2020-05-13, 11:09
Medlem
Undrar om han inte behöll huvudet som trofé.

Om man bara kan göra sig av med några kroppsdelar åt gången, att han inte skulle ha hunnit göra sig av med sista kroppsdelen innan han blev anhållen, varför sparar man just huvudet till sist?
Citera
2020-05-13, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Åklagaren väljer att åtala både för mord och för brott mot griftefriden. Hängslen och livrem, mao. Går inte det ena, så kanske det andra? Minnes fiaskot med det s.k . DaCostafallet i Sth.
Faen tro, att processen mot Tishko blir....rättssäker!!
Brott mot griftefriden ger två år typ. Mord kan ge livstid. Jag hoppas det sitter vettiga domare och nämndemän bakom skranket.
Citera
2020-05-13, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Hur ska han förklara detta? Enligt advokaten påstår han att han inte haft något med Wilmas försvinnande och död att göra. Hittade inget i trådstarten om hans redogörelse, men den kanske läckt ut någonstans? Han ”ser fram” mot rättegången enligt sin advokat.

Ska han dra till med att några okända män knackat på och sagt åt honom att förvara en väska i sin lägenhet utan att titta i den? Eller ska han erkänna griftefridsbrottet men inte mordet? Han kom hem, hittade Wilma mördad och bestämde sig för att stycka och gömma kroppen så att inte han själv skulle misstänkas?

Han ska ju ha ändrat sin historia något nu nyligen enligt presskonferensen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matte01
Huvudet hittades i en resväska i MG lägenhet, 28 november.
Tror du att likhunden som bekräftade att ett lik hade legat i sängen inte kände liklukten från en garderob? Likhundar påstås känna liklukt i vatten på flera km. Kan vara ett försök att enkelt få honom dömd för brott mot griftefriden, grovt brott, för han kan inte erkänna ändå. Och att han måste dömas hårdare för att han är en psykopat som behåller Wilmas huvud som souvenir.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Hur ska han förklara detta? Enligt advokaten påstår han att han inte haft något med Wilmas försvinnande och död att göra. Hittade inget i trådstarten om hans redogörelse, men den kanske läckt ut någonstans? Han ”ser fram” mot rättegången enligt sin advokat.

Ska han dra till med att några okända män knackat på och sagt åt honom att förvara en väska i sin lägenhet utan att titta i den? Eller ska han erkänna griftefridsbrottet men inte mordet? Han kom hem, hittade Wilma mördad och bestämde sig för att stycka och gömma kroppen så att inte han själv skulle misstänkas?
Neej då, T. "ska" inte säga nånting, under rättegången. Förutom; Inga kommentarer!!
Citera
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunnar75
Men den här Jäveln måste väl bli utvisad?!?

På vilka grunder då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matte01
Man letade inte efter kroppsdelar utan i första hand letade man bara efter spår som DNA eller liknande, därför dröjde det 8 - 9 dagar innan man hittade huvudet...

Men hallå. Hittar man blod så letar man väl överallt…… Polisen är tyvärr Amatörer
Citera
2020-05-13, 11:12
Medlem
Från GP: Men det skulle ändras direkt som de tyska specialhundarna fanns på plats i parets lägenhet den 28 november.

– En av hundarna markerade direkt vid sängen. Strax efteråt markerade hunden en kabinväska. I den hittades ett paket inlindat i flera lager folie och tejp. Och i där i hittades flickans huvud.
Citera
2020-05-13, 11:13
Medlem
Ni som undrar varför det dröjde 8-9 dagar innan huvudet hittades! Utdrag från Aftonbladet nedan:

– Man går från rum till rum och säkrar spår efter spår. I det läget letade man inte efter någon kroppsdel då det inte fanns tecken på det utan ett våldsbrott. Man letade helt enkelt inte efter en kroppsdel utan spårsäkringen var det väsentliga. Man letade i stället efter kroppen utanför lägenheten, säger han under onsdagens pressträff.
Citera
2020-05-13, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunnar75
Men den här Jäveln måste väl bli utvisad?!?
Då kan man utvisa mig också om jag begått ett så grovt brott, lär alltså inte hända. Jag är ursvensk. Och även Tishko har svenskt medborgarskap sen många många år. Ingen utvisning. Han är svensk med utomeuropeiskt utseende. Så enkelt.
Citera
2020-05-13, 11:14
Medlem
Detta är riktigt tragiskt! Varför knackar man inte på eller ringer polisen....

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ur stämningsansökan:

Förhör med vittnet Peter Jakobsson angående hans iakttagelser av skrik m.m. från tilltalades lägenhet den 14 november 2019 för att bevisa att det kommit höga skrik från en kvinna från tilltalades lägenhet under flera minuter varefter kvinnoskriken plötsligt tystnat, allt till styrkande av åtalet
Citera
2020-05-13, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denarge
Hej, Kommer du ihåg att du kallade mig TROLL. Dagens uppgifter stammer med vad jag sagt länge...Eller?

Vad vi har lärt oss (i varjefall jag) att man inte bör förkasta "tomtar och troll" - de finns och hjälper oss arma människosläktet ; )
Tänker nu på alla andra "trollen" som hängt i tråden under resans gång.......! Vad var det nu de sagt, hur mycket sanning vi förkastat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in