2020-05-13, 18:15
Medlem
KarlFarbmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matte01
Om vi tar o fokuserar på kroppen! Finns det något i FUP som kan ge oss en aning om möjliga platser han kan ha dumpat resten?

Har inte läst hela FUP, men känns det inte mest troligt att han dumpat den samma kväll i Ljungskile, innan han plockades upp av polisen? Kanske styckat av delar av kroppen och spolat ner och sen torso och stumpar i en väska. Det fanns ju fyrkantiga blodspår som skulle kunna vara från en väska skrev någon tidigare. Stämmer ju i viss mån överens med tillvägagångssättet kring huvudet som paketerade i väska och kanske planerades att röjas undan vid senare tillfälle?
Dessutom var han smutsig när han hittades av polis och de har avfärdat hans historia om att det var pga att han hamnat i slagsmål.
Min tanke är att han antingen grävt ner, eller kan han ha sänkt kroppen i nått vattendrag?
Citera
2020-05-13, 18:15
Medlem
När jag laddat ner förundersökningen så är sidan blank, varför funkar det inte?
Citera
2020-05-13, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollegah1
Finns det någon vettig förklaring till att man missade väskan med kroppsdelen vid första husrannsakan hemma hos den mt?
Egentligen inte eftersom polisen hade en likhund på plats innan 28 nov, och i rapporten från den dagen står att de kände en distinkt lukt när de gick in i lägenheten. Då hade kroppsdelen legat där i 14 dagar. Ingen, inte ens hundar kände liklukten innan dess? My ass!
Citera
2020-05-13, 18:17
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollegah1
Finns det någon vettig förklaring till att man missade väskan med kroppsdelen vid första husrannsakan hemma hos den mt?

Läste någonstans i morse att polisen inte gör en mer ingående undersökning i inledningsskedet för att lägenheten ska vara så orörd som möjligt.
Citera
2020-05-13, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Vad hände egentligen med hans USA resa? Han blev aldrig insläppet? Och efter det blev han ännu mer psyko. Jag tror stenhårt på psykos i detta fallet
Han hade ljugit i sitt visum. Han hade varit i Iran, och det hade han nekat till. Jag kan inte visumreglerna så fråga mig inte om det. Jag fick intrycket att han stoppades redan på Arlanda.
Citera
2020-05-13, 18:18
Medlem
Skulle någon kunna bekräfta att det inte finns några bilder på kroppsdelar/huvud i FUPen som länkas på första sidan. Blodspår, blodiga kläder etc går bra men jag klarar inte av att se kroppsdelar :/
Citera
2020-05-13, 18:19
Bannlyst
Kan araben ha påverkats av Kungadömet Saudiarabiens styckningsmord av JK?

Citat:
”Assassination of Jamal Khashoggi. ... Khashoggi's final moments are captured in audio recordings, transcripts of which were subsequently made public.
The Turkish investigation concluded that Khashoggi had been strangled as soon as he entered the consulate building, and that his body was dismembered and disposed of.”
https://en.wikipedia.org/wiki/Assassination_of_Jamal_Khashoggi
Senast redigerad av Anonymaalko 2020-05-13 kl. 18:22.
Citera
Medlem
KarlFarbmans avatar
Angående sista samtalet till mamman.
Kan det hända att tandläkarpengarna helt enkelt är en lögn och att GM tvingat henne att ringa och begära pengar från mamman? Kanske han var pank, han använde ju ändå hennes bankkort under dagen och senare på kvällen.
Och han är ju on record för att tvingat henne till rätt sjuka saker tidigare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Ja absolut. Han är körd när det gäller det. Jag ville bara uppmärksamma tråden på att han faktist lämnat en förklaring till det. Om än en kass sådan. Han satt ju tyst i väldigt många förhör, stirrade i taket, gäspade, skrattade ibland, kissade på sig mitt i ett förhör, osv. Men sen på slutet pratade han lite.

Förstår. Du har rätt. En förklaring men tunn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av betongplong
Skulle någon kunna bekräfta att det inte finns några bilder på kroppsdelar/huvud i FUPen som länkas på första sidan. Blodspår, blodiga kläder etc går bra men jag klarar inte av att se kroppsdelar :/

Finns inget på huvudet eller kroppsdelar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlFarbman
Har inte läst hela FUP, men känns det inte mest troligt att han dumpat den samma kväll i Ljungskile, innan han plockades upp av polisen? Kanske styckat av delar av kroppen och spolat ner och sen torso och stumpar i en väska. Det fanns ju fyrkantiga blodspår som skulle kunna vara från en väska skrev någon tidigare. Stämmer ju i viss mån överens med tillvägagångssättet kring huvudet som paketerade i väska och kanske planerades att röjas undan vid senare tillfälle?
Dessutom var han smutsig när han hittades av polis och de har avfärdat hans historia om att det var pga att han hamnat i slagsmål.
Min tanke är att han antingen grävt ner, eller kan han ha sänkt kroppen i nått vattendrag?
Jag ska fokusera på o läsa igenom FUP nu ikväll o inatt ordentligt! Så får vi se om vi kan hitta något!
Citera
2020-05-13, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Dom menar att dom inte letade kroppsdelar inledningsvis i lägenheten, utan dom letade kroppen utomhus. Så man säkrade bara spår, som blodspår osv, i början inne i lägenheten. Sedan inväntade man likhundar. Men när man väl fick dit likhund så luktade hela lägenheten lik, och man kunde själv känna att det kom från garderoben.

Rättsläkaren har svårt att fastställa dödsorsak bland annat på grund av förruttning. Så det hade varit en fördel om den väskan hade kollats snabbare, det håller jag med om.

Helt otroligt om detta är sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in