama förklaringar .
Han har nog ju rökt bort en del av sin IQ
Det Enda som är märkligt är att T. alls brytt sig om att (försöka) besvara dessa frågor, i förhör.
Rimligtvis så borde han konsekvent ha Tigit!
Citera
2020-05-13, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Nu känner jag inte till exakt hur det går till i Sverige, men FUP:en har väl inte delgivits MG eller dennes advokat förrän samma dag som den publicerades? Pannbiffen är väl helt enkelt så urbota dum att han inte begripit hur mycket bevis åklagaren satt på, och nu försökte han helt enkelt ta livet av sig?

Kan inte svära på att det ser likadant ut i alla fall, men när jag var häktad misstänkt för narkotikabrott så fick jag FUPen samma dag som åtalet lämnades in.
Min gissning är att han fått den idag.
Citera
2020-05-13, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Men GW vet väl fan inget som handlar om juridik. Är detta uttalande efter åtal eller innan?
Känns lagom ljummet oavsett. Väldigt få döms till vård.
Efter åtalet, såklart! Farbror GW har haft rätt ganska många gånger.
Tv4-nyheterna ca kl 22.15 visade ganska många detaljer nu.
Senast redigerad av Cre8iv 2020-05-13 kl. 22:25.
Citera
2020-05-13, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Av skäl som T aldrig kommer bry sig med att diskutera fanns W.s huvud kvar i en garderob i hans Lgh. Klokast att Tiga.
Ni som i rollen av amatörutredare försöker er på att förklara och försvara utredarnas senfärdighet med att leta på detta huvud;
Ponera, att det brunnit våldsamt i denna Lgh, 3-4 dygn före det fyndet nu gjordes? Hur hade Ni då sett...på denna senfärdighet?

Men du kan inte ha läst vad jag skrev????
Jag skrev vad jag tror var anledningen till att pojkvännen hade kvar huvudet och inte gjort sig av med det. Jag har inte skrivit ett ord om utredarna (läs igen!!) Att polisen har en heeeel del att fundera över, när huvudet funnits där i 1,5 vecka utan att det upptäcktes, är väl ganska självklart??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in