2020-05-13, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siggehitz
Läs mitt inlägg igen för helvete... HELA
Högerklicka när du skall ladda ner så slipper du spam. Och den tar en stund på sig. Annars finns fupen lite här och var i tråden. Sorry - men du är nummer 32 som frågar.
Citera
2020-05-13, 20:57
Medlem
SmygarBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Misstänker att han fick panik efter att ha dödat henne och satte sig på ett tåg mot Göteborg, men i höjd med Ljugskile ångrar han sig och inser att han måste hem och städa undan allt. Hans beteende på E6:an säger en del, han var inte helt med i matchen. Polisen kör till och med hem honom. Synd dom inte kikade in i lägenheten samtidigt, men det fanns nog ingen anledning till det just då.

Ja precis, make sense.

Blir för övrigt hyffsat provocerad av att han sitter och flinar under tiden polisen förhör honom. Helt jävla nonchig. Hoppas, hoppas åklagaren verkligen får till det på förhandlingen så han får livstid. Helt sjukt annars. Oavsett om man inte har resten av kroppen så huvudet, allt blod, avsaknaden av alternativa gärningsmän mm borde ju räcka.

Va hans pappa också misstänkt ett tag? Ursäkta för alla mina frågor, men jag har inte riktigt hängt med hela vägen i detta fall.
Citera
2020-05-13, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Dom letade helt enkelt inte efter ett huvud. De sökte efter bevis att ett brott begåtts. Och det hittade man. De flesta skulle nog tänka sig att om man inte hittar en hel kropp så inte fan hittar man ett huvud i en väska i en garderob. Det är människor och inget brott är det andra likt.

Polisen jobbar märkligt. Såklart de ska kolla i väskor, där kan ju finnas spår av blod eller annat.
Citera
2020-05-13, 21:02
Medlem
Citat:
Hundratals frivilliga trotsade mörkret och kylan för att leta efter Wilma Andersson.
Samtidigt besökte hennes ex-pojkvän McDonalds med några vänner – och spelade tv-spel hemma i lägenheten.

I en sopcontainer har polisen hittat kuddstoppning med blodfläckar. Även i avloppet har stoppningsmaterial påträffats.
På kvällen tog sig mannen till stationen i Uddevalla och hoppade på tåget mot Göteborg. Men i Ljungskile gick han av, och beslutade sig för att promenera hem igen.

https://www.aftonbladet.se/a/JoayVX
Citera
2020-05-13, 21:04
Medlem
Jag har skummat igenom Fupen men undrar om det står något om ett fynd en privatperson gjorde i skogen strax utanför stan. Nämligen en plastsäck med tre par blodiga handskar i?

Jag hittar inget om detta. Men enligt rykte ska detta ha inträffat samtidigt som FiKK och missing People letade efter Wilma utomhus
Citera
2020-05-13, 21:04
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
Vad är teorin med att han vandrar efter vägen där mitt i natten? Ströläste bara den delen av FUPen. Att folk ringt in och en polis åkte dit.
Han har köpt en biljett till Göteborg men går av i Ljungskile. Där anländer han kl 19.22 och är där tills 20:53 då han återvänder norrut. Kl 21: 56 blir han upplockad av polis av någon som larmat att en man går utmed E6. Han är då smutsig.
Frågan är (som Tishko inte vill besvara):
1) Vad gör han i Ljungskile mellan 19.22 - 20:53?
2) Var har han varit när polisen plockar upp honom en timma senare?

Min spekulation är att han letat efter ett gömställe för kroppen och att han senare återvänt dit med bil där han begravt kroppen
Citera
2020-05-13, 21:06
Medlem
Citat:
Högerklicka när du skall ladda ner så slipper du spam. Och den tar en stund på sig. Annars finns fupen lite här och var i tråden. Sorry - men du är nummer 32 som frågar.

Tack! Visste att den låg i trådstart, dock inte att det tillkommit en andra länk...
Citera
2020-05-13, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avaro
Dock är han kristen, lol.
Hur många kristna heter Ahmed i förnamn?
Citera
2020-05-13, 21:07
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Professorn har uppenbarligen ändrat sig:

GW om Wilma-fallet: "Han kommer dömas för mord"
På onsdagen åtalades Wilmas pojkvän misstänkt för mord. Polisen har bland annat hittat omfattande blodspår och en kroppsdel i mannens lägenhet – men resten av kroppen är fortfarande försvunnen. Leif GW Persson är säker på att pojkvännen blir dömd för mordet.
– Den här killen kommer åka in, säger han.

Jag har sträckläst FUP idag. Jag måste ändå säga att fast de inte har hittat kroppen har de lyckats genom undersökning av lägenhet att ändå kunna kartlägga ganska bra vad som hänt och utifrån det känns det övertydligt att det begåtts ett mord, och vem som är skyldig. Jag undrar bara om det är möjligt att bli dömd för mord utan att dödsorsaken kunnat klarläggas. Jag hoppas det. Förfärlig historia.
Citera
2020-05-13, 21:09
Bannlyst
Citat:
Så hon slog sig själv i huvudet med trubbigt föremål och skadade sitt eget ansikte med olika sorters verktyg? Läs fupen.

Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Du har läst fupen?
Sett bilderna på blodet överallt?
Slog hon sig själv alltså?så blodet stänkte?
Nej förresten. Bortse från frågorna, vet ändå bortförklaringarna å hans vägnar 😖
Hur i helvete kan man ge honom försvar??
Tvi

De skadorna och spåren kanske uppkom efter att hon dog, vid styckning och/eller pga att han fick vredesutbrott mot hennes döda kropp.

Men sen kan man tänka sig att skador har uppkommit så som jag skrev i mitt förrförrförrförra inlägg om balkongen.
Jag vet inte heller hur det är med "balkongflygningar", hur gärningsmannen hanterar det efteråt.

Blev ni nöjda nu när jag skrev det där om balkongflygningar, eller ska jag behöva lämna tråden igen pga era hotfulla inlägg?
Citera
2020-05-13, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnasTrams
Vad hände med bilen, "Kugan", där Wilmas blod har hittats? Polisen tjatar om den i flera förhör med MGM's föräldrar (s. 652 m.m.). Även omnämnd i förhör med MGM (s. 884).

Höger sida fram i pb KBZ422
En liten blodbesudling på solskyddet hittades i KBZ422 och DNA provet visar att det kom från Wilma.
(Grad +4),

Bagagerumsmatta. I bagagen pb KBZ422

DNA För en besudling i anslutning till uppdraggivarens märkning
erhölls indikation på blodförekomst men DNA som kan jämföras
mot person kunde inte påvisas

Finns inte mycket av bilen i fråga. Inte heller höll misstanken om medhjälpare. Han fixade det mesta själv enligt min uppfattning.

Citat:
Ursprungligen postat av Nigeralia
Hur många kristna heter Ahmed i förnamn?
Konvertiter som har sitt arabiska namn kvar. Är det viktigt för själva mordet om han var kristen eller muslim?
Senast redigerad av Browser 2020-05-13 kl. 21:11.
Citera
2020-05-13, 21:10
Medlem
Pusselhelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Döpt Ahmed och kristen?

Och textar "inshallah"....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto