2020-04-28, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av metallian
Vasoline med STP har clowner i videon men den är å andra sidan inte särskilt vemodig. Texten stämmer inte heller tror jag.

Nej den är det definitivt inte. Du kan utgå från att jag har bra koll på samtliga kändare grungegäng från denna era.
Citera
2020-04-30, 12:04
Medlem
den.dryges avatar
Halloj!

i slutet på 90-talet så hade jag en tysk musikkanal som vi fick in via satelit. Där spelades musik som jag inte hört efter, b.la en Engelsk och tysk reagge låt.
i Videon står dom b.la på en segelbåt och en vit kille rappar lite reagge-aktigt, och det ända ordet jag kommer ihåg är "Kilimanjaro "

nån som känner igen den?
Citera
2020-04-30, 19:14
Medlem
Söker en låt som fanns på ett av våra bilband på det sena 80-talet. En textrad gick såhär.

”Varför föddes inte lilla jag, i stora stora USA? En rockgrupp skulle jag då ha, som skulle va så bra så braaaa”
Citera
2020-04-30, 20:33
Medlem
Hej älskade FB:are!

Jag lyssnade på PK/SR häromdagen och då kom en ny låt för mig med min favoritdöda aidsbög. Rikard Wolff sjöng en duett med typ M. Bryant. Hittar den inte.

Kan ni hjälpa mig?
Citera
2020-04-30, 20:37
Medlem
Mittpunkts avatar
Finns den version på spotify eller endast på youtube? Har sökt men bara funnit den på youtube.

https://www.youtube.com/watch?v=KGyhMMus3ZI&t=49s
Citera
2020-05-02, 13:56
Medlem
Blazies avatar
Vem har denna remix på lager? Finns en vinst till första som presenterar rätt version https://youtu.be/26w1VmLCHVQ

Letat och letat, men finner ej..
Citera
2020-05-03, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sokolov
Söker en låt som fanns på ett av våra bilband på det sena 80-talet. En textrad gick såhär.

”Varför föddes inte lilla jag, i stora stora USA? En rockgrupp skulle jag då ha, som skulle va så bra så braaaa”

Hur säker är du på texten?
Citera
2020-05-03, 17:42
Medlem
Hålgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp

Tänker du också på Magnus Uggla
Citera
2020-05-05, 04:12
Medlem
CykelsnattarNs avatar
Hejsan. Har en polare som letar efter en gammal Hiphop. Försöker hjälpa han för jag känner igen den själv.

Om jag miss rätt . Så tror jag att det var någon mix med "Enya"
Så startar den såhär

Rain? Hi. Hi, my name is Rain. I have my own kiln, and my dress is made out of wheat.
Med röster från serien friends.

https://www.youtube.com/watch?v=4hbLkB9zwn8. Efter 0:30 så kommer det .
Svensk kille som gjort den . Borde vara runt 2007

Mvh
Citera
2020-05-05, 08:56
Medlem
Hej!

Jag letar efter en låt med kvinnlig sångare. Genren är metal av något slag.
Det enda jag hann snappa upp från refrängen var att hon sjöng något i stil med ” will we find a lusion in what we have done” samt ”is this the way we breakdown is there nothing more to say”.

Mvh
Citera
2020-05-11, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp

Ja.
En annan rad är:
”Elvis fick en jättehit, han sjöng sin blues suede shoes”
Citera
2020-05-12, 13:23
Medlem
Kalle-Swartss avatar
Lyssnade på jazztimmen på P3 för längesedan. Om det nu heter jazztimmen. Hur som haver. Det var en ung kvinna med och spelade lite låtar. En av dessa låtar sjöng hon och en snubbe.
Låten handlar om ett par i en relation och det var mycket "prat" i låten. En ganska swingig dänga om jag minns rätt. Tyvärr minns jag bara en textrad: "you got all the power in this relationship"

Googlar jag på det så får jag inga träffar. Snälla flashback, hjälp mig hitta låten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in