2020-05-13, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Jeg tror det var noe angående lønnskjøring. AE hadde startet med noe kantine der igjen, hadde hun ikke? Lagde mat til dem eller lignende, evnt at hun satt med regnskap på et vis. En venninne av henne nevnte det, at hun hadde begynt å jobbe litt igjen. Men mister man ikke pensjonen da? Hun hadde vel nådd en alder der minstepensjonen kommer på konto.

Ja, men burde ikke den samtalen ha gått til TH? Jeg betviler at all den kommunikasjonen via tlf hennes kan være staget. Så den er nok reell. Men iom siktelsen er det den er, er det jo helt åpenbart at politiet ikke er helt sikre. Men skal mye til og klare det, med mindre de involverte er med på det naturligvis.
Citera
Medlem
Da fikk vi ihvertfall skrotet alle ideer om at AEH ble tatt av dage på natten, ref dagens avisoppslag.
Citera
Medlem
ExcuseMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Og derfor samlet sammen alle de 9 sidene, som ble funnet på flere steder i huset, la de i en konvolutt, også kjøpt på clas ohlson?

Tror du Politiet ville bedt om at han flyttet på noe som helst, hvis de forstå alvoret, allerede i samtalen?

Min erfaring med Politiet er at du må gjennom flere ledd, før du blir tatt på alvor.

TH forsikret seg om å bli tatt på alvor, ved å fremvise brevet så fort som mulig, til de første han snakket med ansikt til ansikt.

Bare tenker sånn i forbindelse med at han traff politiet på et annet sted enn huset. Jeg tror absolutt han er "skyldig" her, så ingen forsvarstale for han. Men jeg tenker og hvis man kommer hjem (typ uskyldig) og finner en i familien borte, og det ligger ark (rundtomkring?) så plukker man det vel uansett opp for å se hva som står der, og tenker ikke at man her skal la det ligge der pga politiet skal se "hvor" eller ikke avsette fingermerker osv... Men jeg er sikkert helt blåst... spm er også hvorfor i alle dager lå de spredt rundtom?
Citera
2020-05-13, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Ut i fra det vi vet om RU mener jeg at det ikke er usannsynlig, hvis han også ble fortalt på forhånd at det kun vil se ut som en bortføring, men at ingen ville ta noe skade. Tror at RU er en overnaiv og lite jordnær person som ikke tenker så mye over konsekvenser fordi han er så oppslukt i sin egen idé - basert på disse meldingene vi har sett som på mange måter overdriver virkeligheten.

T.O.: Jeg kom over en person på et annet forum som hadde skrevet flere innlegg om krypto, og på en annen, urelatert tråd, skrev at hvis man vil tjene mye penger kan kriminalitet være et alternativ. Trenger ikke å bety noe, men noe spesielt å oppfordre til kriminalitet.
Akkurat ja.
Citera
2020-05-13, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Ja, men burde ikke den samtalen ha gått til TH? Jeg betviler at all den kommunikasjonen via tlf hennes kan være staget. Så den er nok reell. Men iom siktelsen er det den er, er det jo helt åpenbart at politiet ikke er helt sikre. Men skal mye til og klare det, med mindre de involverte er med på det naturligvis.

Nå blir dette udokumenterte påstander, men det sies at AE og kontordamen ved Futurum hadde mye kontakt vedrørende slike spørsmål. Det sies videre at 09.14 omhandlet noe av det som ble diskutert i samtalen som ble avsluttet 08.56. I avhør er dette blitt bekreftet. De ble begge avhørt allerede dagen etter. Derfor fremstår begge samtalene som troverdige.
Citera
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExcuseMe
Bare tenker sånn i forbindelse med at han traff politiet på et annet sted enn huset. Jeg tror absolutt han er "skyldig" her, så ingen forsvarstale for han. Men jeg tenker og hvis man kommer hjem (typ uskyldig) og finner en i familien borte, og det ligger ark (rundtomkring?) så plukker man det vel uansett opp for å se hva som står der, og tenker ikke at man her skal la det ligge der pga politiet skal se "hvor" eller ikke avsette fingermerker osv... Men jeg er sikkert helt blåst... spm er også hvorfor i alle dager lå de spredt rundtom?

