2020-05-13, 14:26
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
bla bla bla
Jag vet inte vad fan du surrar om nu men du glömde svara på frågorna

Du menar lyktan som han tejpade fast stenhårt i hennes dörr?

Tycker du det är mer eller mindre sinnessjukt än att ta sig in hos någon utan lov och ställa ett ljus i dennes säng, för att sen hävda att det inte finns något bevis för det?
Citera
2020-05-13, 14:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
I like bloody berry, said Jerry och bet LW i bröstvårtan, rena rama vampyr-fasonen. Kände du till att J*rry Gr*y hade tafsat på LW vid några tidigare tillfällen mot hennes vilja ?

Det skulle inte förvåna mig ett dugg om J*rry Gr*y ingått i trekant med sin dödspolare SD tillsammans med LW, och i sådant fall är jag övertygad om att det var mäster-manipulatören SD som övertalade LW genom manipulering att låta vederbörandes polare JG få delta i en trekant, det kanske var sådana tidigare tagna sex-bilder som JG gjorde sig av med när vederbörande radera i sin mobiltelefon ?

Tillägg: Jag tror fortfarande med kraft på att den pilske kanin-hövdingen SD mördade LW i samförstånd med HD, och jag tror väldigt mycket på att SOA vet väldigt mycket om hur det i själva verket låg till, men som sagt var, nu valde ju Pappa SOA att sätta upp SD på sin piedestal.

Mvh/ @JokerMannen
Jag håller med dig om att det låter rimligt med att paret Davidsson gjort det i samförstånd
Vart framgår det att j*rry tafsat på LW?! Säkert därför han blev så spak över att radera porr?
Citera
2020-05-13, 14:44
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Precis så tänker jag med och ingen har hittills presenterat en troligare teori.

Sen kommer alla
”Jag vet inte”
”Jag minns inte”
”Jag kan inte svara på det”
”Det där är en hypotetisk fråga”
”Jag vill inte svara på det”
Osv etc

Ja och städningen där HD förtjänar sitt nya smeknamn....om jag inte hoppat i tidslinjen, kan vara omkastat där. Eller är förhöret med radering innan bara någon dag efter mordet och innan USA-reseförsöket? Spelar väldigt liten roll oavsett.
Ju mer man radar upp fakta som kan bekräftas, ju mer tror jag på HD som införstådd på förhand:

-Natten 11-12/5 när planen går i stöpet är HD bortrest, vattentätt alibi och behöver inte ens befinna sig i samma stad. Out of sight, out of mind.

-Kopplingen mellan förmodade ursprungsdatumet och det aktuella 14/5: Många av detaljerna som planerats med ungdomsgäng, det faktum att det är en helgnatt och att HD inte längre är bortrest faller bort men ändå genomförs mordet med mycket färre alternativa förklaringar och alternativa gärningsmän. Det var bestämt: Innan USA-resan där de skulle finna varandra utan problemet LW existerande. Detta tyder ENLIGT MIG på att detta är en narcissistplan designad av SD. I USA finns ingen LW, sedan kan man flytta. Antingen inom Örebro eller till annan stad där man har familj, vänner etc. Men i SDs hjärna är det uteslutet: Det är inte jag som är problemet, jag stannar där jag är. Det är problemet som ska bort.

-Mordnatten hjälper med största sannolikhet inte HD till med det vaga data-alibi som tagits upp, hade hon skött om SDs datorer/mobil så hade klara spår lämnats med mail, sms och liknande. Inte på något sätt bevis men återigen: Out of sight, out of mind. Om HD håller mordet ifrån sig tror hon att det kommer gå att leva med efteråt. Vi får väl se. Här ångrade sig SD väldigt mycket under tiden fram tills frisläppandet att han inte pushat hårdare på HD att hjälpa med elektroniskt alibi. Att han för lättvindigt köpte hennes uttalande i stil med "Jag vill inte veta något om mordet".

