Citat:
Ursprungligen postat av
trazke
Så om vården nu inte orkar med en lång platå så borde det enda alternativet som återstår vara att hela Sveriges befolkning hostar varandra i ansiktet och slickar på alla dörrhandtag dom ser för att minska trycket från en lång platå?
Öh, nej, för då ökar smittspridningen extremfort istället och vården kollapsar helt? Eller missuppfattar jag dig.
Det jag menar är att de borde gå ut och ryta till utav helsike nu, så det knappt blir några fler smittade i Stockholm, istället för att helt nya nästan osmittade stadsdelar
också skall smittas. Det såg ju ut som om vi var "på väg ner" nu, så att man kanske klarar sommaren i vården, även om i princip all annan icke-akut vård, får skjutas upp till hösten, som de sagt.
Genom att inte agera på något sätt, så riskerar de att vi sumpar den nedgång vi haft, och att vi istället får en mycket längre platå, alt. t.o.m. en uppgång.
Stockholm klarar med all sannolikhet inte en uppgång eller en lång platå, nu precis innan sommaren och semestrarna för personalen. En nergång som vi sett nu, måste skyddas till varje pris. Det är det jag menar.