2020-05-13, 20:02
Medlem
Sobrilbils avatar
Låter som att PU fått ett tips om att ett vapenfodral ska finnas i huset. Okej, vi åker ut och kikar.
Citera
2020-05-13, 20:02
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Om han nu inte är så het varför har de blivit förhörda, topsade och fått sina hus genomsökta?

Min tanke har nog varit att de behöver kunna avskriva honom enligt konstens alla regler eftersom det blev så uppmärksammat i media efter TPs bok. Har likt många andra svårt att få ihop hur han skulle hunnit skjuta Palme.
Citera
2020-05-13, 20:05
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Låter som att PU fått ett tips om att ett vapenfodral ska finnas i huset. Okej, vi åker ut och kikar.

Hur många är det egentligen som lämnar kvar en massa prylar när de flyttar? "Jävlar, nu glömde jag mitt vapenfodral till pistolen jag sköt statsministern med!"
Citera
2020-05-13, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Vad jag har förstått så startades en förundersökning gentemot SE med någon form av tidslinje.
Då undrar man ju varför inte utredarna kollade upp det här med att SE skulle ha varit ute och druckit middag? Be SE berätta vilken restaurang/bar och sen kollat upp det. Om det sen visade sig inte stämma, så hade det ju bara varit ett i raden av alla "lögner" som man sedan kunde spinna vidare på.
Jag har inte kunnat se att det finns en uppgift om var SE "drack middag".
Om han ens drack middag.
Det är ju bara Anna-Lisa Gahns egna teorier.
Luktade han sprit hade han ju kunnat dricka från medhavd flaska uppe på kontoret.
Vem vet om han inte bara var nere hos Ljubisa N och tog en burgare?
Om han drack middag är ingen som vet.
Citera
2020-05-13, 20:16
Medlem
Mycket surr om SE.

Pratat släkt, varit i hans gamla hus, kanske Dna på byxor(kan va naturligt om SE var med vände på OP)

Men tänk om SE:s Dna finns på Palmes rock på vänster axel?

Då är fläsket stekt för SE
Citera
2020-05-13, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Mycket surr om SE.

Pratat släkt, varit i hans gamla hus, kanske Dna på byxor(kan va naturligt om SE var med vände på OP)

Men tänk om SE:s Dna finns på Palmes rock på vänster axel?

Då är fläsket stekt för SE
Inte riktigt. Han hade ju teoretiskt kunna röra vid axeln om han var med och vände på honom.
Citera
2020-05-13, 20:29
Medlem
Suckmesidewayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Vad jag har förstått så startades en förundersökning gentemot SE med någon form av tidslinje.
Då undrar man ju varför inte utredarna kollade upp det här med att SE skulle ha varit ute och druckit middag? Be SE berätta vilken restaurang/bar och sen kollat upp det. Om det sen visade sig inte stämma, så hade det ju bara varit ett i raden av alla "lögner" som man sedan kunde spinna vidare på.
Jag har inte kunnat se att det finns en uppgift om var SE "drack middag".
Samtidigt borde det vara så här; SE var ju ofta i tidningen direkt efter mordet så servitriser/servitörer/bartenders i närliggande restauranger/barer borde ha reagerat o lämnat vittnesmål om att SE varit hos dem i så fall. Om SE var ofta ute o drack middag hade han säkert bara ett fåtal ställen som han gick till.
Citera
2020-05-13, 20:31
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suckmesideways
Samtidigt borde det vara så här; SE var ju ofta i tidningen direkt efter mordet så servitriser/servitörer/bartenders i närliggande restauranger/barer borde ha reagerat o lämnat vittnesmål om att SE varit hos dem i så fall. Om SE var ofta ute o drack middag hade han säkert bara ett fåtal ställen som han gick till.

Å andra sidan kan man ju ha flaska på rummet och äta mat när man går ut. Om man är alkis är vill man i första hand ha mycket sprit, inte dyr sprit.
Citera
2020-05-13, 20:32
Medlem
Gothuss avatar
https://m.youtube.com/watch?v=A5RBcHX36Rw

Vilka mellanhänder och italienska kontakter i den affären är klarlagt till viss del men det finns säkert en del kvar.
Citera
2020-05-13, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc
Hur många är det egentligen som lämnar kvar en massa prylar när de flyttar? "Jävlar, nu glömde jag mitt vapenfodral till pistolen jag sköt statsministern med!"

om vi ska spekulera lite så kan det möjligen vara som så

att man har hittat vapnet och fått tips om att se hade någon typ av lönnfack (som inte nuvarande ägare känner till)i villan där han har förvarat vapnet någon gång under resans gång

och då kollar man väl upp detta och hoppas på att hitta något? kanske ett vapenfodral?

men det var troligen tomt (lönnfacket)?
Citera
2020-05-13, 20:38
Medlem
Suckmesidewayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Å andra sidan kan man ju ha flaska på rummet och äta mat när man går ut. Om man är alkis är vill man i första hand ha mycket sprit, inte dyr sprit.
Jo men även servitriser där det serveras mat borde ha reagerat.
Citera
2020-05-13, 20:40
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suckmesideways
Jo men även servitriser där det serveras mat borde ha reagerat.
Att de tre timmar innan mordet serverat mat till ett palmemordsvittne?

Inget ringa polisen för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in