-Att hon flyttade till ny bostad som låg i övervakningsläge tyder på att hon hade kvar sin besatthet och sitt hat mot LW som svikit på så många sätt. Att hon hatade LW är inte så konstigt med vigsel, affär osv men om man känner till narcissist-taktiker så förstår man hur SD lyckats flytta all skuld till LW i HDs ögon. Steg för steg tills LW är det fullständiga problemet som vid eliminering löser allt. Man bör läsa allt som HD och SD säger om situationen som inövat för att ge en helt annan bild av läget. Exempelvis är SDs överdrivna uttalande om att han förstår att HD lämnat och att hon gjorde rätt helt barockt om man ser honom som narcissist.

-HD: Vad gör hon under mordnatten? Finns väl inga klara svar men hon är antagligen hemma. Kan hon sova? Jag säger NEJ, knappast en sekund ens. När hon morgonen efter pratar om LWs försvinnande så levererar hon det uppmärksammade: "Jag hoppas hon är död" och jag menar att den grodan slank ur pga sömnbrist och därmed kraftigt försämrat omdöme. Dessutom är hon inte en kallhamrad mördare och lika fokuserad som SD(som utför sitt livs bedrift) och kan glömma detaljer som att hon inte ens borde veta att LW är försvunnen.

-Gemensam resa till USA genomförs trots att SD är misstänkt för människorov/mord men det blir inget problem, han är inte farlig för HD. "Nu ska allt bli så bra"

-Städningen och allt kring den med metodisk rengöring av golvbrunnar, som vi alla förstått av fup var hennes egna golvbrunnar skitiga men nu var det allvar. Här har vi narcissisten och hans agenter på plats. Alla införstådda på olika nivåer kring detaljer och alla olika mycket dominerade. JG är nog mest nedtryckt av samtliga men HD kan också anses knipa förstaplatsen. Hon är SDs mest lyckade manipulationsbedrift och den som utsatts längst. Inte konstigt att hon drabbas av depression, självmordstankar osv

-Lögnen om sex med blödningar som enligt HD berättas av LW när hon plötsligt kommer på besök. Lite listigt av lögndesignern SD att tänka på att det ska låta som om LWs motiv ser ut att vara i skadligt syfte gentemot HD. Då blir det helt osannolika aningen mer troligt. Bara SD och HD drar till med denna lögn och SD backar från den historien. Så om det inte är sant, vad betyder det faktum att HD har berättat om det blodiga sexet i förhör? "Bevisar" lögn enligt mig.

-Återföreningen HD-SD tiden efter mordet: Alla rapporterar att de ser ut att finna varandra och alltmer lägga problemen bakom sig. "Problemet" är begravt och sörjs av nära och kära. Ds kan gradvis umgås mer och mer öppet med trovärdighet. Svärföräldrar blir glada, barnen blir glada, vänner som förstår blir glada. Övriga "svikare" har visat sitt rätta ilojala jag och är lika bra att bli av med. Narcissistens betraktelser.

-Håller fast vid att SD måste vara oskyldig trots alla tecken på motsatsen. Man satt och hoppades att tiden skulle få HD att samla sig och erkänna. Jag trodde hon bara visste vad som hänt och att SD kanske inte ens erkänt för henne rakt ut. Men om hon var införstådd på förhand delar hon ansvaret och detta har SD sett till att inpränta, kanske med subtila taktiker tills det sitter ordentligt. Det fanns aldrig någon egentlig chans. Även om HD inte deltagit aktivt har hon varit med och fattat beslutet(planerat?) och hjälpt till efteråt med bland annat oklara aktiviteter "hotellnatten". SD har sett till att hon är tillräckligt djupt investerad för att hålla munnen stängd. Mycket högt fall även för henne.

Blev långt och en hel del kan säkert tilläggas. Som jag ser det blir det för många sammanträffanden och märkliga händelser för att HD inte vetat om på förhand. Men samtidigt kan jag inte hitta något som visar på att hon deltagit i mordet eller hjälpt till med alibi. Out of sight, out of mind.
Nu undrar man hur det rullar vidare tiden efter frikännandet? Som någon uppmärksammat så har HD varit flitig med geocachingen medans SD verkar caschat noll. Noll är en extrem siffra, har han tappat intresset helt måntro? Eller cachar han med annan identitet eller utan registrering? Att det är noll påminner mig om bilden på antal kontaktförslag till LWs mobil, framställt som stapeldiagram, som en insatt tråddeltagare la upp många gånger för att visa en poäng, där stod: Stefan Davidsson NOLL KONTAKTFÖRSÖK.

