2020-05-12, 11:46
Avslutad
Jaha , ok .
Trodde först du menade att Cassie var en han ..
Ja intressant är ju att veta mer exakt vad som hände den morgonen.
Citera
2020-05-12, 12:10
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
"Kvinnan Cassie" kommer att dömas hårt, det är vad jag tror. Men vi avvaktar FUP förstås.
Om man tar hänsyn till all input i tråden så kan det bli allt från frikännande, 6 månader, 9 år, till rättspsyk med särskild utskrivningsprövning.

Input är något "spretig".
Citera
2020-05-13, 02:19
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiddleback
Men JAG tror iallafall att det kommer att utdelas en mild och icke långvarig dom i detta fallet.
Får man fråga varför du tror det? Försök vara saklig. Om hon döms för hans död så blir det troligtvis ett kännbart straff snarare, nödvärn är oftast svårt att hävda när någon dör.

Vilka detaljer om händelsen vet vi annat än att hon är misstänkt på sannolika skäl?
Citera
2020-05-13, 05:48
Avslutad
Citat:
Får man fråga varför du tror det? Försök vara saklig. Om hon döms för hans död så blir det troligtvis ett kännbart straff snarare, nödvärn är oftast svårt att hävda när någon dör.

Vilka detaljer om händelsen vet vi annat än att hon är misstänkt på sannolika skäl?
Hon har erkänt att hon hög honom en (1) gång vilket jag förstår som oplanerat.
Hon har INTE erkänt mord , möjligtvis självförsvar pga överfall vilket det oplanerade hugget tyder på , vållande till annans död som har en straffskala 1 års fängelse upp till 6 års fängelse beroende på hur grovt brottet anses vara. Hon har ju INTE varit arg och huggt flera ggr vilket jag förstår som att hon blivit överfallen och befunnit sig i chock (hot och överlevnadsinstinkt). Hon tycks ju även ha varit nykter eftersom hon ringt 112 tidigt på morgonen.
Citera
2020-05-13, 06:45
Medlem
Citat:
Hon har INTE erkänt mord , möjligtvis självförsvar pga överfall vilket det oplanerade hugget tyder på , vållande till annans död som har en straffskala 1 års fängelse upp till 6 års fängelse beroende på hur grovt brottet anses vara. Hon har ju INTE varit arg och huggt flera ggr vilket jag förstår som att hon blivit överfallen och befunnit sig i chock (hot och överlevnadsinstinkt). Hon tycks ju även ha varit nykter eftersom hon ringt 112 tidigt på morgonen.
Hörru din lilla rövslickare, vart har du fått all denna info ifrån? Att hon endast huggit honom en gång? Att hon blivit överfallen? Att hon inte varit arg? Var du på plats? Varför tror du dig veta så mycket som ingen annan vet, och dessutom när det gäller en person/er du inte har en aning om vilka de är?
Senast redigerad av Hajsi556 2020-05-13 kl. 06:49.
Citera
2020-05-13, 08:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hajsi556
Hörru din lilla rövslickare, vart har du fått all denna info ifrån? Att hon endast huggit honom en gång? Att hon blivit överfallen? Att hon inte varit arg? Var du på plats? Varför tror du dig veta så mycket som ingen annan vet, och dessutom när det gäller en person/er du inte har en aning om vilka de är?

Hon är "sannolikt misstänkt för mord" vilket kan komma att ändras eftersom hon inte är dömd för mord.
Sunt förnuft säger mig att det är mycket möjligt att hon har fått pisk och slag kanske även sparkar av en redan i tråden utpekad kvinnoboxare. Rättsväsendet kontrollerar detta mycket noga genom att knacka dörr hos grannar , höra sig för bland vänner , familj och arbetsplats.

Finner de en detalj som anses grovt kränkande så blir det svårt att döma till mord , om man utsätts för en situation där man svårligen kan besinna sig kan det vara fritt från straff att använda mer våld än vad nöden kräver.
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.dt.se/hur-mycket-vald-far-man-utova-vid-ett-overfall&ved=2ahUKEwia0fjfj7DpAhVItIsKHYVkDNEQFjAI egQIBhAB&usg=AOvVaw3HDjiCAGbm2GWj1hKcDBgq&cshid=15 89349016437

Jag påstår inte att jag vet mer än andra men jag har ett sunt förnuft.
Vi alla i tråden väntar naturligtvis på domen men jag tror att rättsväsendet måste ta ställning till alla detaljer som tänkas kan. Det gäller naturligtvis också hur BO har hittats och vad för mer information som har framkommit.

Jag går kanske för fort fram , ni kanske inte förstår hur komplicerat ett brott av denna typen är. Varje brott är individuellt.

