2020-05-13, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
147 nya dödsfall................

Folket fortsätter svansa efter Tegnell och resten av FHM. Ofattbart.

De kunde åtminstone förespråka använding av masker men icke...

Journalisterna sitter som en apflock på FHM:s presskonferenser.
Citera
Medlem
Skrämmande många människor som avlidit senaste dygnet. Ser också att ålderskategorin 50-59 år på intensiven närmar sig antalet i kategorin 60-69 år, och ligger dessutom bra mycket högre än 70-79 år!!

Man kan fråga sig varför så många 50-59 år som drabbas så hårt? De borde vara ganska många tjänstemän i den ålder. Kan det vara skolbarn som drar hem smittan? Många föräldrar i Stockholm är ju lite äldre och kan ha flera barn.
Citera
Medlem
Detta är ett jävulskt experiment som håller på att totalt misslyckas..
Vi startade allt med brist på utrustning och brist på utbildning.
Citera
Medlem
tjallepetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravenbox
Queue the circus music!

-Tvätta händerna.

-Vi börjar se en positiv trend. Vi ser ser en platå i kurvan, dödssiffran har stagnerat.
Det är på en stabil nivå.

*Undivker att nämna att 147 nya döda rapporterats*

Harklar sig istället och fortsätter med floskler som gått på repeat sedan början av den här karusellen.
70 per dag stabilt.

*Harklar sig igen*

Pratar återigen om tydlig nedåtgående trend.

Mindre regioner stabilt utseende.

Nä, jag orkar inte längre. FY FAN.

Fick en reflex igår där jag för 1 sekund övervägde att smälla till min nya 47 tummare pågrund av precis det du tar upp. Floskler, idioti och arrogans på den där presskonferensen som sänds varje jävla dag.

Fick mig att inse att det är lika bra att vänta tills frågorna från reportrarna istället. Men även där uppenbarar sig vreden gentemot dessa clowner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Även resten av landet följer platåerna och många även minskar i fall, göteborg och malmö blev aldrig ett nytt stockholm.

Underbart

Kommer inte hålla i längden. Det är helt omöjligt.
Citera
Medlem
RoyalTrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Oroväckande med över 600 som är smittade senaste dygnet. Igår var det 602. Om man beräknar att 5% av dessa blir allvarligt sjuka så blir det ju 30 stycken cirka per dag. Det säger väl att det stadigt kommer ligga på ganska många dödsfall lång tid framöver?

Men de har ju testat betydligt fler sista tiden och mer personal inom vården. Då blir det fler fall och fler friska personer som inte kommer bli lika illa däran. Mörkertalet är fortfarande stort så allt handlar om hur mycket det testas
Citera
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FASD
Det tyder om något på att svenska folket inte litar på FHM om SAS behöver göra tvärtom vad Tegnell säger för att sälja biljetter.
Det tyder på att EU-kommissionen just rekommenderade det och inget annat.
Citera
2020-05-13, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
https://www.sas.se/safe-travel/

Finnair har infört samma masktvång.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Oroväckande med över 600 som är smittade senaste dygnet. Igår var det 602. Om man beräknar att 5% av dessa blir allvarligt sjuka så blir det ju 30 stycken cirka per dag. Det säger väl att det stadigt kommer ligga på ganska många dödsfall lång tid framöver?
Snackade med en snut idag där jag bor (som inte är Stockholm) att det ökar ute i landet enl. hans rapporter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lebensmuede
Du är lagom dum om du tror att Norge gör detta gratis. Vi köper naturligtvis av dem. De behöver stålarna efter sin lockdown. Oljefonden har de börjat sälja av redan.

Hahahah jojo för vår ekonomi kommer vara mycket bättre än våra grannländers inom något kvartal.
Suck jag orkar inte längre. Tiden får utvisa, ha det bra till dess
Citera
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Massor av konkurser och företag som aldrig kommer igen.

Massor av arbetslösa, varav vissa aldrig kommer in på arbetsmarknaden igen.

Social misär som orsakar brottslighet, psykiska problem och allmän desperation.

En isolering som möjliggjort ökat våld i relationer och som också leder till depression hos många.

Barn som förlorat viktiga månader i skolan och som riskerar sämre framtida möjligheter på arbetsmarknaden. De blir dessutom deprimerade under lockdownen och saknar sina kompisar.

Folk får inte chansen att röra sig lika mycket under en lockdown och riskerar därmed sämre hälsa.

Kommuner och regioner i de olika lockdown länderna ruineras, vilket kommer att inverka på folkhälsan i framtiden.

Stater får sina statsfinanser helt förstörda, vilket omöjliggör stöd till befolkningen under framtida kriser och katastrofer.

Jag skulle kunna fortsätta ett tag till. Men jag nöjer mig med att konstatera att det ovanstående försämrar den totalafolkhälsan, nu, och på sikt, inte för miljoner människor, inte för tiotals miljoner människor, utan för hundratals miljoner människor.

Hörrö, det här är en tråd för coronaviruset och inte en tråd för att rabbla upp alla konsekvenser som blir av en ansvarslös invandringspolitik.
Citera
2020-05-13, 14:11
Medlem
erwynns avatar
Man pratade igår om att köra siffror mot något register för att hitta dödsfall som inte rapporterats, är de siffrorna vi ser idag eller var dessa utöver det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in