Citat:
Ursprungligen postat av
Herrkaramell
Det luktar bullshit här i tråden, kan tro att det är några vänner/familjemedlemmar eller liknande till BO som sitter här inne och trycker för att smutskasta GM. Säga vad ni vill men ni går emot all statistik och vetenskap. Jag tycker ni ska lyssna på Lena rättegången där forskare inom mäns våld mot kvinnor berättar!
Oavsett om GM tar droger eller inte så har hon nästan garanterat varit i en utsatt situation. Det ni berättar om hennes påstådda liv talar desto mer för att hon lever i en relation med missbruk vilket många gånger också är våldsamma och destruktiva relationer. Den stora majoriteten som utövar våld är män, många gånger mot kvinnor.
Jag tror att detta är fallet, han har fysiskt och psykiskt misshandlat henne under en tid. Hon kan mycket väl vara påtänd och faktiskt ha den mentala ”styrkan” att då ta livet av honom. Det är fortfarande ett brott för att skydda sig själv och sitt liv, även om hon inte var i en utsatt situation just i den sekunden. Vad lagen säger om det skiter jag i men om hon så dödat han i sömnen så är inte han offret i det stora hela! PUNKT. Jag ska stå här och skämmas i tråden om det jag säger är fel och hon dödat honom helt utan anledning bara för att döda. Men tills dess tror jag att jag har rätt.
Helt riktigt , dessutom så framgår det i tråden att hon blev misshandlad av BO helgen innan .. hon har varit livrädd för honom , och så börjar han igen helgen efter. Inte konstigt kvinnan Cassie har försvarat sig i nödvärn..
Hon kan tillochmed bli helt frikänd .. det beror ju på vilket humör åklagaren är på.