Citat:
Ursprungligen postat av
Olbars
Åkte han verkligen till Ljungskile just då? Jag läste att händelsen med hemskjuts ska ha varit "norr om Ua". Alltså åt motsatt håll.
Däremot vet jag att det fanns en "händelserapport från Ljungskilepolisen" ifrån samma dag som T greps som låg till grund för häktning.
Om någon med FUP kan säga vad som stod i den får ni gärna citera mig - jag har varit nyfiken i månader!
Han gick på E6 norr om Ljungskile, mot Uddevalla, när privatpersoner larmade om honom.
"Hej, jag åkte E6:an norrut här. Det går en totalt svartklädd man på E6:an norr om
Ljungskile, är det något som ni behöver titta på"
Polisen plockade upp honom här: (den 14 november)
"Vi åkte ut till Torpmotet och körde E6 söderut mot Ljungskile. Vi såg ingen gå norrut på E6,
men vi körde ned och vände nere vid Lyckornamotet för att kunna se bättre.
Jag satt passagerare och Pa Torstensson körde bilen.
När vi passerade Ljungskilemotet norrut hade vi inte sett något och vi körde några hundra
meter till utan att se någon och då sa vi att han lär nog inte gå här utan har tagit sig av
motorvägen.
Vi körde på norrut och enligt min mening så var vi ca mitt emot Ljungskilemotet och
Lerbomotet och då ropade jag till då en mörkklädd man gick i vägrenen på väg norrut.
Vi stannade bilen och slog på blåljusen så att vi inte skulle kunna bli påkörda för det var helt
svart ute."