Allt mina åsikter och tolkningar givetvis, bevisat är det inte tyvärr. Kan självklart ha missat vissa detaljer men hoppas att helheten är solid.
Senast redigerad av drunknar 2020-05-13 kl. 14:53.
Citera
2020-05-13, 14:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Ja och städningen där HD förtjänar sitt nya smeknamn....om jag inte hoppat i tidslinjen, kan vara omkastat där. Eller är förhöret med radering innan bara någon dag efter mordet och innan USA-reseförsöket? Spelar väldigt liten roll oavsett.
Ju mer man radar upp fakta som kan bekräftas, ju mer tror jag på HD som införstådd på förhand:

-Natten 11-12/5 när planen går i stöpet är HD bortrest, vattentätt alibi och behöver inte ens befinna sig i samma stad. Out of sight, out of mind.

-Kopplingen mellan förmodade ursprungsdatumet och det aktuella 14/5: Många av detaljerna som planerats med ungdomsgäng, det faktum att det är en helgnatt och att HD inte längre är bortrest faller bort men ändå genomförs mordet med mycket färre alternativa förklaringar och alternativa gärningsmän. Det var bestämt: Innan USA-resan där de skulle finna varandra utan problemet LW existerande. Detta tyder ENLIGT MIG på att detta är en narcissistplan designad av SD. I USA finns ingen LW, sedan kan man flytta. Antingen inom Örebro eller till annan stad där man har familj, vänner etc. Men i SDs hjärna är det uteslutet: Det är inte jag som är problemet, jag stannar där jag är. Det är problemet som ska bort.

-Mordnatten hjälper med största sannolikhet inte HD till med det vaga data-alibi som tagits upp, hade hon skött om SDs datorer/mobil så hade klara spår lämnats med mail, sms och liknande. Inte på något sätt bevis men återigen: Out of sight, out of mind. Om HD håller mordet ifrån sig tror hon att det kommer gå att leva med efteråt. Vi får väl se. Här ångrade sig SD väldigt mycket under tiden fram tills frisläppandet att han inte pushat hårdare på HD att hjälpa med elektroniskt alibi. Att han för lättvindigt köpte hennes uttalande i stil med "Jag vill inte veta något om mordet".

-Att hon flyttade till ny bostad som låg i övervakningsläge tyder på att hon hade kvar sin besatthet och sitt hat mot LW som svikit på så många sätt. Att hon hatade LW är inte så konstigt med vigsel, affär osv men om man känner till narcissist-taktiker så förstår man hur SD lyckats flytta all skuld till LW i HDs ögon. Steg för steg tills LW är det fullständiga problemet som vid eliminering löser allt. Man bör läsa allt som HD och SD säger om situationen som inövat för att ge en helt annan bild av läget. Exempelvis är SDs överdrivna uttalande om att han förstår att HD lämnat och att hon gjorde rätt helt barockt om man ser honom som narcissist.

-HD: Vad gör hon under mordnatten? Finns väl inga klara svar men hon är antagligen hemma. Kan hon sova? Jag säger NEJ, knappast en sekund ens. När hon morgonen efter pratar om LWs försvinnande så levererar hon det uppmärksammade: "Jag hoppas hon är död" och jag menar att den grodan slank ur pga sömnbrist och därmed kraftigt försämrat omdöme. Dessutom är hon inte en kallhamrad mördare och lika fokuserad som SD(som utför sitt livs bedrift) och kan glömma detaljer som att hon inte ens borde veta att LW är försvunnen.

