2020-05-13, 14:57
Medlem
53....so whats avatar
Nån Susanna i TV4 tycker vi har kontroll på döendet????
Mig veterligen så är väl kontroll 0 antal döda
Citera
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Om Danmark och Norge inte får samma antal döda fram till jul så tror jag att det kommer kosta S valet 2022.

Danmark Norge Finland kommer inte ens om 1 år att ha samma dödlighet som vi, inte en chans på miljonen.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Om Danmark och Norge inte får samma antal döda fram till jul så tror jag att det kommer kosta S valet 2022.

Ja tror också det, och hoppas också att den liberala politiken kan kastas i papperskorgen. Kommer ju inte få några exportkontrakt efter detta.
Citera
2020-05-13, 14:58
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Tack för info.
Verkar som Dr Tegnell svepte förbi dödssiffran så snabbt att jag inte ens uppfattade den.

Föreläsningen om LSS kunde man väl ha skippat...

Han har för länge sedan slutat med att säga dagens dödstal.
Han säger istället siffran från ett rullande snitt som idag var kring 70 eller något. Han mumlar vissa saker så man får verkligen spetsa öronen för att fatta vad han säger.
Citera
2020-05-13, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what

Så du menar alltså att inget land i världen har kontroll på smittan?
Citera
2020-05-13, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
EU länderna har för mycket aparta intressen. Ett flertal länder är med bara för att få transferringar från andra länder men mer utvecklad industri. När alla drabbas av pandemin vem ska hjälpa vem. Är det tänkt att samtliga äldre över 70 ska dö så vi kan skicka våra skyddskläder och respiratorer till Italien, Spanien och Frankrike??

EU borde delas upp i EU -öst, EU-syd och EU-nord vi är mer lika varandra har samma intressen kan betydligt tajtare unioner. Man kan behålla tullunioner och och standardiserings regler etc. Men inte öppna gränser.

Och var skulle Sverige vara? Sverige är EUs mest extrema land i väldigt många avseenden. Vi får vara med så länge vi är nettobetalare som inte kräver något, sedan är det en Zlatanspark i nyllet ut ur EU.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Pressträff med Stefan Röfven kl 16:00..

Nu öppnar vi Sverige igen!
Yes! Äntligen! Kan man leva med nästan 4 tusen döda kan man också leva med några tiotusentals!
Citera
Medlem
Citat:

Det dör runt 90.000 personer om året i Sverige "vanligtvis" - har vi någonsin haft kontoll över detta?
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:

Är det rapportering på TV4 också? Kollar alltid på SVT.

https://www.svtplay.se/video/26771345/nyheter-direkt/coronakrisen-det-senaste-om-smittspridningen-i-sverige-och
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Sitter och lyssnar på P4 extra. Något inslag om Anders Tegnell där kärringar ringer in och har stickat, målat och virkat porträtt och avtryck av denna man.

Vad fan är detta haha.

A.T är definitionen av en alfahanne. Inte som de räddhågsna fjollorna här inne som vill stänga ner allting på grund av ett fjantvirus och att pappa staten minsann ska peka med hela handen.
Citera
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Så du menar alltså att inget land i världen har kontroll på smittan?

Naturligtvis, så fort vi inte vet om nån mer dör........... icke kontroll. Fattar du.
Citera
2020-05-13, 15:00
Medlem
Nu har jag följt dessa presskonferenser sedan start och jag får inte ut ett skit ifrån det, Läget stabilt! vaddå stabilt?`dödstalen stiger antalet smittade stiger det är altså stabilt uppåt?

börjar lessna på sveriges slapphet totalt... varför säger de inte som det är? istället för att förminska och förmildra..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in