Citat:
Ursprungligen postat av
Kalasboll
Här har ni min utvärdering.
Jasmine: Pratar bara om sig själv hela tiden. Skriker, skapar drama och är väldigt ostabil. Ingen självrespekt alls gentemot det hon säger bland annat med Martin. Några timmar efter dd gjort slut så har de sex för första gången. Sen gillar jag den jasmine hon kan vara när hon mår bra. En frisk fläkt. Ingen värdig vinnare enligt mig. Har nog blivit extremt bortskämd som ung är min signal, kan ha fel.
Mergim: Han är en ung och väldigt osäker kille. När han blir osäker så vill han göra allt för att skapa uppmärksamhet. Det kan vara något som att säga något nedlåtande till att bara klaga på andra. Sen kan han vara på humör men då blir han klängig. Tycker det inte är svårt att förstå att han har haft problem med relationer, det ligger bara hos honom. Sen skriker han. Varför gör killar det, jag har svårt att förstå det. Kan han vara bipolär? Kan säkert växa upp och bli en bra människa den dagen han inser hur han ska lösa sina humörsvängningar och sina kränkningar. Ingen som skriker som Mergim eller jasmine borde vinna bb.
Lennie : Kan vara vinnaren. Sprider glädje ofta. Dock så tror jag han är genuint glad och försöker göra det bästa av allt. Tyvärr tycker jag han kan vara vän som man ska vara och ge Mergim en riktig lektion i hur han uppför sig. Det är det man har vänner till, för att lyssna på och utvecklas. Har han gjort men borde visa mer att det inte är acceptabelt. Sen är han extremt konflikträdd och tar aldrig parti, inte ens står upp för sina vänner. Hoppas han kommer tvåa men kommer inte gråta blod om han vinner.
Sami: Jag tror han är genuin och brutalt ärlig. Människor brukar bli så när man har en tung ryggsäck. Han är dessutom nykter alkoholist som förhoppningsvis visat Sverige att man kan vara det även fast alla andra dricker. Det är nog det jag är mest imponerad över. En förebild på så vis.
Sen är han ärlig, vem vill inte ha en ärlig människa runt sig? Han kan vara väldigt empatisk utan att behöva gråta eller överdrivet visa känslor som de andra gör. Han har nog upplevt värre saker än det dom andra har gjort tillsammans och kan därav behärska sig. Dessutom gillar jag att han hela tiden hittar nya intressen och vänner. Visar att han har en social kompetens.
Han har haft några psykbryt, men har varit fullt förståeligt. Det bästa med han är väl att han kan släppa det efter han fått säga sitt.
Detta är därför jag tycker Sami ska vinna. Det är nog den enda jag skulle kunna hänga med som vän från huset. Han är helt sig själv och det skapar trygghet. Min röst hamnar här.
Sedan en notis. Den där tjejen som kommenterar på måndagar. Vad gör hon där? Hon ser ju mer plågad ut och sprider sådan negativ energi? Vems dotter på TV4 är detta? Hon har inga skills att stå i rutan alls. Usch vilken negativ, stroppig attityd hon har. Kan inte titta på måndagsfinaler något mer. Är det någon som tycker hon tillför något? Jag lyssnar gärna så kanske jag också kan se dom fina sidorna med henne. Heter Moa tror jag
Bra analys, förutom att jag inte ger en tum på att jag bara blir glad om sami vinner, gör lennie eller någon annan det så vill jag ha tillbaka den tid jag lagt på detta program.
Ang Moa. Jag har undrat samma sak. Hon är så vansinnigt neg, så äcklad av allt som sker i huset så jag undrar också vad i hela friden tv4 tycker att hon tillför programmet.
Jag ogillar även malin som programledare härr. Vill ha en betydligt mer auktoritär personlighet som programledare.