2020-05-13, 16:50
Medlem
Har aset försökt ta livet av sig??

Fråga, om det nu var nerlusat av blod, ändå hade pappan besökt lägenheten? han borde sett blod då kan man tycka???
Citera
2020-05-13, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bozze4evigt
En sak jag funderar på

Sista livstecknet från W var 17:03 med ett samtal från hemligt nummer till hennes mamma.

MGM köper biljett på jvgs-stationen strax före 19. Åker till Ljungskile framme 19:22

21-tiden larmas det om att MGM vandrar längs E6. Blir upplockad och avsläppt strax före 22 i närheten av lägenheten.

Men det är först vid 22-tiden som grannar uppmärksammat oljud, bråk och duns från lägenheten? Var W alltså vid liv när MGM åkte till Ljungskile ?

Var det en manöver att köpa tågbiljett med hennes kontokort, åka till Ljungskile och promenera tillbaka för att ta livet av henne?

Eller har jag fattat något fel? 🤔
Åkte han verkligen till Ljungskile just då? Jag läste att händelsen med hemskjuts ska ha varit "norr om Ua". Alltså åt motsatt håll.

Däremot vet jag att det fanns en "händelserapport från Ljungskilepolisen" ifrån samma dag som T greps som låg till grund för häktning.
Om någon med FUP kan säga vad som stod i den får ni gärna citera mig - jag har varit nyfiken i månader!
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud

Fråga, om det nu var nerlusat av blod, ändå hade pappan besökt lägenheten? han borde sett blod då kan man tycka???

Nedsudlingen synd bara när polisens tekniker har sprutat reagensvätska på ytorna. Väldigt stora områden runt hela lägenheten lyser upp i blått.

Annars fanns det bara mindre blodspår efter väggar och lister, runt om i lägenheten. Även på möbler. Som var synliga för ögat vid en noggrannare titt.
Citera
Medlem
Citat:

Ne, för det var städat blod. Det syntes efter dom behandlat ytor och golv med Bluestar Forensic som är ett medel bestående av luminol. Blodspår b.la. börjar lysa blått då.
Citera
2020-05-13, 16:54
Medlem
Frågan är om han erkänner var han dumpat kroppen? De anhöriga vill ju begrava henne.
Citera
2020-05-13, 16:55
Medlem
Groggnaks avatar
Citat:

Där låg inga blodpölar på entrémattan direkt. Inget som man snabbt slänger ett getöga på och lägger ihop 2+2. Spåren upptäcktes först efter forensisk undersökning. Alltså ingen man upptäcker om man inte explicit letar efter det.
Citera
2020-05-13, 16:57
Medlem
Har ett par bärs redo, väntar bara på nyheterna ska bekräfta att han tagit sitt liv sen så ska jag fira lite smått.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Åkte han verkligen till Ljungskile just då? Jag läste att händelsen med hemskjuts ska ha varit "norr om Ua". Alltså åt motsatt håll.

Däremot vet jag att det fanns en "händelserapport från Ljungskilepolisen" ifrån samma dag som T greps som låg till grund för häktning.
Om någon med FUP kan säga vad som stod i den får ni gärna citera mig - jag har varit nyfiken i månader!

Han gick på E6 norr om Ljungskile, mot Uddevalla, när privatpersoner larmade om honom.

"Hej, jag åkte E6:an norrut här. Det går en totalt svartklädd man på E6:an norr om
Ljungskile, är det något som ni behöver titta på"

Polisen plockade upp honom här: (den 14 november)

"Vi åkte ut till Torpmotet och körde E6 söderut mot Ljungskile. Vi såg ingen gå norrut på E6,
men vi körde ned och vände nere vid Lyckornamotet för att kunna se bättre.
Jag satt passagerare och Pa Torstensson körde bilen.
När vi passerade Ljungskilemotet norrut hade vi inte sett något och vi körde några hundra
meter till utan att se någon och då sa vi att han lär nog inte gå här utan har tagit sig av
motorvägen.
Vi körde på norrut och enligt min mening så var vi ca mitt emot Ljungskilemotet och
Lerbomotet och då ropade jag till då en mörkklädd man gick i vägrenen på väg norrut.
Vi stannade bilen och slog på blåljusen så att vi inte skulle kunna bli påkörda för det var helt
svart ute."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja sidan 573
MYCKET SVARTSJUK, KONTROLLERANDE, tryckte ned, kränkte och slog henne.
Fyfan så tragiskt att läsa
Citera
Medlem
kraftfoders avatar
En sak gör mig fundersam:
17-åriga Wilma Andersson misstänks ha mördats av sin ex-pojkvän.
Sista kända telefonsamtalet gick till hennes mamma.
”Hon behövde låna pengar till tandläkaren”, berättar mamman i förhör.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BRp1Kg/mamman-om-sista-samtalet-med-wilma

Är jag felinformerad om att tandvården är kostnadsfri till och med 20 år?
Varför behövde Wilma låna till tandläkaren? Var lånet egentligen avsett till GM som är 23?
Eller minns mamman fel?

Jag tycker denna detalj är knepig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Victoriano
Det är smetat blod på insidan av köksskåp, golvlister, sönder hackat golv i duschen. Troligtvis inget man skulle märka om man stod i dörren i hallen.

Troligen efter flera brottsplatsundersökningar rev polisen till slut upp golv, lister mm. enligt en granne som skrev här i tråden då det hände. Kan vara tom. efter att Wilmas huvud hade hittats?
Men att hitta blod i köksskåps insida? Märkligt öht!
Citera
2020-05-13, 17:00
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.Marin
Jag håller på att läsa fupen nu, är nästan klar. Jag vet inte om jag misstolkar detta då det är maskat i flera förhör, men antyder de att Wilmas biologiska pappa utnyttjande henne sexuellt? Eller har jag helt missförstått?

Ange gärna sida i förhör, det underlättar för oss alla 👍🏻
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in