-Gemensam resa till USA genomförs trots att SD är misstänkt för människorov/mord men det blir inget problem, han är inte farlig för HD. "Nu ska allt bli så bra"

-Städningen och allt kring den med metodisk rengöring av golvbrunnar, som vi alla förstått av fup var hennes egna golvbrunnar skitiga men nu var det allvar. Här har vi narcissisten och hans agenter på plats. Alla införstådda på olika nivåer kring detaljer och alla olika mycket dominerade. JG är nog mest nedtryckt av samtliga men HD kan också anses knipa förstaplatsen. Hon är SDs mest lyckade manipulationsbedrift och den som utsatts längst. Inte konstigt att hon drabbas av depression, självmordstankar osv

-Lögnen om sex med blödningar som enligt HD berättas av LW när hon plötsligt kommer på besök. Listigt av lögndesignern SD att tänka på att det ska låta som om LWs motiv ser ut att vara i skadligt syfte gentemot HD. Då blir det helt osannolika aningen mer troligt. Bara SD och HD drar till med denna lögn och SD backar från den historien. Så om det inte är sant, vad betyder det faktum att HD har berättat om det blodiga sexet i förhör? "Bevisar" lögn enligt mig.

-Återföreningen HD-SD tiden efter mordet: Alla rapporterar att de ser ut att finna varandra och alltmer lägga problemen bakom sig. "Problemet" är begravt och sörjs av nära och kära. Ds kan gradvis umgås mer och mer öppet med trovärdighet. Svärföräldrar blir glada, barnen blir glada, vänner som förstår blir glada. Övriga "svikare" har visat sitt rätta ilojala jag och är lika bra att bli av med. Narcissistens betraktelser.

-Håller fast vid att SD måste vara oskyldig trots alla tecken på motsatsen. Man satt och hoppades att tiden skulle få HD att samla sig och erkänna. Jag trodde hon bara visste vad som hänt och att SD kanske inte ens erkänt för henne rakt ut. Men om hon var införstådd på förhand delar hon ansvaret och detta har SD sett till att inpränta, kanske med subtila taktiker tills det sitter ordentligt. Det fanns aldrig någon egentlig chans. Även om HD inte deltagit aktivt har hon varit med och fattat beslutet(planerat?) och hjälpt till efteråt med bland annat oklara aktiviteter "hotellnatten". SD har sett till att hon är tillräckligt djupt investerad för att hålla munnen stängd. Mycket högt fall även för henne.

Blev långt och en hel del kan säkert tilläggas. Som jag ser det blir det för många sammanträffanden och märkliga händelser för att HD inte vetat om på förhand. Men samtidigt kan jag inte hitta något som visar på att hon deltagit i mordet eller hjälpt till med alibi. Out of sight, out of mind.
Nu undrar man hur det rullar vidare tiden efter frikännandet? Som någon uppmärksammat så har HD varit flitig med geocachingen medans SD verkar caschat noll. Noll är en extrem siffra, har han tappat intresset helt måntro? Eller cachar han med annan identitet eller utan registrering? Att det är noll påminner mig om bilden på antal kontaktförslag till LWs mobil, framställt som stapeldiagram, som en insatt tråddeltagare la upp många gånger för att visa en poäng, där stod: Stefan Davidsson NOLL KONTAKTFÖRSÖK.

Allt mina åsikter och tolkningar givetvis, bevisat är det inte tyvärr. Kan självklart ha missat vissa detaljer men hoppas att helheten är solid.
Varför avskrevs misstankar om HDs inblandning?
Citera
2020-05-13, 15:00
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle

Vem vet exakt? Kanske bedömde åklagaren att indicierna inte vara lika starka kring HD som kring SD? kanske att utredarna hoppats att HD skulle vara mer benägen att berätta om hon släppts fri och även kunnat bli mer och mer fri från SDs inflytande? De kanske bedömde att hennes inblandning inte innefattat någon brottslig handling......Allt måste kunna bevisas i domstol och ribban ligger högt.
Citera
2020-05-13, 15:03
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det är inte så underligt eftersom LW med nöje informerade henne ingående om det. LW visste det mesta om HDs underliv (sbesvär) så vise värsa är inte konstigt.

