2020-05-13, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag har sträckläst FUP idag. Jag måste ändå säga att fast de inte har hittat kroppen har de lyckats genom undersökning av lägenhet att ändå kunna kartlägga ganska bra vad som hänt och utifrån det känns det övertydligt att det begåtts ett mord, och vem som är skyldig. Jag undrar bara om det är möjligt att bli dömd för mord utan att dödsorsaken kunnat klarläggas. Jag hoppas det. Förfärlig historia.
Enligt min mening är det alldeles för mycket som pekar mot Tishko och att det pekar på mord. Framförallt med tanke på skadorna på hennes huvud och ansikte. Han åker in. Om han överlever sjukhusvistelsen. Vi har inte fått bekräftat vad ambulansfärden dit orsakades av.
Citera
2020-05-13, 21:13
Medlem
Knuxs avatar
Det var som jag misstänkte. Killen har suttit tyst i samtliga förhör den jäveln. Förutom sista förhöret då han börja snacka lite.

Men jag tycker bevisen mot honom är ganska graverande. Det finns ju blod i stort sett överallt i lägenheten.
Citera
2020-05-13, 21:14
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Enligt min mening är det alldeles för mycket som pekar mot Tishko och att det pekar på mord. Framförallt med tanke på skadorna på hennes huvud och ansikte. Han åker in. Om han överlever sjukhusvistelsen. Vi har inte fått bekräftat vad ambulansfärden dit orsakades av.

Ja fast skadorna på huvud och ansikte är inte dödsorsak - på ett sätt hade det varit bra om det fanns skador på huvudet som kunde ha orsakat dödsfallet. Det är den enda osäkerheten. Jag kanske är krass men jag tänker bröstsmärtor/ångest och så måste man utesluta hjärtat?
Citera
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Undrar hur polisen kunde veta att han var just där. Konstigt att han inte tog bilen när han skulle gräva, ser lite konstigt och misstänkt att gå in på tåget med spade.
Det var väl någon som ringt polisen när han gick utmed E6:an.

Han har väl ingen egen bil. Den han använt har väl tillhört hemtjänsten och den kanske han inte hade tillgång till den aktuella kvällen.
Tror inte att han hade någon stor spade med sig på tåget men han kan ha hittat något redskap i förrådet där han bor som han använt.Har man nyss mördat någon kanske man inte är supervass i hjärnan, vad vet jag.Polisen har ju trots allt beskrivit honom som smutsig och det blir man inte av att bara sitta på ett tåg.
Citera
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Det skadorna och spåren kanske uppkom efter att hon dog, vid styckning och/eller pga att han fick vredesutbrott mot hennes döda kropp.

Men sen kan man tänka sig att skador har uppkommit så som jag skrev i mitt förrförrförrförra inlägg om balkongen.
Jag vet inte heller hur det är med "balkongflygningar", hur gärningsmannen hanterar det efteråt.

Blev ni nöjda nu när jag skrev det där om balkongflygningar, eller ska jag behöva lämna tråden igen pga era hotfulla inlägg?
Hade skadorna kommit efter döden skulle det stått...
Du vet, experter kan se sånt 🤷🏼‍♀️
Hotfulla??
Du försvarar en mördare men blir rädd för okända som inte ens vet vem du är...skulle jag haft förmåga att slå någon hade du inte varit prioriterad.
Så tyvärr, ingen idé att du spelar offer..inget handlar om dig.
Citera
2020-05-13, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag har sträckläst FUP idag. Jag måste ändå säga att fast de inte har hittat kroppen har de lyckats genom undersökning av lägenhet att ändå kunna kartlägga ganska bra vad som hänt och utifrån det känns det övertydligt att det begåtts ett mord, och vem som är skyldig. Jag undrar bara om det är möjligt att bli dömd för mord utan att dödsorsaken kunnat klarläggas. Jag hoppas det. Förfärlig historia.

Jadå, går att döma för mord utan klarlagd dödsorsak. Men man måste kunna utesluta alternativa scenarier, t ex olycka. Länk till artikel om sådana situationer:

https://www.svd.se/expert-svart-att-falla-nagon-utan-kropp

Hade man inte hittat någon så avgörande kroppsdel som huvudet hade det blivit svårt. I detta fall hade också kroppsdelen dödliga skador vilket underlättar bedömning av dödsorsak.
Citera
2020-05-13, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Av vad man kan läsa i FU bör han vara rökt när det gäller mord. Åklagaren garderar upp åtalet med vållande, misshandel, griftefrid, men kan man bara utesluta annan än gm i den här lägenheten så bör det räcka.
Han har kletat ner varenda folie och tejp runt huvudet, så skall man då påstå att han enbart hanterat död kropp? Hela lägenheten är blodbesudlad, kuddvar som slängdes i sopor som visar blod från W.
Man har den viktigaste delen så som huvudet och som tillsammans med blodbilden kan ange ett händelseförlopp som anger skador av trubbigt våld både innan och efter dödens inträde.
Citera
2020-05-13, 21:17
Medlem
Pusselhelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Du har läst fupen?
Sett bilderna på blodet överallt?
Slog hon sig själv alltså?så blodet stänkte?
Nej förresten. Bortse från frågorna, vet ändå bortförklaringarna å hans vägnar 😖
Hur i helvete kan man ge honom försvar??
Tvi

Agree....En jävla bedrift att slå in ögongloben på sig själv....
Citera
2020-05-13, 21:18
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pusselhelvete
Ingen idé att motbevisa dessa människor. Deras skygglappar är för stora och de klarar inte av att inse det mest uppenbara. Precis som polisen med en garderob med en resväska....
Han var säkert född muslim men bytte väl religion..tydligen sd:are dessutom, och dyrkade Trump..
Iq-0.0
Citera
2020-05-13, 21:18
Medlem
Har det kommit fram än varför ex pojkvännen fick föras akut till sjukhus? Kan det vara ett självmordsförsök.
Citera
2020-05-13, 21:20
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av *nickName
Jag hade gärna velat se en viss forumists analys på FUP. Kanske kan man ha sprutat in blodet i lägenheten med brandslang?

Du hade helt rätt med din teori. En ”Gyllensvaanare” .
Citera
2020-05-13, 21:22
Medlem
Man undrar ju hur illa det faktiskt såg ut, huvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in