2020-05-13, 15:47
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Jaha,

+147 dödsfall som uppdaterades från igår och +133 på c19.se

*det går ner, KURVAN GÅR NER!!!"

Ok, jag ser det.

WHO skrivs i svensk media om hur de ger en känga till Sverige. En total 180 graders omvändning.

Men tvätta händerna.

WHO Sverige
Är det jag? Eller har jag ställt TV:n uppochner för jag ser inga nedåtgående kurvor.
Citera
2020-05-13, 15:48
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Så 147 nya själar idag..

Tegnell`s kommentar till alla avlidna var även lika "valium-förpackad" som tidigare :

– VI har nådd nesten 3500 totalt, det er et tall vi overhode ikke er glade for å se. Det er veldig trist at så mange dør av denne sykdommen i Sverige, sier han videre

Om jag skulle tappa lösglassen i sanden, är det trist. Skulle jag tappa lösglassen i grus till ett barnkalas, är det väldigt trist.

Detta är förbi "väldigt trist", sedan länge !

Här kan du se att det är utspritt på typ 15 dagar, samkörning har gjort med SCBs dödsregister.

https://www.bildtagg.se/bild/8yc4svu7w4r72lq92ovb0xqj
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Och det är ingen i hela världen som tycker något annat.

Jo dig.

Citat.MEN jag tycker inte man ska redovisa etnicitet bara för att. Det gör man inte annars när det handlar om folk som dött i sjukdomar och då är frågan varför det är viktigt nu?
Citera
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
Hmm, konstigt. Samma sida, en helt annan bild. Tänk va man kan göra med selektivt vald data.

https://ourworldindata.org/grapher/total-covid-deaths-per-million?tab=chart&country=SWE+ESP+ITA+GBR+FRA+BEL

Återkom om ett-två år, då kommer siffrorna ligga jämnare alla länder emellan. Det är det som Giesecke och Tegnell säger, inte att det kommer ske "inom kort". Pajas.

Giesecke och Tegnell har studerat pandemier utifrån ett perspektiv där sjukvården inte hinner göra skillnad.

Nu lever vi i 2020, inte 1960-talet. Andra länder kommer inte komma ikapp för det kommer att dyka upp läkemedel som är effektiva. Det finns redan mycket lovande försök med allt ifrån antikroppar, vaccin till celler som härmar ace2 receptorer så att viruset inte förökar sig i kroppen.

Comprende?
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Japan borde väldigt snabbt bli en hotspot också, med tanke på hur lite man har agerat.
Väldigt svårt att förstå vad din poäng är egentligen?
Vad vill du ha sagt?

Du tror fortfarande att Sydkorea inte slog ner sitt tidiga utbrott mha smittspårning/isolering/screening/testning?
Så hur tror du att Sydkorea gjorde för att få kontroll på läget?
Vad är din poäng? Tala ur skägget.
Citera
2020-05-13, 15:49
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Är det jag? Eller har jag ställt TV:n uppochner för jag ser inga nedåtgående kurvor.

Du borde kunna se en skarpt nedgående kurva på antal IVA-fall, och minst en platå på antal döda per dag som finns i mitt förra inlägg, med rullande medelvärde.

Så ja, testa vända TV:n. Kan vara det som spökar för dig.
Citera
2020-05-13, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Så 147 nya själar idag..

Tegnell`s kommentar till alla avlidna var även lika "valium-förpackad" som tidigare :

– VI har nådd nesten 3500 totalt, det er et tall vi overhode ikke er glade for å se. Det er veldig trist at så mange dør av denne sykdommen i Sverige, sier han videre

Om jag skulle tappa lösglassen i sanden, är det trist. Skulle jag tappa lösglassen i grus till ett barnkalas, är det väldigt trist.

Detta är förbi "väldigt trist", sedan länge !
Ska han säga att det är glädjande?
Citera
2020-05-13, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Det är i princip fortfarande omöjligt att testa sig i Sverige. Inte ens folk inom äldrevården i Stockholm erbjuds testning. Fullständig skandal.
Artikeln publicerad March 13, 2020.

Sydkoreas "Drive-Through Testing":
One Seoul test center consists of four trailerlike offices with white canopies in front. Doctors in full protective suits and goggles take the driver's temperature with an infrared thermometer and hand out a questionnaire to fill out. If you're running a fever and, in the doctor's opinion, may be at risk based on where you've been or whom you've contacted, you're eligible for a test. Only the driver is tested — passengers are not.
https://www.npr.org/sections/goatsandsoda/2020/03/13/815441078/south-koreas-drive-through-testing-for-coronavirus-is-fast-and-free?t=1589376021767

Artikeln publicerades alltså för två månader sedan. Var är Sverige i processen idag?

Notera de skall vara fria utan någon som helst betalning.
The test takes 10 minutes at most. Results are texted to you, usually the next day. And it's free — paid for by the government.
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet

Allting är uppochned nu för tiden
Citera
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Här kan du se att det är utspritt på typ 15 dagar, samkörning har gjort med SCBs dödsregister.

https://www.bildtagg.se/bild/8yc4svu7w4r72lq92ovb0xqj

Problemet är ju att folk tror att ”siffrorna ser bra ut” när smittan bara hoppar från en region till en annan. Vi har inte peakat, Stockholm har möjligtvis peakat i förorterna men det betyder ju inte ett skit i praktiken.
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Tegnell sa att eftersläpningen kan vara då stor som 3 veckor.
Frågan är vad som kan göras åt det!
I början av epidemin var alla infektionskliniker laboratorier snabba med anmälningar enligt Smittskyddslagen, som säger att anmälan skall göras "utan dröjsmål." Kanske är det fortfarande så.

Men anmälan av dödsfall behöver inte ske så snabbt. Då är det tre veckor som gäller, och givetvis blir vissa dödsfall rapporterade senare än så.
Citera
Medlem
AndersTengells avatar
fler som noterat hur många unga idrottare som dött eller tvingats lägga av pga organskador?

https://www.svt.se/sport/orientering/hjartproblem-for-tove-alexandersson-valdigt-trakigt

jag är helt övertygad om att det är därför jennie också lägger karriären på hyllan

https://www.dn.se/sport/jennie-oberg-avslutar-karriaren-efter-virussjukdomen/

mest troligt har hon också fått såpass svåra skador att hon inte kan fortsätta, även om hon inte säger det rakt ut.

nästan varje dag är det nya artiklar om skadade idrottare och idrottare som dör under träning eller ute på fotbollsplan.

ja visst har sånt hänt förut och en del har medfödda problem, men just nu är det väldigt mycket pga corona.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in