Citat:
Ursprungligen postat av
Sleeptalker
Är det inte bara till att kika på den bistra verkligheten och det fan rakt i ansiktet Sverige istället för en massa jävla siffror som på skiner om något annat. För en gångs skull.
Rondellen i stan där jag bor som alltid var smockfull av bilar när jag slutade mitt jobb är bara halvfull av bilar om ens det nuförtiden. På fredagar är det nästan ödsligt patetiskt få bilar jämfört med innan. Kontorsråttorna har väl flytt fältet hem till sina bon - men ändå.
Och när jag åker och handlar är det närmast trafik som vanligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sleeptalker
Vart fan är alla, tänker jag då?!
Och jag undrar varför alla är ute och kör bil. Har dom inte förstått att dom ska hålla sig hemma.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sleeptalker
Och så här kan det väl ändå fan inte hålla på i längden. Alla kan inte få jobba hemifrån era lata kontors-as.
Jag ser att på Twitter (företaget alltså) lovade att alla som ville skulle få fortsätta jobba hemma. Permanent alltså.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sleeptalker
Det verkliga raset kommer när medelklassen inser att varken deras jobb eller bostäder är så ... ehum, prisvärda som de alltid trott.
Ska folk sluta med mobiltelefoner, datorer och internet?
Jag brukar ju uppmärksamma för nationalister/anti-globalister att det är vad som gäller om deras politik skall gälla. Men dom fortsätter och skriver här. Inte ens dom klarar av att vara konsekventa med sin förordade politik.
Varför skall då andra sluta? Och sluter man inte så kommer ju jobben vara kvar.
Och är jobben kvar är inkomsterna det, och konsumtionen och värdet på bostäderna.