Inge bra alls ,fel och verkligen weird...
Att grannar vet sådant om varandra kan inte ge någon som helst glädje för någon ,aningens kränkande i det stora hela .
Senast redigerad av landbandy 2020-05-13 kl. 15:14.
Citera
2020-05-13, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Kanske för att de vid närmare granskning visade sig vara grundlösa?
Det är väl den vanligaste orsaken till att misstankar avskrivs?
Citera
2020-05-13, 15:08
Medlem
Citat:
Hej Konfirmeringsbiasist

Det har varit tillfyllest flagrant att Håddan med full inre kraft kokat ihop denna historia gällande LW's vaginala katastrof-blödningar vilka alltid sades ha uppstått då den pilske kanin-hövdingen SD penetrerade sitt sex-offer LW på olika platser, samma sak gäller som tidigare av mig framförts gällande SD's imaginärt skapade hotfulla skogs-Mållgor, du vet min gode @bradgardsindian, lika barn leka bäst framför allt när det gäller att ljuga

Mvh/ @JokerMannen

Det är det här du borde ta till dig i stället för att tjattra om pilska kaniner
och "skogs -Mållgor", något som domstolen inte ens tog i beaktande.

På tal om å ljuga, hur går det med bevisningen av ditt påstående att jag
försvarar SD, upp till bevis eller erkänn att DU LJUGER.

Sammanfattningsvis ska Stefan Davidsson frikännas redan av den anledningen att
åklagarnas bevisning inte når upp till beviskravet ställt utom rimligt tvivel.
Citera
2020-05-13, 15:21
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
I like bloody berry, said Jerry och bet LW i bröstvårtan, rena rama vampyr-fasonen. Kände du till att J*rry Gr*y hade tafsat på LW vid några tidigare tillfällen mot hennes vilja ?

Det skulle inte förvåna mig ett dugg om J*rry Gr*y ingått i trekant med sin dödspolare SD tillsammans med LW, och i sådant fall är jag övertygad om att det var mäster-manipulatören SD som övertalade LW genom manipulering att låta vederbörandes polare JG få delta i en trekant, det kanske var sådana tidigare tagna sex-bilder som JG gjorde sig av med när vederbörande radera i sin mobiltelefon ?

Tillägg: Jag tror fortfarande med kraft på att den pilske kanin-hövdingen SD mördade LW i samförstånd med HD, och jag tror väldigt mycket på att SOA vet väldigt mycket om hur det i själva verket låg till, men som sagt var, nu valde ju Pappa SOA att sätta upp SD på sin piedestal.

Mvh/ @JokerMannen

Nu svarade jag på ett inlägg som inte var till mig.

Du verkar vara mkt säker på din fråga till vederbörande.

Att vara förvånad är inte samma sak som att vara säker på sitt påstående....eller hur?

Det vore tacknämligt om du kunde underbygga dessa påståenden i form av FUP.

Mina två fetade av ditt inlägg.

Bäste JM en fråga till , varför använder du alla dessa invektiv på SD och HD, de blir inte mera *misstänkta* * mördare* för att du lägger till dessa invektiv, jag anser det vara på en sandlådenivå.
Senast redigerad av Smhf 2020-05-13 kl. 15:43.
Citera
2020-05-13, 15:42
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:

-Lögnen om sex med blödningar som enligt HD berättas av LW när hon plötsligt kommer på besök. Lite listigt av lögndesignern SD att tänka på att det ska låta som om LWs motiv ser ut att vara i skadligt syfte gentemot HD. Då blir det helt osannolika aningen mer troligt. Bara SD och HD drar till med denna lögn och SD backar från den historien. Så om det inte är sant, vad betyder det faktum att HD har berättat om det blodiga sexet i förhör? "Bevisar" lögn enligt mig.

👏🏼 👏🏼👏🏼

Ett väldigt vettigt inlägg som tar upp det mesta och som väl egentligen bara kan kryddas med ytterligare indicier som endast förstärker bilden. Då tänker jag t.ex. på mordhoten, stalkandet, våldet och kommentarer som ”De kommer aldrig lösa det här mordet” och ”De har ingenting på mig”. Det är inte jättemånga människor som sysslar med sådant. Framförallt så var det väl ingen annan än mördaren vid det tillfället, som kunde vara så säker på att det inte skulle lösas. Hur fasen visste Stefan att varken mordvapen eller spår på brottsplatsen skulle hittas?
Citera
2020-05-13, 15:49
Medlem
Citat:
Verkligen, dessa barn har det inte lätt. Men till skillnad från dig så tror jag att barnens växande förakt mot sin pappa är något som stör honom väldigt mycket. Dessa tjejer dyrkade och vördade antagligen sin pappa som små och att falla från den tronen tror jag är extremt frustrerande och irriterande för honom. Givetvis är det som vanligt inte Stefan som ska klandras utan barnen och andra omkring som vänt dessa barn emot honom på helt falska grunder.

