(12. mai - 20) "Bortføringssiktet: Jeg har godt bekjentskap til en «hval»
I private samtaler med andre kryptointeresserte, snakket den nå bortføringssiktede mannen i 30-årene om hvordan han ville samarbeide med eieren av et norsk strømselskap."
"Den siktede mannen i 30-årene kom i kontakt med kryptoekspertene via debattforum og grupper på internett.
I korrespondansen nevnes ikke Tom Hagen eller selskapene hans med navn, men mannen i 30-årene beskriver samarbeidspartneren som «eieren av en av Norges største strømselskap».
"16. juli 2018
[...] For hvis det skulle blir en kontrakt med han, så blir dette veldig stort. Han er tross alt eier av en av Norges største strømselskap"
"Til en annen person skriver han følgende i august det samme året:
[...] Det er en av Norges største strømleverandør jeg samarbeider med, så dette blir veldig spennende. [...]"
"31. mars 2018
[...] Jeg stiller nok ikke som den aller sterkeste på teknisk datakunnskap, men jeg kan mye annet, samt mine flotte kontakter. [...]"
"
Da NRK først var i kontakt med de to kryptoekspertene i forrige uke, hadde ingen av dem blitt kontaktet eller vært i avhør hos politiet om saken."
https://www.nrk.no/norge/slik-fortalte-bortforingssiktet-i-hagen-saken-om-forretningssamarbeidet-1.15013836
Andre (dvs personer som ev leste dette (hvis det var postet på åpent forum der mange kunne lese det) og/eller ble fortalt det) visste altså om hans kontakt med TH, og kan ev ha utnyttet dette og kan ev lagt en plan om en forbrytelse som 32-åringen og TH ev kunne bli mistenkt for.