2020-05-12, 13:31
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Swarts
Lyssnade på jazztimmen på P3 för längesedan. Om det nu heter jazztimmen. Hur som haver. Det var en ung kvinna med och spelade lite låtar. En av dessa låtar sjöng hon och en snubbe.
Låten handlar om ett par i en relation och det var mycket "prat" i låten. En ganska swingig dänga om jag minns rätt. Tyvärr minns jag bara en textrad: "you got all the power in this relationship"

Googlar jag på det så får jag inga träffar. Snälla flashback, hjälp mig hitta låten.

You Have All the Power in This Relationship - Andy Fite och Amanda Ginsburg

https://youtu.be/9SiVXbouVSs
Citera
2020-05-12, 13:38
Medlem
Kalle-Swartss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
You Have All the Power in This Relationship - Andy Fite och Amanda Ginsburg

https://youtu.be/9SiVXbouVSs

Tack som fan.
Citera
2020-05-13, 09:38
Medlem
Woopiis avatar
Råkade lyssna på en svensk låt som har "snott" musiken från en annan låt och nu kan jag inte sluta tänka på vilken låt det är.

Känner igen låten så inåt men kan inte koppla, hjälp uppskattas

https://www.youtube.com/watch?v=djghK0ZtUa8
Citera
2020-05-13, 13:03
Medlem
Kizanys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woopii
Råkade lyssna på en svensk låt som har "snott" musiken från en annan låt och nu kan jag inte sluta tänka på vilken låt det är.

Känner igen låten så inåt men kan inte koppla, hjälp uppskattas

https://www.youtube.com/watch?v=djghK0ZtUa8

Låter som Runaway Train
Citera
2020-05-13, 13:39
Medlem
Woopiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kizany
Låter som Runaway Train

Tack så mycket!
Citera
2020-05-13, 13:47
Medlem
Är det nån som vet ifall det fanns någon relativt populär discoversion av Björn Rosenströms låt "Pojkarna Som Busar" innan sommaren 1999?
Jag har ett bestämt minne av att jag hörde något snabbt discoarrangemang av den låten när jag var på ett skoldisco under grundskolan strax innan sommarlovet det året.

Det närmaste som jag har lyckats hitta är arrangemanget av Pökhus, som kom ut någon gång 1999 och låter en aning bekant, men jag är osäker på om den kom ut före sommaren det året eller inte.
Citera
2020-05-13, 13:51
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanThe94
Är det nån som vet ifall det fanns någon relativt populär discoversion av Björn Rosenströms låt "Pojkarna Som Busar" innan sommaren 1999?
Jag har ett bestämt minne av att jag hörde något snabbt discoarrangemang av den låten när jag var på ett skoldisco under grundskolan strax innan sommarlovet det året.

Det närmaste som jag har lyckats hitta är arrangemanget av Pökhus, som kom ut någon gång 1999 och låter en aning bekant, men jag är osäker på om den kom ut före sommaren det året eller inte.
Lillkvisten D Jox, kanske?
Citera
2020-05-13, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Lillkvisten D Jox, kanske?
Hm, kanske, men jag har för mig att jag läste någonstans att det albumet kom ut typ 2007 eller nåt...?

Men å andra sidan så känns arrangemang av den där låten mest som nånting som folk skulle få för sig att lattja med nån gång under 90-talet, eller möjligtvis precis i början av 2000-talet.

Jag vet i alla fall att det var någon gång innan sommarlovet år 1999, eftersom jag minns att jag gick och tänkte på hur spännande det skulle vara att börja högstadiet osv.
Citera
2020-05-13, 17:00
Medlem
Är det någon som känner igen denna versionen av "Say Something", isf vem sjunger?/Tack
https://www.instagram.com/p/B_kvxvxl5w4/
Citera
2020-05-14, 13:52
Medlem
KringExs avatar
Letar en musikvideo och vet ej artistens namn

Jag hörde låten och såg musikvideon 2016. Jag vet inte när den är utgiven, men det var en hiphoplåt. Och i musikvideon florerade snygga tjejer i bikini som räknade dollarsedlar. Det var säkert en del droger med i videon också.
Rapparen var svart. Det kan ha varit fler än en rappare också.
Det som förvånade mig mycket var att då, 2016, hade den bara typ 30 000-50 000 visningar.

Jag vet. Detta säger inte mycket alls. Men jag MÅSTE hitta den låten och musikvideon!

Om ni har nån idé på vilken artist det kan vara så svara gärna
Citera
2020-05-14, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Jag hörde låten och såg musikvideon 2016. Jag vet inte när den är utgiven, men det var en hiphoplåt. Och i musikvideon florerade snygga tjejer i bikini som räknade dollarsedlar. Det var säkert en del droger med i videon också.
Rapparen var svart. Det kan ha varit fler än en rappare också.
Det som förvånade mig mycket var att då, 2016, hade den bara typ 30 000-50 000 visningar.

Jag vet. Detta säger inte mycket alls. Men jag MÅSTE hitta den låten och musikvideon!

Om ni har nån idé på vilken artist det kan vara så svara gärna

du har beskrivit hur nästan alla hip hop videos ser ut..
Citera
2020-05-14, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richkid
du har beskrivit hur nästan alla hip hop videos ser ut..
Tänkte precis samma sak.
TS - lite mer behöver vi att gå på...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in