Det brevet. Så latterlig dårlig. 9 ark i en konvolutt. Men det har vært noen som har agert som en "motpart". Der har han et poeng. TH kan umulig ha gjort det alene. Men der kommer ikke JRU inn tror jeg, men en annen. Som de av en eller annen grunn ikke har pågrepet ennå.
Da kan vi jo fastslå at personen ihvertfall ikke er noen kryproekspert...
Ja. Jeg har aldri hatt noen tro på at han er en kryptoekspert. Spørsmålet er da om man behøver å være noen kryptoekspert for å kunne lage instruksjonene som ble gitt. Vil tro at det er noe man kan lese seg til ganske enkelt, for noen som er interessert. Særlig siden en krypto"ekspert" sannsynligvis ville lagt opp til en overføring og plan som gikk mer på skinner enn det som ble gjort.
Jeg vet ikke hvem det er. Det kan hende at det sitatet du postet her om avhør og han du skriver om i siste avsnitt her er samme mann, men jeg vet ikke. Det kan hende at dette er en av de personene som politiet vurderte å pågripe (se sitat under). Ja, det kan hende at det er slik som du skriver - at den mannen etterforskes hemmelig.
Jeg tenker at hvis en person i en persons nære krets er medvirker i en slik forbrytelse, så må det være en veldig spesiell relasjon der man vet at man kan stole 100% på hverandre og kanskje har felles interesser + at det må være noe mer enn bare det fordi det er ikke vanlig å medvirke til slike ting.
Bare det å spørre noen i sin nære krets om å medvirke i en slik forbrytelse er jo helt absurd.
Da høres det mer logisk ut om 2 eller flere har planlagt forbrytelsen sammen ut fra felles interesser (hva enn det måtte være).
Jeg vet ikke hvem det er. Det kan hende at det sitatet du postet her om avhør og han du skriver om i siste avsnitt her er samme mann, men jeg vet ikke. Det kan hende at dette er en av de personene som politiet vurderte å pågripe (se sitat under).
Jeg tenker at hvis en person i en persons nære krets er medvirker i en slik forbrytelse, så må det være en veldig spesiell relasjon der man vet at man kan stole 100% på hverandre og kanskje har felles interesser + at det må være noe mer enn bare det fordi det er ikke vanlig å medvirke til slike ting.
Bare det å spørre noen i sin nære krets om å medvirke i en slik forbrytelse er jo helt absurd.
Da høres det mer logisk ut om 2 eller flere har planlagt forbrytelsen sammen ut fra felles interesser (hva enn det måtte være).
Det må være en som TH stoler veldig på. Som han føler han kan gi kontroll. Kanskje de hadde samme syn på saken. AE måtte fjernes. En som vil tjene på at TH beholder alle sine penger. En lojal lakei på et vis. TH stoler ikke på mange sies det. Så denne personen har nok nær relasjon, og de må ha kjent hverandre lenge. Og da passer bildet i den artikkelen. Det passer også inn at mannen hadde et møte på Kvitfjell eller omegn. TH har mye interesser der oppe.
Det brevet. Så latterlig dårlig. 9 ark i en konvolutt. Men det har vært noen som har agert som en "motpart". Der har han et poeng. TH kan umulig ha gjort det alene. Men der kommer ikke JRU inn tror jeg, men en annen. Som de av en eller annen grunn ikke har pågrepet ennå.
For all del, at han har fått hjelp i en eventuell coverup er meget sannsynlig. Men det blir som sagt coverup og ikke plott, stor forskjell isåfall.