2020-05-10, 14:00
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Märklig tråd detta. Man får känslan av att någon sitter på två-tre nick och försöker styra den åt ett visst håll. Var kvinnan "välkänd" i Landskrona eller vad är det frågan om?
Dom jag känner i stan har varken hört talas om tjejen eller offret, fel demografi kanske.

Dock verkar bägge sidor shilla på rätt bra, oklart varför, för det lär knappas påverka en kommande dom.
Citera
2020-05-11, 18:16
Medlem
Det luktar bullshit här i tråden, kan tro att det är några vänner/familjemedlemmar eller liknande till BO som sitter här inne och trycker för att smutskasta GM. Säga vad ni vill men ni går emot all statistik och vetenskap. Jag tycker ni ska lyssna på Lena rättegången där forskare inom mäns våld mot kvinnor berättar!

Oavsett om GM tar droger eller inte så har hon nästan garanterat varit i en utsatt situation. Det ni berättar om hennes påstådda liv talar desto mer för att hon lever i en relation med missbruk vilket många gånger också är våldsamma och destruktiva relationer. Den stora majoriteten som utövar våld är män, många gånger mot kvinnor.
Jag tror att detta är fallet, han har fysiskt och psykiskt misshandlat henne under en tid. Hon kan mycket väl vara påtänd och faktiskt ha den mentala ”styrkan” att då ta livet av honom. Det är fortfarande ett brott för att skydda sig själv och sitt liv, även om hon inte var i en utsatt situation just i den sekunden. Vad lagen säger om det skiter jag i men om hon så dödat han i sömnen så är inte han offret i det stora hela! PUNKT. Jag ska stå här och skämmas i tråden om det jag säger är fel och hon dödat honom helt utan anledning bara för att döda. Men tills dess tror jag att jag har rätt.
Citera
2020-05-11, 18:29
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrkaramell
Det luktar bullshit här i tråden, kan tro att det är några vänner/familjemedlemmar eller liknande till BO som sitter här inne och trycker för att smutskasta GM. Säga vad ni vill men ni går emot all statistik och vetenskap. Jag tycker ni ska lyssna på Lena rättegången där forskare inom mäns våld mot kvinnor berättar!

Oavsett om GM tar droger eller inte så har hon nästan garanterat varit i en utsatt situation. Det ni berättar om hennes påstådda liv talar desto mer för att hon lever i en relation med missbruk vilket många gånger också är våldsamma och destruktiva relationer. Den stora majoriteten som utövar våld är män, många gånger mot kvinnor.
Jag tror att detta är fallet, han har fysiskt och psykiskt misshandlat henne under en tid. Hon kan mycket väl vara påtänd och faktiskt ha den mentala ”styrkan” att då ta livet av honom. Det är fortfarande ett brott för att skydda sig själv och sitt liv, även om hon inte var i en utsatt situation just i den sekunden. Vad lagen säger om det skiter jag i men om hon så dödat han i sömnen så är inte han offret i det stora hela! PUNKT. Jag ska stå här och skämmas i tråden om det jag säger är fel och hon dödat honom helt utan anledning bara för att döda. Men tills dess tror jag att jag har rätt.
Men det vet vi ju inte heller. Faktum är att vi vet inget. Shills från bägge sidor kommer med diverse påståenden, men inget som är underbyggt med källor.
Citera
2020-05-11, 19:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Herrkaramell

Helt riktigt , dessutom så framgår det i tråden att hon blev misshandlad av BO helgen innan .. hon har varit livrädd för honom , och så börjar han igen helgen efter. Inte konstigt kvinnan Cassie har försvarat sig i nödvärn..

Hon kan tillochmed bli helt frikänd .. det beror ju på vilket humör åklagaren är på.
Senast redigerad av Fiddleback 2020-05-11 kl. 19:03.
Citera
2020-05-11, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiddleback
Helt riktigt , dessutom så framgår det i tråden att hon blev misshandlad av BO helgen innan .. hon har varit livrädd för honom , och så börjar han igen helgen efter. Inte konstigt kvinnan Cassie har försvarat sig i nödvärn..

Hon kan tillochmed bli helt frikänd .. det beror ju på vilket humör åklagaren är på.

Märkligt helgen innan detta hände så va BO i Sthlm,Vem har då misshandlat henne?
Citera
2020-05-11, 22:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Byggarenjabra
Märkligt helgen innan detta hände så va BO i Sthlm,Vem har då misshandlat henne?
Det står så i tråden , men det kanske är en trådsanning?
Citera
2020-05-11, 22:54
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Dock verkar bägge sidor shilla på rätt bra
Jaså du säger så?
Citera
2020-05-11, 23:25
Avslutad
Citat:
Jaså du säger så?
Enligt inlägg 168 ska BO ha pryglat på (slagit) Kvinnan Cassie helgen innan (dock verkar det vara ett rykte)
Fast , om ryktet stämmer så kan ju dessa vittna och hjälpa Kvinnan Cassie.
Citera
2020-05-11, 23:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Byggarenjabra
Fel post.
Senast redigerad av Fiddleback 2020-05-11 kl. 23:32.
Citera
2020-05-11, 23:52
Medlem
5549s avatar
Citat:
Enligt inlägg 168 ska BO ha pryglat på (slagit) Kvinnan Cassie helgen innan (dock verkar det vara ett rykte)
Fast , om ryktet stämmer så kan ju dessa vittna och hjälpa Kvinnan Cassie.
"Kvinnan Cassie" kommer att dömas hårt, det är vad jag tror. Men vi avvaktar FUP förstås.
Citera
2020-05-12, 00:02
Avslutad
Citat:
"Kvinnan Cassie" kommer att dömas hårt, det är vad jag tror. Men vi avvaktar FUP förstås.
Men va ? Vad menar du med "kvinnan Cassie" ? Nee du skojar ..
Citera
2020-05-12, 00:08
Medlem
5549s avatar
Citat:
Men va ? Vad menar du med "kvinnan Cassie" ? Nee du skojar ..
Du och en annan skribent i tråden använder er av "Kvinnan Cassie" i tråden. Nej jag skojar inte.

Intressant tråd, som sagt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in