Ja.......
Citera
Medlem
Citat:
Det er påfallende hvordan alle beskrivelser av TH, selv fra de som vil snakke godt om ham, tegner bildet av en psykopat.

Ja. Noen som har hørt at han ikke kan ha gjort det fordi:

Han var så glad i Lisbethen sin
Han kunne aldri ha gjort noe sånt med moren til sine barn
Med mormoren til sine kjære barnebarn, og nei det kunne han aldri ha gjort
Han forgudet konen sin

Har faen ikke hørt 1 jævla ord om noe i nærheten av det. Det er faen meg helt utrolig, ingen som har turt og løyet om det en gang.
Citera
2020-05-13, 08:35
Medlem
Citat:

Ser heller ikke noe mistenkelig i det at han tok opp papirene. Og han måtte uansett ha tatt dem med hvis han ikke ville ha politiet på døra for å fange oppmersomhet. Når det er sagt, tviler på at evt gjerningsmenn holdt ham under oppsyn.
Citera
2020-05-13, 08:37
Medlem
Citat:
"Klokken 08.56: Anne-Elisabeth Hagen og en person som jobber i ektemannens selskap avslutter en flere minutter lang telefonsamtale. Vedkommende er avhørt av politiet, og har ikke ønsket å snakke med VG.

Klokken 09.10: En tekstmelding blir sendt til et familiemedlem fra Anne-Elisabeth Hagens telefon.

Klokken 09.14: En utgående samtale fra Anne-Elisabeth Hagens telefon til et annet familiemedlem. Samtalen varer i omtrent to minutter, og er av politiet omtalt som det siste sikre livstegnet."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/9vJoWl/loerenskog-saken-nye-detaljer-fra-politiets-tidslinje
Og ikke minst: THs bil ble fanget opp av kamera på jobb mellom 09:10-09:15, en cirka åtte minutters kjøretur fra huset.

Klokken 09.48: Elektriker Tommy Skansen ringer til Anne-Elisabeth Hagen. De hadde en avtale, men hun svarer ikke.

Et familiemedlem like etter klokken 10, uten å få svar.

Minuttene mellom klokken 09.14 og like før klokken 10 beskrives overfor VG som et svært interessant tidsrom. I dette tidsrommet er det flere såkalte uoppklarte observasjoner, personer og biler, som beveger seg i området rundt Hagen-boligen, blant annet en bil på en gangvei nede ved Langvannet. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/lAm6do/mystisk-bil-ved-hagens-hus-fanget-paa-video
Citera
2020-05-13, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Og derfor samlet sammen alle de 9 sidene, som ble funnet på flere steder i huset, la de i en konvolutt, også kjøpt på clas ohlson?

Tror du Politiet ville bedt om at han flyttet på noe som helst, hvis de forstå alvoret, allerede i samtalen?

Min erfaring med Politiet er at du må gjennom flere ledd, før du blir tatt på alvor.

TH forsikret seg om å bli tatt på alvor, ved å fremvise brevet så fort som mulig, til de første han snakket med ansikt til ansikt.

Hvor står det at de ble funnet rundt i huset? Link?
Citera
2020-05-13, 08:38
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Kan det ikke være han ble bedt om å ta det med til politiet da?
Jag har för mig att han hade med sig till bensinstation då han mötte upp med civilklädd polis. Han ville inte visa att han kontaktat polisen o då inte få besök hem.
Citera
2020-05-13, 08:41
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Ja. Noen som har hørt at han ikke kan ha gjort det fordi:

Han var så glad i Lisbethen sin
Han kunne aldri ha gjort noe sånt med moren til sine barn
Med mormoren til sine kjære barnebarn, og nei det kunne han aldri ha gjort
Han forgudet konen sin

Har faen ikke hørt 1 jævla ord om noe i nærheten av det. Det er faen meg helt utrolig, ingen som har turt og løyet om det en gang.

Jeg har også foreldre som har vært gift i 49 år, de er ikke særlig glad i hverandre og har aldri tatt på hverandre med ømhet eller kjærlighet i min levetid, Men denne generasjonen skiller seg bare ikke, allikevel,

For et jævla liv..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in