2020-05-12, 22:23
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nej det "måste" inte vara fel på mig. I princip alla mina tandläkare jag haft de senaste tio åren har rekommenderat en vibrerande tandborste framför en roterande eftersom de är mer effektiva, d.v.s behöver mindre tid för att göra ren samma yta som en roterande.

Hur bråttom har du?

OT crest white strips för en femhundring, fungerar skitbra men tar 20.dagar.
Citera
2020-05-12, 22:25
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Du skriver det ja, utan att jag skrivit vilka listerinprodukter som man använder mot gula tänder och eftersom du inte listar ingredienserna som KAN orsaka gula tänder och skriver i bestämd form kan vi strunta i vad du skriver.
Okej. Tog mig besväret för din skull att göra en jämförelse.
Hade inte gjort det utan coronatristessen kan jag säga!
Min tandläkare (INTE folktandvården kan jag säga) rekommenderar FLUX framför Listerine.

Här har du innehållsförteckningen i båda. Resten får du klura ut själv:

FLUX:
Aqua, Glycerin, Xylitol, Aroma, Polysorbate 80, Potassium Sorbate, Citric Acid, Sodium Saccharin, Sodium Fluoride, CI 42051.

LISTERINE
Aqua, Alcohol, Sorbitol, Aroma, Poloxamer 407, Benzoic Acid, Zinc Chloride, Eucalyptol, Methyl Salicylate, Sodium Saccharin, Thymol, Menthol, Sodium Benzoate, Sodium Fluoride, Sucralose, Benzyl Alcohol, CI 16035, CI 42090.
Citera
2020-05-12, 22:26
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Nej det "måste" inte vara fel på mig. I princip alla mina tandläkare jag haft de senaste tio åren har rekommenderat en vibrerande tandborste framför en roterande eftersom de är mer effektiva, d.v.s behöver mindre tid för att göra ren samma yta som en roterande.
Okej...där tror du att du har rätt. D.v.s. du tror inte på Testfakta..
Aja, var glad. Om en billig tandborste funkar bättre på dina tänder än en lite dyrare bäst i test; var glad!
Å andra sidan hade du ju inte haft det här "spörsmålet" om tandborsten gjort jobbet
Senast redigerad av Mangelina 2020-05-12 kl. 22:30.
Citera
2020-05-12, 22:30
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Hur bråttom har du?

Idiotisk fråga, jag får inte betalt för att borsta mina tänder och om det inte blir rent efter 6 minuter med en typ av tandborste betyder det att man kastar bort 12 minuter om dagen på något som inte ger tillfredställande resultat, vilket blir drygt 0,8% av livet som jag vill använda till något vettigare än så. Det märks att du inte gör något med ditt liv med den där attityden.
Citera
2020-05-12, 22:34
Medlem
Citat:
Nu är det så att jag äger bägge typer och Oral B är helt värdelös i sammanhanget. Mina tänder blir inte rena av tre stycken tandborstningar med en Oral B. Så för mig är den mer än 3 gånger så dålig, eller oändligt dålig i sammanhanget. Den är dock bekvämare på insidan av tänderna.
Använder oral b crossaction och är nog en av de bästa tandborstarna jag har haft
Citera
2020-05-12, 22:36
Medlem
Proras avatar
Alla vill väl ha så vita tänder som möjligt, men det är en fåfäng förhoppning att stoppa tidens gång.

Tänderna blir gulare med åren. Borsta noggrant två gånger om dagen med vibrerande eltandborste för att undvika karies och tandlossning. Visst, jag hade säkert vitare tänder för tjugo år sedan, men ingen kan vrida tillbaka klockan. Viktigare då att undvika hål och ännu värre bekymmer.

Jag antar att den egentliga frågeställningen är: vitare tänder, tio kilos viktras, eller 10000 kr högre månadslön. Vilket ökar min attraktionskraft mest?

Svar: Läs 'På spaning efter den tid som flytt'
Citera
2020-05-12, 22:37
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Varför skulle jag ta en annan persons åsikt över min egen erfarenhet? Vad är det du inte fattar med att jag äger flera modeller av bägge typerna? Låt mig gissa, du jobbar på Oral B?
Ja precis!✨ Just nu har vi jättebra pris på ALLA våra modeller.
Skriv bara koden: JAG ÄR DUM I HELA HUVET
Citera
2020-05-12, 22:55
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Alla vill väl ha så vita tänder som möjligt, men det är en fåfäng förhoppning att stoppa tidens gång.

Tänderna blir gulare med åren. Borsta noggrant två gånger om dagen med vibrerande eltandborste för att undvika karies och tandlossning. Visst, jag hade säkert vitare tänder för tjugo år sedan, men ingen kan vrida tillbaka klockan. Viktigare då att undvika hål och ännu värre bekymmer.

Jag antar att den egentliga frågeställningen är: vitare tänder, tio kilos viktras, eller 10000 kr högre månadslön. Vilket ökar min attraktionskraft mest?

Svar: Läs 'På spaning efter den tid som flytt'

Hmmm. Finns lite som man vill tycka till om här:

Absolut att det är fåfänga att vilja ha vitare tänder, men varför inte? Det är ju snyggare och fräschare, det kan man inte komma ifrån! Men allt har ju sin gräns; kolla Anna Book...vad fan!!!

MEN:
vitare tänder kontra viktras på 10 kg?....då kan jag otippat skrapa in 10.000 kronors vinsten på att i alla fall alla kvinnor skulle hellre se 10 kilos viktras (beroende på ursprungsvikt förstås).

Men om du pratar om den största attraktionskraften; då är det ju all de tre du nämnde i kombo. Lämnar ingen förvånad, eller hur? Det som du tänker, tänker vi kvinnor också...inget konstigt med det!
Citera
2020-05-12, 23:14
Skrapa lite på tänderna med en pincett där du märker missfärgning. Regelbundna hygienst besök hos tandläkaren
Citera
2020-05-12, 23:20
Medlem
Testat allt möjlig och tandläkarblekning men det som funkat bäst alla kategorier är rest white strips total. Inga bestående men. Funkar effektivt.
Citera
2020-05-13, 09:15
Medlem
Blanda kokosolja med gurkmeja, 50/50, och borsta med det. Då blir tänderna skinande vita, och om du har problem med tandköttet så försvinner de problemen också.

Gurkmeja är starkt färgande, men tänderna blir inte gula, däremot så blir tandborsten orange och man får akta sig för stänk. Dessutom så är det inte bra att spotta ut kokosoljan i avloppet... Så det är en tandkräm som man helst ska använda utomhus, men att du får vita tänder och friskt tandkött kan jag lova.
Citera
2020-05-13, 10:14
Medlem
Måste fan finnas dumma Amerikaner som har testat detta😂

Citat:
Ursprungligen postat av Sleepyoh22
Ptja, du kan ju alltid göra som kvinnan i denna artikel gör --> https://www.vice.com/sv/article/8gvx73/pee-in-my-mouth

""That's right, urine is the absolute best teeth-whitening product you can find. It's chemical-free, effective and costs nothing at all. Since the days of ancient Rome, people have been using urine to whiten their teeth.""
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in