Citat:
Ursprungligen postat av
Aktien
Härjade mannen endast i Östberga eller fanns han även i Vantör? Kommer ihåg att jag stötte på en man när jag var runt 7-10 år gammal i Högdalen som betedde sig underligt och erbjöd mig godis hemma hos sig. Mannen påminde mig då (enligt mina egna minnesbilder) väldigt mycket utseendemässigt om Johan Petersson, som under tidigt 90-tal var med i Disneyklubben (vilket är varför bilden av mannen etsat sig fast). Det var ju givetvis inte han, men utseendemässigt var de lika. Jag hade som tur var vuxna i närheten och var aldrig förtjust i godis.
Vantör du nämner ligger i närheten av områden där GM ska ha opererat, så han kanske även var där?
I Östberga skedde två barnvåldtäkter eller sexövergrepp i början av juni 1996, varav åtminstone våldtäkten den 5 juni stämmer in på mannen tråden handlar om. I Stureby rövade han i aug 1995 bort en treårig flicka. I Enskede härjade det en (barn-)våldtäktsman 1994 vilket kvällspress, i samband med våldtäkten i Östberga 5 juni 1996, spekulerade om kunde vara tråd-GM (polisen ville då inte säga om det vara samma våldtäktsman).