Jag kanske ska lämna tråden för nu , och återkomma senare när domen vunnit laga kraft.
Citera
2020-05-13, 10:32
Medlem
Citat:
Hon är "sannolikt misstänkt för mord" vilket kan komma att ändras eftersom hon inte är dömd för mord.
Sunt förnuft säger mig att det är mycket möjligt att hon har fått pisk och slag kanske även sparkar av en redan i tråden utpekad kvinnoboxare. Rättsväsendet kontrollerar detta mycket noga genom att knacka dörr hos grannar , höra sig för bland vänner , familj och arbetsplats.

Finner de en detalj som anses grovt kränkande så blir det svårt att döma till mord , om man utsätts för en situation där man svårligen kan besinna sig kan det vara fritt från straff att använda mer våld än vad nöden kräver.
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.dt.se/hur-mycket-vald-far-man-utova-vid-ett-overfall&ved=2ahUKEwia0fjfj7DpAhVItIsKHYVkDNEQFjAI egQIBhAB&usg=AOvVaw3HDjiCAGbm2GWj1hKcDBgq&cshid=15 89349016437

Vi alla i tråden väntar naturligtvis på domen men jag tror att rättsväsendet måste ta ställning till alla detaljer som tänkas kan. Det gäller naturligtvis också hur BO har hittats och vad för mer information som har framkommit.

Jag går kanske för fort fram , ni kanske inte förstår hur komplicerat ett brott av denna typen är. Varje brott är individuellt.

Jag kanske ska lämna tråden för nu , och återkomma senare när domen vunnit laga kraft.

Du har sedan trådstarten försvarat henne utan någon som helst vetskap om händelseförloppet eller relation till mannen. Ditt försvar baseras på att det är en kvinna som är förövaren. Kallar du det sunt förnuft? Läser man dina inlägg faller snarare slutsatsen på lågbegåvad.
Citera
2020-05-13, 10:52
Medlem
Citat:

Dock är ju inte endast BO utpekad som ”kvinnoboxare” eller ett svart får i denna tråden, även GM. Men du verkar inte kunna se det? Det är som att du tappar alla dina hjärnceller när de gäller FAKTA om hur GM är och kan vara som person från folk som dessutom känner henne. Är det för att GM är en kvinna? Eller hade du suttit och försvarat en manlig GM lika tappert som du gör nu? Don’t think so.
Citera
2020-05-13, 11:32
Medlem
5549s avatar
Citat:
Det här är ju ren spekulation från din sida, förstår inte varför du klamrar dig fast vid just ett sånt händelseförlopp.
Citera
2020-05-13, 12:15
Medlem
Ev. upprepning - inte orkat läsa igenom allt - men tror detta är BO's syster (https://www.youtube.com/watch?v=WcP3_cCVTLw) hon har gjort en video om deras relation/honom/händelsen. Går inte in på några detaljer kring mordet utan pratar mest om hur deras relation och liknande var samt visar några bilder. Kanske kan vara av intresse för någon. Hon verkar vara väldigt skötsam och snäll, men det säger ju inte att hennes bror måste vara det.
Citera
2020-05-13, 15:17
Avslutad
[quote=5549|71555148]Det här är ju ren spekulation från din sida, förstår inte varför du klamrar dig fast vid just ett sånt händelseförlopp. .....

Det är en enorm tragedi naturligtvis för båda familjerna , visst skulle jag även stå upp för BO eller en manlig GM. Nu kan man inte döma BO utan all koncentration riktas åt ett håll nämligen brottets grundorsak till händelsen och förlopp. Detta är för mig samma tillvägagångssätt som åklagaren uppgett med vilken etikett som ska sättas på detta aktuella fall som nu är under lupp.

Även jag väntar med spänning på förundersöknings protokoll. Och vilken etikett som sätts på brottet.
Citera
2020-05-13, 21:29
Medlem
[quote=Fiddleback|71557714]
Citat:
Det här är ju ren spekulation från din sida, förstår inte varför du klamrar dig fast vid just ett sånt händelseförlopp. .....

Det är en enorm tragedi naturligtvis för båda familjerna , visst skulle jag även stå upp för BO eller en manlig GM. Nu kan man inte döma BO utan all koncentration riktas åt ett håll nämligen brottets grundorsak till händelsen och förlopp. Detta är för mig samma tillvägagångssätt som åklagaren uppgett med vilken etikett som ska sättas på detta aktuella fall som nu är under lupp.

Även jag väntar med spänning på förundersöknings protokoll. Och vilken etikett som sätts på brottet.

Härligt att du inte dömer BO i detta inlägg. För du har varit helt säker på att det är självförsvar och att hon bör frias i alla dina andra inlägg. Gör oss alla en tjänst och sluta upp med dina cuck-inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in