2020-05-13, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antitesify
Blodspår precis överallt. Soppåsar med DNA från honom och Wilma. med mera. Sorglig läsning men man slipper oroa sig för att han ska gå fri iallafall.

Var kroppen finns kommer han aldrig att berätta.

Men blir han bara dömd till brott mot griftefriden blir det ju bara ett par års fängelse om det inte blir rättspsykiatrisk vård. Det är ju nästan ingen tid alls.
Citera
2020-05-13, 17:25
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Att tonåringar är ekonomiska slukhål är välbekant. Men det är något som inte stämmer, det där om att hon behövde pengar till tandläkare, som uppenbart är kostnadsfritt för 17-åringar. Wilma kanske körde en liten lögn för att få pengar av mamma?

Kan det inte handla om någon estetisk grej - typ tandblekning - som inte bekostas av det offentliga?

Snubben var ju missnöjd med Wilmas utseende och tvingade henne att sova sminkad eftersom hon annars skulle vara för ful. Han tyckte säkert att hennes tänder behövde bli lite vitare.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Han kunde inte förklara varför hennes huvud hittats i bostaden, eller varför hans fingeravtryck funnits på flera av fynden som polisen kopplar samman med brottet

Enligt FUP finns det 14 st fingeravtryck från T.
flera av lagren av aluminiumfolie och tejp

Sidan 878
”Har du på något sätt hanterat fyndet?
– ingen kommentar

Nu är det inte bara DNA från dig utan även fingeravtryck. Vart enligt din uppfattning skulle de fingeravtrycken sitta på fyndet i så fall?
– ingen kommentar

Det finns 14 avtryck från dig på fyndet.
– ingen kommentar

Förstår du nu att med tanke på att det finns flera avtryck från dina fingrar/händer på flera lager av fyndet så kommer du aldrig att kunna ge en annan förklaring än att du har hanterat huvudet. Vad hindrar dig från att berätta
– ingen kommentar”

Ungefär som dubbelmördaren Edvin Gyllensvaan

Lite senare i förhör förklarar han att någon kan ha använt hans aluminiumfolie hade på rulle i köket, som han använt för att packa sin marijuana med. Och då har hans fingeravtryck hamnat på rullen tidigare.
Citera
Medlem
Citat:
Ange gärna sida i förhör, det underlättar för oss alla 👍🏻

sid 641-642
706
de nämner det lite i olika föhör, men detta var det jag kunde hitta nu iallfall. Som sagt jag kanske misstolkar, men får bara en konstig känsla
Alltså de nämner hennes relation med pappan i olika föhör, och det är maskerat
Senast redigerad av H.Marin 2020-05-13 kl. 17:29. Anledning: edit
Citera
2020-05-13, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
Varför åkte kräket in på sjukhus?
Letat i tråden, men inte hittat

Och hur fan känner sjuksköterskorna som tvingas behandla honom
Jag utgår från att de inte är anställda för att "känna" utan för att ge adekvat vård till den som beöver just vård.

Skulle de enligt dig slippa ge vård åt en rattfyllerist som skadat sig när h*n kört i diket?

Tishkos vårdbehov är sannolikt mycket stort.
Vi har bara sett början av det.
Glöm inte att han redan, under häktningstiden, har vårdats på rättspsykiatrisk klinik.
Citera
2020-05-13, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Aha, du tror alltså att hon var vid liv när han plockades upp kring Ljungskile? Jag är tveksam till det. Varför tror du det?
Här var jag snabb på tangentbordet, möjligen.

Såhär: Bozze4evigt (den jag svarade en bit bak i konversationen) hade uppfattat att tidslinjen såg ut såhär:

Citat:
21-tiden larmas det om att MGM vandrar längs E6. Blir upplockad och avsläppt strax före 22 i närheten av lägenheten.

Men det är först vid 22-tiden som grannar uppmärksammat oljud, bråk och duns från lägenheten? Var W alltså vid liv när MGM åkte till Ljungskile ?

Så ja, det var därför jag skrev som jag gjorde. Men premissen kanske inte stämmer, Bozze4evigt medger själv att denne kan ha missuppfattat.
Citera
Medlem
STABILO99s avatar
Kurder, araber och annat semitiskt folk är ytterst kontrollerande. Att bli tillsammans med någon sådan som svensk tjej är en mycket farlig väg att gå. Tråkigt att Wilmas föräldrar inte lärde henne det.
Citera
Medlem
Citat:
Han kunde inte förklara varför hennes huvud hittats i bostaden, eller varför hans fingeravtryck funnits på flera av fynden som polisen kopplar samman med brottet

Enligt FUP finns det 14 st fingeravtryck från T.
flera av lagren av aluminiumfolie och tejp

Sidan 878
”Har du på något sätt hanterat fyndet?
– ingen kommentar

Nu är det inte bara DNA från dig utan även fingeravtryck. Vart enligt din uppfattning skulle de fingeravtrycken sitta på fyndet i så fall?
– ingen kommentar

Det finns 14 avtryck från dig på fyndet.
– ingen kommentar

Förstår du nu att med tanke på att det finns flera avtryck från dina fingrar/händer på flera lager av fyndet så kommer du aldrig att kunna ge en annan förklaring än att du har hanterat huvudet. Vad hindrar dig från att berätta
– ingen kommentar”

Ungefär som dubbelmördaren Edvin Gyllensvaan

Bra fynd i det sammanhanget då det vore osannolikt att han matat ut folie från tullen vid tidigare tillfälle och råkat fingra på den då. Han är solklart bunden till åtminstone hanteringen av huvudet.
Citera
2020-05-13, 17:29
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Kan det inte handla om någon estetisk grej - typ tandblekning - som inte bekostas av det offentliga?

Snubben var ju missnöjd med Wilmas utseende och tvingade henne att sova sminkad eftersom hon annars skulle vara för ful. Han tyckte säkert att hennes tänder behövde bli lite vitare.

Jo, jag nämnde just det tidigare, att det kanske var något som inte bekostas. Tandblekning var en bra poäng. Kan varit det. Men 17-åringa tjejer har väl normalt sett vita tänder?
Citera
2020-05-13, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Här var jag snabb på tangentbordet, möjligen.

Såhär: Bozze4evigt (den jag svarade en bit bak i konversationen) hade uppfattat att tidslinjen såg ut såhär:

Så ja, det var därför jag skrev som jag gjorde. Men premissen kanske inte stämmer, Bozze4evigt medger själv att denne kan ha missuppfattat.

Hoppas föräldrarna mår dåligt livet ut allt som hände med henne i stor sätt deras fel! Tjejen va 15 år när de träffades o förälldrarna gjorde ingenting mot flyktingen nu ska de leva med det så hoppas de gör ont!
Citera
2020-05-13, 17:32
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Jo, jag nämnde just det tidigare, att det kanske var något som inte bekostas. Tandblekning var en bra poäng. Kan varit det. Men 17-åringa tjejer har väl normalt sett vita tänder?

Haha. Jag hade kunnat göra något sådant själv i hennes ålder för att greja lite pengar...
Citera
2020-05-13, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Lite senare i förhör förklarar han att någon kan ha använt hans aluminiumfolie hade på rulle i köket, som han använt för att packa sin marijuana med. Och då har hans fingeravtryck hamnat på rullen tidigare.

Det kommer ju inte bli en trovärdig förklaring i rätten så han är solklart bunden till hanteringen av huvudet.

Att mata ut några meter aluminiumfolie för att sen spara den kommer bli en osannolik berättelse för alla som vet hur aluminiumfolie fungerar. Kör han den är det spikat att han åtminstone döms för brott mot griftefrid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in