Detta kan vävas in i motivbilden: LW-SDs agerande leder till att SDs äktenskap fallerar och separation med missnöjda och ledsna barn som är stora nog att förstå mycket och att framför allt förstå att förhållandet LW-SD är huvudorsaken till separationen och därför är SD den som felat och blir i deras ögon skyldig till deras försämrade liv osv. Så långt enkel logik men sen kan man pröva att köra det genom pip-stefans kränkta och grandiosa narcissisthjärna: LW är ansvarig för separation eftersom hon berättade för HD, även hennes fel att det ens inleddes en affär över huvud taget. Hon lurade honom med sina kvinnliga delar, han föll offer för frestelsen. Här har HD också skuld och har fått höra det många gånger, säkert subtilt maskerat. Hon blev sjuk och tappade sexlusten vilket bidrog till att SD föll för frestelsen, det hade han ju aldrig gjort annars. LW fortsätter mycket fräckt att lura honom till att fortsätta träffas även efter avslöjandet 2017, detta gör det ännu mycket lättare att se henne som en fruktansvärt omoralisk människa som inte har något egentligt värde utan ställer till med problem för många. Direkt och indirekt. För att återkoppla till barnen, när Ds separerar och relationerna mellan alla Ds försämras krävs inte mycket narcissistfiltrering genom SDs äckliga hjärna för att skylla allt negativt som följer på LW. Hennes fel att han tappar humör med barnen och begår misshandelslika gärningar. Hon blir ju faktiskt farlig för barnens säkerhet i och med att hon får SD att göra som han gör. När LW försvinner ska allt bli bra, om man läst det i SD-HDs kommunikation. Även barnen kommer kunna bli lyckliga och återgå till att beundra sin hjältemodiga pappa som riskerade så mycket för familjen och även faktiskt hjälpte LWs barn och vänner att slippa dras ned av hennes dåliga moral och själviska beslut och handlingar. De kanske inte bara förstår hur han hjälpt till att förbättra deras liv men det kan förklaras med att de inte är lika analytiskt smarta som den magiske Stefan Davidsson. Kanske en dag.......stänger av filter......

Ja du har nog rätt. Undrar om HD är rädd (med tanke på sig själv och barnen, frikännandet och delad vårdnad). Eller om hon hela tiden vetat vad som hände och fortfarande känner samma sak som den dagen när hon sa till sin chef att "hoppas hon är död" när det stod klart att LW var försvunnen...
Citera
2020-05-13, 16:05
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
👏🏼 👏🏼👏🏼

Ett väldigt vettigt inlägg som tar upp det mesta och som väl egentligen bara kan kryddas med ytterligare indicier som endast förstärker bilden. Då tänker jag t.ex. på mordhoten, stalkandet, våldet och kommentarer som ”De kommer aldrig lösa det här mordet” och ”De har ingenting på mig”. Det är inte jättemånga människor som sysslar med sådant. Framförallt så var det väl ingen annan än mördaren vid det tillfället, som kunde vara så säker på att det inte skulle lösas. Hur fasen visste Stefan att varken mordvapen eller spår på brottsplatsen skulle hittas?

Men det där är väl mer din egen halmdocka än ett indicium överhuvudtaget.... har han sagt något om att spår eller mordvapen inte skulle hittas överhuvudtaget?

Om han nu händelsevis är oskyldig och vet med sig att han vare sig dödat LW eller varit vid BP vid tillfället så är det väl inte ett särskilt vågat uttalande.... att de inte kommer att hitta något som binder honom till mordet? Eljest skulle han väl vara paranoid (om man är rädd att åklagare och polis ska hitta bevis på en plats man ej besökt i något man ej gjort)?

(Nej, jag vet inte om SD är oskyldig, det är fullt möjligt att han är det).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in