2020-05-13, 16:29
Medlem
Jag kanske låter sjuk eller så har jag en dålig dag och är lite avtrubbad men jag tyckte att FUPen var ”tråkig”
Kanske för att det inte finns så mycket tvivel kring vad som hänt och för att GM säger inga kommentarer i alla förhör.
Allt är bara uppradat i en relativt liten FUP.
Citera
2020-05-13, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb7
kan du länka?
Du får öppna fupen, leta reda på förhöret med Emelie Kar*lsson och läsa där.
Citera
2020-05-13, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja någon större väska måste han ha haft tillgång till inför den 1-åriga USA-resan som inte blev av.
Finns bilder på väskan och läckande blodet vid sidan av väskan. Så vidrigt jag kunde knappt titta. Makabert att de tog så lång tid för dom, de ju liksom en vägg med skåp i sovrummet öppnar man skåpen ser man denna väska direkt. Rent logiskt borde man Tittat inuti direkt
Citera
2020-05-13, 16:31
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Oj, varför har Wilmas pappa ändrat sin berättelse? Förut har anhöriga sagt att Tishko inte ens öppnade dörren? ???
När han väl öppnade dörren svarade han tyket har det ju stått..
Citera
2020-05-13, 16:32
Medlem
Heilons avatar
I sådana här fall när situationen ser ut som den gör måste vi kunna göra undantag. Nu vid domen bör inte MGM få ett dödsstraff eller fängelsestraff. Istället bör han isoleras i ett rum och sedan bör föräldrarna till Wilma få ett par timmar i enrum. Utan konsekvenser för agerandet i rummet såklart. Ett tydligt exempel på låt farsan hantera detta djävulskap.
Citera
2020-05-13, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newcastle3030
Finns bilder på väskan och läckande blodet vid sidan av väskan. Så vidrigt jag kunde knappt titta. Makabert att de tog så lång tid för dom, de ju liksom en vägg med skåp i sovrummet öppnar man skåpen ser man denna väska direkt. Rent logiskt borde man Tittat inuti direkt
Vilken sida i fupen? mvh
Citera
2020-05-13, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Han kan hävda exempelvis att hon blev knuffad och föll illa, och att han ”i panik” gjorde sig av med kroppen.

Tror nog inte att han kommer att hävda att någon annan gjort det.
Här läst stora delar av FUPn nu och de scenario kan vi glömma, han slog ihjäl henne i vardagsrummet och styckade henne o sängen och badrummet och använde säng med sängkläder och badrumsgolvet som skärbräda. Vilket klantskalle han är rökt och blir dömd för mord inga tveksamheter.
Citera
2020-05-13, 16:35
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Den mordmisstänkte har förts akut från häkte till sjukhuset.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/mordatalade-pojkvannen-i-wilmafallet-ford-akut-till-sjukhus

Undrar vad som har hänt? Tänker att akuta hälsotillstånd brukar inte ske så spontant på egen hand för unga män i tjugoårs åldern.

Har han lyckats ta sitt liv tro? Fy fan vilket as i så fall.
Citera
2020-05-13, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Plastmamman verkar jättetrevlig och bryr sig om Wilma och hon tyckte oerhört mycket om Wilma. Den biologiska mamman hade, enligt uppgift från Wilmas syster, inga som helst moderskänslor.

Istället för att slänga ur dig märkliga kommentarer så tycker jag du skall läsa fupen och få in lite fakta istället.

Själv försöker jag beta av förhören men de är långa och många, så det lär ta flera dagar.

Jag trodde man menade Wilmas pappas nya tjej när man säger plastmamma. Jag uppfattade som att Wilma inte kom bra överens med henne.

Däremot verkade ju Tishkos mamma tycka om Wilma väldigt mycket.

Men jag kan ha missuppfattat det där också.
Citera
2020-05-13, 16:37
Medlem
bozze4evigts avatar
En sak jag funderar på

Sista livstecknet från W var 17:03 med ett samtal från hemligt nummer till hennes mamma.

MGM köper biljett på jvgs-stationen strax före 19. Åker till Ljungskile framme 19:22

21-tiden larmas det om att MGM vandrar längs E6. Blir upplockad och avsläppt strax före 22 i närheten av lägenheten.

Men det är först vid 22-tiden som grannar uppmärksammat oljud, bråk och duns från lägenheten? Var W alltså vid liv när MGM åkte till Ljungskile ?

Var det en manöver att köpa tågbiljett med hennes kontokort, åka till Ljungskile och promenera tillbaka för att ta livet av henne?

Eller har jag fattat något fel? 🤔
Citera
2020-05-13, 16:38
Medlem
R.Victorianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enskildaasikter
Vilken sida i fupen? mvh

Sida 40.

Fan vilket retard MGM är.

Snackar om hur han vet hur man får polisen på villovägar och hur man städar DNA. Blod överallt i lägenheten efter han städat (ja blod man ser utan bluestar-tekniken).

Citat:
Jo, men det är först med deras kemikalier det syns. Han HADE städat, om du kikar på de foton man tagit innan. I vanligt ljus såg det ganska normalt ut. Men det går inte att städa bort blod så det inte syns Bluestarteknik. Det GÅR inte.

Är ju blod överallt utan bluestar-tekniken, han har ju städat riktigt kasst, äkta stolpskott.
Senast redigerad av R.Victoriano 2020-05-13 kl. 16:42.
Citera
2020-05-13, 16:40
Medlem
CP-Gretas avatar
Citat:
Jo, men det är först med deras kemikalier det syns. Han HADE städat, om du kikar på de foton man tagit innan. I vanligt ljus såg det ganska normalt ut. Men det går inte att städa bort blod så det inte syns Bluestarteknik. Det GÅR inte.

Ämnet som polisen sprejar för att kunna se blod som blivit bortstädat heter Luminol. Den dumme araben hade nog aldrig hört talas om detta. Vad jag förstått, så är det järnoxiden i blodet som ger utslag och således inte går att få bort. Däremot så kan polisen inte se vems blod det är om man städar riktigt ordentligt med klorin+vatten eftersom klorin förstör DNA. Men de kan som sagt alltid se OM det funnits blod på en viss plats, som städats bort.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Luminol
Senast redigerad av CP-Greta 2020-05-13 kl. 17:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in