2020-05-13, 16:41
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Innan Marcus och Linda lämnade Tishkos lägenhet stod de i hallen. Linda sade att hon hade
sett något rött vid fönsterbläcket. Linda frågade Tishko om Wilma blött näsblod, Tishko sade
att det röda var läppstift.

I köksfönstret såg jag papper med vad som såg ut som blod. Tishko säger att det var läppstift
men såg ut som när man torkat näsblod.
(FUP)

Märkligt när det ”ser ut som ett slakthus på bilderna i FU” (enligt ett inlägg här). Styckades hon senare?
Citera
2020-05-13, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Plastmamman verkar jättetrevlig och bryr sig om Wilma och hon tyckte oerhört mycket om Wilma. Den biologiska mamman hade, enligt uppgift från Wilmas syster, inga som helst moderskänslor.

Istället för att slänga ur dig märkliga kommentarer så tycker jag du skall läsa fupen och få in lite fakta istället.

Själv försöker jag beta av förhören men de är långa och många, så det lär ta flera dagar.
Ok, tack för info.
Men är fortfarande lite skeptisk till mamman som delade artiklar om flyktingar stup i kvarten när man sökte efter Wilma förra året.

Nej tack, läst att man kan få virus och har studier att ägna min tid åt. Men tack ändå.
Citera
2020-05-13, 16:44
Medlem
R.Victorianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Märkligt när det ”ser ut som ett slakthus på bilderna i FU” (enligt ett inlägg här). Styckades hon senare?
Det är smetat blod på insidan av köksskåp, golvlister, sönder hackat golv i duschen. Troligtvis inget man skulle märka om man stod i dörren i hallen.
Citera
2020-05-13, 16:44
Medlem
Citat:
Plastmamman verkar jättetrevlig och bryr sig om Wilma och hon tyckte oerhört mycket om Wilma. Den biologiska mamman hade, enligt uppgift från Wilmas syster, inga som helst moderskänslor.

Istället för att slänga ur dig märkliga kommentarer så tycker jag du skall läsa fupen och få in lite fakta istället.

Själv försöker jag beta av förhören men de är långa och många, så det lär ta flera dagar.

Fy på mig! Har skrivit om Ws biologiska mamma att hon ser ut som en sorgsen ängel. Ja, sorgsen kan man vara utan att vara ängel, hon blev ganska snabbt en människa igen. 😣
Citera
2020-05-13, 16:45
Medlem
Jag håller på att läsa fupen nu, är nästan klar. Jag vet inte om jag misstolkar detta då det är maskat i flera förhör, men antyder de att Wilmas biologiska pappa utnyttjande henne sexuellt? Eller har jag helt missförstått?
Citera
2020-05-13, 16:46
Medlem
csfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eric09
Varför vågar du inte det? Är väl inte olagligt?

nä mer att jag är känslig för blod m.m
Citera
Medlem
Groggnaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness

Nja slakthus och slakthus, det fanns många blod- och vävnadsspår runt om i lägenheten men inte såpass att man slänger ett snabbt öga på det och tänker "Oj här har det skett ett blodbad". Det är först när man undersökt det forensiskt som man kan se tydliga spår på vad som förmodligen har skett.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bozze4evigt
En sak jag funderar på

Sista livstecknet från W var 17:03 med ett samtal från hemligt nummer till hennes mamma.

MGM köper biljett på jvgs-stationen strax före 19. Åker till Ljungskile framme 19:22

21-tiden larmas det om att MGM vandrar längs E6. Blir upplockad och avsläppt strax före 22 i närheten av lägenheten.

Men det är först vid 22-tiden som grannar uppmärksammat oljud, bråk och duns från lägenheten? Var W alltså vid liv när MGM åkte till Ljungskile ?

Var det en manöver att köpa tågbiljett med hennes kontokort, åka till Ljungskile och promenera tillbaka för att ta livet av henne?

Eller har jag fattat något fel? 🤔

Läser att oljud, bråk, kom från lägenheten men även trapphuset den 14 november kl 22.
Misstänker att det var när antingen någon av hans polare, eller hans föräldrar, fick se vad som hänt.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Här läst stora delar av FUPn nu och de scenario kan vi glömma, han slog ihjäl henne i vardagsrummet och styckade henne o sängen och badrummet och använde säng med sängkläder och badrumsgolvet som skärbräda. Vilket klantskalle han är rökt och blir dömd för mord inga tveksamheter.

Jag säger inte att det gått till så, jag diskuterade ett möjligt försvar. Vad jag förstår är dock hans linje att han inte har med det att göra överhuvudtaget.
Citera
2020-05-13, 16:47
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Att läsa Wilmas systers, Em*elie K*arlssons, förhör är hjärtskärande. Han slog klorna i en ung tonåring som inte hade minsta livserfarenhet. Hur lätt som helst att kontrollera och bryta ner. Och SOM hon bröts ner. Vilken vidrig människa. Rädda nu livet på fanskapet. Han ska inte få smita.

Ja sidan 573

MYCKET SVARTSJUK, KONTROLLERANDE, tryckte ned, kränkte och slog henne.

• ”Tishko har alltid varit väldigt svartsjuk. Hon fick inte ha vissa kläder på sig, hon fick inte se på killar på musikvideo

• Tishko hade hennes lösenord på alla hennes sociala medier men hon hade inte hans.

• Han ströp henne under sex och då sa jag att du skall inte göra något du inte vill men hon sa att han tjatade till sig det.

• Hon berättade att han ville att hon skulle laga mat och städa. Hon sa att han kunde spotta maten i ansiktet på henne och sa att det smakade skit. Jag frågade henne om han slagit henne och hon svarade att det har hänt.

• Tishko var väldigt extrem när det gäller sex, han tog strypgrepp på henne och hade tröja runt halsen på henne och dra och slå henne under sex, hon sa inte hur han slog.

• Han tvingade henne att kolla på porr men hon ville inte se på det. Tishko har tvingat Wilma att ha med sig sina 15 åriga vänner i en trekant.

• Hon fick ju inte sova utan smink då han inte tyckte hon var fin då, hon fick aldrig gå utan smink. Att ingen älskade henne, att hon inte har någon som bryr sig om henne och att hon inte har någon familj. Han sa att han älskar henne lite och men så lite är ändå mer än någon annan kommer att älska henne.

• Det var också tal på att hon skulle konvertera men det ville inte min syster. Det är ju inte så fint i kurdisk kultur att sonen var tillsammans med en yngre icke troend

• Han uppmuntrade att man skulle bruka narkotika, jag sa till honom att det inte var lämpligt och då sa han till mig "varje man mår bra av att sitta" och då menar han fängelset.”
Senast redigerad av T34Panzer 2020-05-13 kl. 16:51.
Citera
2020-05-13, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Har han lyckats ta sitt liv tro? Fy fan vilket as i så fall.
Har han bytt försvarare?
I SVT-artikeln nämns en adv Peter Olsson.

Tidigare idag var det Beatrice Rämsell.
Som varit hans försvarare från början, alltså.
Citera
2020-05-13, 16:49
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newcastle3030
Finns bilder på väskan och läckande blodet vid sidan av väskan. Så vidrigt jag kunde knappt titta. Makabert att de tog så lång tid för dom, de ju liksom en vägg med skåp i sovrummet öppnar man skåpen ser man denna väska direkt. Rent logiskt borde man Tittat inuti direkt

Nja jag menade inte den väskan. Utan att han även borde ha haft en ännu större kabinväska om han skulle stanna i USA i 1 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in